طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 10
همه : 0
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

 فروشگاه اينترنتي به وب سايتي گفته مي شود كه تعدادي كالا يا خدمات از هر نوعي را در ويترين خود عرضه مي كند. مشتريان براي استفاده از آن خدمات يا كالاها مي توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتي هزينه خدمات يا كالا را به صورت آنلاين پرداخت نمايند. براي دريافت سفارش از مشتري معمولا سيستمي به نام سبد مجازي خريد وجود دارد كه مي توان شفارشات را در آن ثبت نمود. 


فروشگاه اينترنتي به وب سايتي گفته مي شود كه تعدادي كالا يا خدمات از هر نوعي را در ويترين خود عرضه مي كند. مشتريان براي استفاده از آن خدمات يا كالا ها مي توانند به فروشگاه سفارش بدهند؛ و حتي هزينه خدمات يا كالا را به صورت آنلاين پرداخت نمايند .

براي دريافت سفارش از مشتري معمولا سيستمي به نام سبد مجازي خريد وجود دارد كه مي توان سفارشات را در آن ثبت نمود . سايت هاي پيشرفته حتي سبد خريد مشتري خود را تا مراجعه بعدي به سايت محفوظ نگه مي دارند.

بنابراين مشتري در طي چند روز مي تواند يك سبد خريد را تكميل نمايد و سپس هزينه ي آن را پرداخت كرده و خدمات و كالاي خود را دريافت نمايد . ارائه خدمات در فروشگاه هاي اينترنتي مي تواند به صورت فيزيكي يا غير حضوري ( مجازي ) باشند . از خدمات فيزيكي مي توان خريد كتاب، مايحتاج زندگي، موبايل و . . .را برشمرد؛ و از خدمات مجازي مي توان به فروش فيلم، موسيقي و . . .  اشاره نمود.مهمترين مزيت فروشگاه هاي اينترنتي در دسترس بودن آنهاست؛ خريدار در هر مكان و موقعيتي فقط با دسترسي به اينترنت مي تواند خريد خود را انجام دهد . اين روش يك نوع تغيير مدل در شيوه ي تجارت محسوب مي شود؛ و براي فروشنده و مشتري سودمند مي باشد . اما شروع اين تجارت هم نياز به يك سري عوامل دارد كه عدم رعايت آنها مي تواند ضررهايي را در پي داشته باشد.  

در ذيل به برخي از اين عوامل و نكات اشاره مي شود:

 

 

♦     يك فروشگاه اينترنتي از نظر سرمايه گذاري و مديريت، هيچ فرقي با يك فروشگاه فيزيكي ندارد. همان طور كه شما براي راه اندازي يك مغازه در يك مركز خريد بايد هزينه صرف كنيد اگر براي طراحي سايت خود هزينه ي كافي انجام ندهيد، هيچ سودي عايد شما نخواهد شد.

  

♦       امنيت فروشگاه اينترنتي بسيار حائز اهميت است.

 

      همان طور كه افراد به فكر امنيت مغازه ي خود هستند، بايد خيلي بيشتر امنيت فروشگاه اينترنتي را

 

  در نظر بگيرند؛ زيرا سارقان اينترنتي خيلي ماهرتر از سارقان فيزيكي عمل مي كنند.

 

♦        فروشگاه اينترنتي هم نياز به تبليغات كارآمد دارد .

 

همان گونه كه افراد براي رونق مشاغل خود از تبليغات استفاده مي نمايند؛ يك فروشگاه اينترنتي هم براي اينكه مطرح شود بايد در وهله اول فروشگاه خود را در بين مردم مطرح كند و لازمه ي اين كار انجام تبليغات گسترده است . 

با وجود اين كه اينترنت يك رسانه جديد محسوب مي شود؛ ولي قوانين اصلي كسب و كار به قوت خود باقي و در اين رسانه نيز كاربرد دارد .   

منبع: سايت ايران هشدار


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۵:۱۳:۴۷ ] [ emami ]

امروزه سليقه مردم به گونه اي تغيير كرده است كه ترجيح مي دهند بيشتر در وب سايت هاي جذاب و كاربردي ماندگار باشند، تا وب سايت هاي با محتوا نامناسب و بي فايده. بنابراين طراحي سايت ها بايد به گونه اي باشد كه سبب نارضايتي و گيج شدن كاربران نشود. مثلا شما اگر به سايت هاي حرفه اي دنيا مانند آمازون و ebay نگاه كنيد، خواهيد ديد كه اين وب سايت ها هم از زيبايي ظاهري خوبي برخوردارند و هم در عين حال كه حاوي اطلاعات بسيار زيادي هستند اما از طريق منو هاي ناوبري مناسب، دسته بندي هاي دقيق و ايجاد امكان جستجو محصولات توسط كاربران از گيج شدن مشتريان و بازديد كنندگان جلوگيري نموده اند. شايد اين سخن بيل گيتس مهم ترين عمال در طراحي سايتي جذاب باشد: محتوا پادشاه است.

استفاده از خلاقيت و تجربه در زمينه طراحي سايت يكي از مهم ترين عوامل موفقيت شما براي طراحي وب سايتي جذاب خواهد بود.  اگر در زمينه طراحي سايت از اطلاعات زيادي برخوردار نيستيد سعي كنيد با افراد حرفه اي و متخص در اين زمينه مشورت نماييد و از تجربه و قدرت خلاقيت آن ها در اين زمينه بهره ببريد. اما به راستي چه عواملي براي طراحي سايتي جذاب بيشترين تاثير را دارند؟

ويژگي وب سايت هاي جذاب

  • استفاده از تصاوير و فايل هاي بصري جذاب و كاربر پسند
  • برگزاري مسابقات آنلاين
  • ايجاد انجمن و فضاي مباحثه كاربران و بازديد كنندگان
  • طراحي رابط كاربري مناسب
  • استفاده از مطالب مرتبط و مربوط به موضوع سايت
  • بهره گيري از طراحان حرفه اي و طراحي ديزاين زيبا
  • استفاده از طراحي واكنش گرا يا ريسپانسيو در طراحي سايت

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي وب سايت جذاب،
موضوع:
[ ۲۹ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۵:۱۰:۴۸ ] [ emami ]

طراحي سايت خبري اطلاع رساني كتاب ناب بصورت كاملا حرفه اي داراي نسخه موبايل و امكانات كامل پكيج طراحي سايت خبري پياده سازي شده است. ويژگي انعطاف پذيري كامل سايت و امكان تعريف بلوك هاي مختلف در سايت از ويژگي هاي مهم اين سايت بشمار مي آيد. استفاده از سيستم سي ام اس اختصاصي و تكنولوژي هاي روز دنيا در زمينه طراحي وب سايت و همچنين استفاده از رابط كاربري پيشرفته و كاربر پسند، سبب تمايز اين وب سايت نسبت به ساير وب سايت هاي مشابه شده است. امكان ايجاد صفحات مختلف و همگام سازي آن با ايميل ها و ساير شبكه هاي اجتماعي از ديگر مزاياي سيستم هاي اطلاع رساني مي باشد.

نقل مطالب ديگران مرتبط با موضوعات مهم نه لزوما به معني تاييد محتوا، بلكه به منظور اطلاع رساني ديدگاه هاي گوناگون و شناخت هرچه بيشتر براي فضاي فكري، سياسي و... فعالان تبليغ ديني است كه به فرمايش امام صادق(ع): العالم بزمانه لاتهجم عليه اللوابس. 

توجه به مبحث سئو و بهينه سازي سايت هاي اطلاع رساني نيز از جمله مهم ترين مواردي است كه شركت نوپرداز به صورت اختصاصي به آن پرداخته است و با استفاده از جديد ترين روش هاي كدنويسي و رعايت اصولي سئو سعي نموده تا رضايت و اطمينان خاطر مشتريان را به دست آورد.

شركت نوپرداز با طراحي سايت خبري به صورت كاملاً اختصاصي و حرفه اي بر اساس روش هاي سازماني شما آماده است قوي ترين و بهترين تكنولوژي طراحي سايت و برنامه نويسي وب سايت خبري شما را در رتبه اول سايت هاي خبري اينترنت قرار دهد.

منبع: طراحي سايت اطلاع رساني نوپرداز


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۴۰:۳۹ ] [ emami ]

فروشگاه سنتي يا سوپر ماركت چيست؟

اين فروشگاه ها يا مغازه ها با مساحت هاي زياد همه نوع كالايي را در خود جاي داده اند. خريد از فروشگاه سنتي تا به امروز توانسته است بسياري از نيازهاي مشتريان را جوابگو باشد .

از جمله مزيت فروشگاه سنتي يا سوپر ماركت ها نسبت به فروشگاه اينترنتي و آنلاين عبارتست از :

  • امكان لمس و حس فيزيكي كالاهاي مورد نظر در فروشگاه هاي سنتي و يا سوپر هاي ماركت
  • امكان ارتباط با ديگران و برآورده شدن نيازهاي اجتماعي در هنگام خريد از فروشگاه هاي سنتي

اگر چه افراد به شيوه خريد در سوپر ماركت ها و فروشگاه سنتي عادت كرده اند و آن را پذيرفته اند اما اين شيوه خريد مشكلات و موانعي دارد كه مهم ترين آن ها عبارتند از :

  • عدم راحتي كه علل آن بدين شرح است : شلوغي فروشگاه ها مخصوصا در فصل تعطيلات ، احتمال تمام شدن كالاهاي موجود در انبار ، وجود فروشندگان غير ماهر و بي تجربه ، نياز به صرف وقت نسبتا زياد براي انجام خريد
  • نياز به حركت و جابه جايي فيزيكي براي يافتن كالاي مورد نظر
  • مشكل بودن مقايسه شرايط خريد و محصول به دليل بعد زمان و مكان

اين معايب در خريد از سوپر ماركت ها و فروشگاه سنتي باعث شده طراحان همسايت به دنبال راه هاي جايگزين باشند و به نظر مي رسد خريد از طريق فروشگاه اينترنتي و آنلاين را بتواند تا حدودي اين مانع را برطرف نمايد.

فروشگاه اينترنتي چيست ؟

فروشگاه اينترنتي (فروشگاه آنلاين) يك وب سايت است كه مانند يك فروشگاه سنتي يا سوپر ماركت ها، اجناس مختلفي را براي فروش عرضه مي‌كند. خريداران پس از ورود به سايت فروشگاه،كالاهاي موردنظر خود را سفارش مي‌دهند. پس از تكميل سفارش، هزينه‌ي آن به چند شيوه قابل پرداخت است.

طراحي فروشگاه اينترنتي توسط طراحي هم سايت انجام مي‌گيرد كه اضافه كردن كالا، ايجاد سبد خريد، اتصال به سيستم بانكي، اتصال به سيستم پست، پيگيري سفارش توسط خريدار، مشاهده و ارسال سفارش‌ها توسط فروشنده، و تهيه‌ي گزارش‌هاي مختلف از فروش، از امكانات اين طراحي است.

مزاياي و ويژگيهاي فروشگاه اينترنتي:

1 -فروشگاه اينترنتي و آنلاين در هر لحظه از شبانه روز آماده سرويس دهي به مشتريان است.

2 -فروشگاه اينترنتي و فروشگاه آنلاين محدوديت مكاني ندارد و مشتريان مي توانند از هر كجاي مي تواند خريد اينترنتي مي كند.

3- خريدار مي تواند ساعت ها در فروشگاه اينترنتي و آنلاين مشغول بررسي اجناس از قبيل فيلم ، ترانه ،موبايل ،كتاب و موارد ديگر باشد

4 – فروشگاه اينترنتي و آنلاين هيچ محدويتي براي تعداد مشتريان ندارد.

5 – فروشگاه اينترنتي و آنلاين حق انتخاب بيشتري در اختيار خريداران قرارمي دهد

6-ابزار تبليغي مناسب در جهت فروش محصولات شما

7-كاهش هزينه هاي جانبي نظير اجاره محل,هزينه ويترين و انبار,فروشنده,خواب سرمايه و غيره در يك فروشگاه سنتي و سودآوري بيشتر

8-تحويل كالاي خريداري شده درب منزل,بيمه بودن كالا و عدم مشكل حمل و نقل

9-عدم برخورد با ترافيك و كاهش آلودگي هوا

منبع: سايت hamsite

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۴۸:۳۶ ] [ emami ]

با ظهور اينترنت و گسترش آن، پديده‌هاي جديدي به سبك زندگي ما وارد شده‌اند. به كمك اينترنت ارتباطات ساده‌تر شده و بدون رفت‌وآمد مي‌توان بسياري از امور را انجام داد. يكي از اموري كه با فراگيري اينترنت سبك تازه‌اي به خود گرفته، خريد است. شايد در گذشته براي خريد وسايل مختلف مجبور بوديم فروشگاه‌هاي مختلف در سطح شهر را جست‌وجو كنيم و حتي به شهرهاي ديگري برويم اما اكنون به كمك اينترنت و فروشگاه‌هاي اينترنتي به‌راحتي مي‌توان تمام وسايل موردنياز خود را حتي باقيمت مناسب‌تر تنها با يك كليك و در خانه و يا محل كار خريداري كرد.

خريد اينترنتي در ابتدا در آمريكا، چين و برخي از كشورهاي اروپايي آغاز به كار كرد اما اكنون در بسيار از كشورها فروشگاه‌هاي اينترنتي مختلفي راه‌اندازي شده است كه در اين ميان فروشگاه‌هاي اينترنتي همچون آمازون، اي‌بي و علي‌بابا و…به شهرت جهاني دست‌يافته‌اند. در كشورمان نيز همانند ساير كشورها با گسترش اينترنت و افزايش سرعت و سهولت دست‌يابي به آن، وب‌سايت‌هاي اينترنتي بسياري راه‌اندازي شده كه در ميان آن‌ها فروشگاه‌هاي اينترنتي فراواني وجود دارند. فروشگاه‌ اينترنتي دي‌جي‌كالا مشهورترين وب‌سايتي است كه كاربران ايراني از آن‌ بيشتر از سايرين خريد مي‌كنند و وب‌سايت‌هاي مشهور خارجي نيز در حال حاضر اجازه و امكان فعاليت در ايران را ندارند.

 خريد اينترنتي امروزه در كشورهاي پيشرفته به بخشي از سبك زندگي و فرهنگ عمومي مردم تبديل‌ شده است؛ اما در كشورمان چطور؟!

Online-shopping

آمارها چه مي‌گويند؟

آمارهاي رسمي منتشرشده خبر از رشد ۶۰ درصدي خريد اينترنتي در ايران طي چند سال گذشته دارد، اكثر خريداران فروشگاه‌هاي اينترنتي در ايران جوانان هستند و آمارهاي غيررسمي نشان مي‌دهد كه مردان بيش از زنان از فروشگاه‌هاي اينترنتي خريد مي‌كنند!

نكته جالب‌ توجه آن است كه طبق آمار منتشرشده از جانب انجمن صنفي كسب‌وكار اينترنتي ايران، فروشگاه‌هاي اينترنتي داراي نماد اعتماد الكترونيك از مرز ۹ هزار فروشگاه فراتر رفته است! هرچند گرايش كاربران ايراني به خريد از فروشگاه‌هاي اينترنتي كم‌كم در حال افزايش است اما طبق آمارهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، از هر ۵ فروشگاه اينترنتي ۳ مورد از آن‌ها شكست مي‌خورد (!) كه اين مسئله نشان‌دهنده اين موضوع است كه عموم مردم به خريد اينترنتي گرايش نداشته و هم چنان خريد از فروشگاه‌ هاي سطح شهر به‌صورت سنتي را به خريد از فروشگاه‌هاي اينترنتي ترجيح مي‌دهند.

Row76Directselling

چرا عموم مردم به خريد اينترنتي گرايش ندارند؟

نيازي به آمار و ارقام نيست، نگاهي به اطراف خود بياندازيد چند درصد از اطرافيان دور و نزديك شما اكثر اقلام موردنياز خود را به‌صورت اينترنتي خريداري مي‌كنند؟ مسلما افراد كمي در ذهنتان هستند كه آن‌ها نيز معدود خريدهايي از فروشگاه‌هاي اينترنتي دارند؛ اما چرا باوجود فروشگاه‌هاي پرقدرت ايراني همچنان عموم افراد خريد سنتي را به خريد اينترنتي ترجيح مي‌دهند؟

سيستم توزيع نامناسب

هرچند برخي از فروشگاه‌هاي اينترنتي مشهور همچون دي‌جي‌كالا توانسته‌اند تا حدودي مشكلات مربوط به توزيع كالاها در سراسر ايران را حل كنند اما اين حكايت براي اكثر فروشگاه‌هاي اينترنتي همچنان باقي است. بسياري از فروشگاه‌هاي اينترنتي از پست يا مؤسسات خصوصي براي ارسال كالاهاي خود بهره مي‌برند، سيستم‌هاي توزيعي كه به دليل هزينه‌هاي گران خود، خريد به‌صرفه‌اي را به ارمغان نمي‌آورند. فرض كنيد كالايي با تخفيف مناسب براي خريد انتخاب كرده‌ايد، اما بايد مبلغي بيشتر از تخفيف را صرف هزينه ارسال كنيد كه چندان خوشايند نيست. درحالي‌كه در بسياري از فروشگاه‌هاي مشهور اينترنتي در جهان هزينه ارسال رايگان بوده و خريد اينترنتي صرفه اقتصادي بالايي دارد.

cross-border-online-shopping3

قيمت محصولات

يكي از عوامل بسيار مهمي كه مي‌تواند كاربران را به خريدهاي اينترنتي ترغيب كند قيمت كالاهاست. درحالي‌كه فروشگاه‌هاي اينترنتي مشهور دنيا در زمينه قيمت و خدمات متنوع با يكديگر به رقابت مي‌پردازند، فروشگاه‌هاي اينترنتي ايراني نتوانسته‌اند آن‌طور كه بايدوشايد محصولات را با قيمت مناسب و به‌صرفه به مشتريان خود عرضه كنند و معدود فروشگاه‌هاي اينترنتي ايراني وجود دارند كه قيمت كالاهاي موجود در آن‌ها نسبت به بازار و فروشگاه‌هاي سطح شهر مناسب‌تر است.

خريد اينترنتي در ايران در حال آزمون‌وخطاست و تا تبديل‌شدن به فرهنگ راه درازي را در پيش دارد. راهي كه عموم مردم را به خريد از طريق فروشگاه‌هاي اينترنتي ترغيب كند.

نظر شما درباره خريد اينترنتي در ايران چيست؟ چگونه مي‌توان خريد اينترنتي را به يك فرهنگ ميان عموم مردم تبديل كرد؟

منبع: سايت itresan

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۱:۴۸ ] [ emami ]

اگر اين پاسخ همه آن چيزي نيست كه به دنبالش بوديد، اين مقاله ليداوب براي شما نوشته شده است. در ادامه به شما مي‌گوييم كه طراحي سايت به چه دردي مي‌خورد، طراح وب سايت كيست و براي طراحي سايت به چه دانشي نياز داريد. اما پيش از هر چيز بهتر است بدانيم اصلا طراحي سايت از كجا شروع شد و چه تاريخچه‌اي دارد؟

تاريخچه طراحي سايت ؛ تولد اولين وب سايت

طراحي وبوب سايت‌هاي زيادي در سراسر جهان وجود دارند، اما هيچ كدام از آن‌ها ۲۶ سال قدمت ندارند. اولين وب سايت دنيا كه به پروژه World Wide Web يا همان W3 تعلق داشت، در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ متولد شد. اين وب سايت كه توسط «تيم برنرز لي» توسعه يافته بود، هنوز هم با آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html. در دسترس قرار دارد.

همانطور كه با مراجعه به آدرس اولين سايت دنيا قابل مشاهده است، اين سايت و ديگر وب سايت‌هاي اوليه كه به پيروي از همين سايت به وجود آمدند، طراحي خاصي نداشتند و در آن‌ها از المان‌هايي مثل تصوير، تركيب‌هاي رنگ يا فايل صوتي استفاده نشده بود. رفته رفته و با معرفي مرورگرهاي مختلف توسط Netscape و Microsoft كه بازيگران اصلي دوران جنگ مرورگرها در اين سال‌ها بودند، با استفاده از عواملي مثل جاوا اسكريپت و HTML، راه طراحي گرافيكي و شكل و شمايل دادن به صفحات وب هموارتر شد. به نظر مي‌رسد مايكروسافت تاثير بسيار زيادي روي اين اتفاق گذاشته باشد. در سال ۲۰۰۰ و با ارائه اولين نسخه Internet Explorer براي سيستم‌هاي مك كه از HTML 4.1 و CSS 1 به صورت كامل پشتيباني مي‌كردند، انقلاب عظيمي در مرورگرها و طراحي سايت به وجود آمد. جالب است بدانيد كه اين مرورگر، اولين مرورگري بود كه به صورت كامل از فرمت تصاوير PNG پشتيباني مي‌كرد.

طراحي سايت چيست؟

طراحي وب چيست

طراحي وب سايت، طراحي سايت يا همان Web Design، دقيقا به معناي تلاش براي ايجاد يك پايگاه اينترنتي براي ارائه خدمات، فروش محصول يا اطلاع رساني است. طراحي وب سايت يك پروسه است كه از لايه‌سازي صفحات وب، توليد محتوا، طراحي گرافيكي و رعايت اصول سئو تشكيل شده است. در واقع اگر شما مي‌خواهيد يك وب سايت قدرتمند ايجاد كنيد كه بتوانيد با استفاده از آن خدمات، محصول يا هر چيز ديگري را به صفحه اول گوگل بياوريد، بايد تمام اصول فني و ظاهري طراحي يك وب سايت را رعايت كنيد.

وظايف طراح سايت چيست؟

يك طراح سايت با توجه به اينكه در چه پروسه‌اي از طراحي وب سايت درگير است، وظايف مختلفي دارد. به صورت كلي در طراحي و راه اندازي يك سايت، به دو تيم يا فرد براي طراحي Back-end يا همان بخش كدها و Front-end نياز داريم.

متخصص طراحي Back-end كسي است كه مسئوليت نوشتن كدهاي مختلف براي ايجاد ساختار اصلي وب سايت را به عهده دارد. اين كدها همان چيزي هستند كه از نظر بازديدكنندگان يك سايت پنهان هستند و بيش از هر چيز وظيفه راه اندازي و عملكرد يك سايت را به عهده دارند. يك متخصص طراحي سايت كه وظيفه توسعه Back-end را به عهد دارد از زبان هاي برنامه‌نويسي مثل Python، ASP و PHP استفاده مي‌كند.

در بحث طراحي Front-end همه كارها براي بهتر كردن ويژگي‌هاي ديداري يك سايت انجام مي‌شوند. در واقع تمام چيزي كه بازديدكننده سايت مي‌بيند، نتيجه كار يك توسعه دهنده Front-end‌ يا همان كسي است كه با استفاده از كدهاي مختلف ظاهر وب سايت را به سر و شكل مي‌دهد. براي توسعه ظاهر سايت، نياز به كد نويسي است و نوشتن اين كدها با زبان‌هايي مثل HTML، CSS و جاوا اسكريپت انجام مي‌گيرد. البته فراموش نكنيد كه هميشه در اين پروسه همكاري با يك گرافيست وب مي‌تواند نتايج بسيار بهتري رقم بزند.

براي طراحي سايت به چه ابزاري نياز داريم؟

ابزار طراحي سايت

حتما با خودتان فكر مي‌كنيد، يك كامپيوتر خوب كه با سرعت بالا همه چيز را اجرا كند و اعصاب ما را هنگام اجراي فرمان‌هاي مختلف به هم نريزد؟ بله، يكي از اصلي‌ترين ابزارها براي طراحي وب يك كامپيوتر خوب با سيستم عامل به روز و مناسب است. اما مهم‌تر از آن ابزار اصلي طراحي وب يا همان زبان هاي برنامه نويسي مختلف هستند.

ابزارهاي طراحي سايت، معمولا با توجه به اينكه در چه پروسه‌اي از بحث طراحي وب درگير باشند، مي‌توانند كاملا از هم متفاوت باشند. اين ابزارها معمولا در گذر زمان با نسخه‌هايي جديدتر جايگزين مي‌شوند تا كار طراحي سايت را راحت‌تر و مفيدتر كنند. البته تكنولوژي كه پشت هر كدام از اين ابزار قرار دارد، همچنان ثابت مي‌ماند و فقط كارايي آن‌ها است كه دستخوش تغيير مي‌شود.

يك طراح سايت از ابزار و تكنولوژي‌هايي مثل HTML، CSS، PHP يا هر زبان و تكنولوژي ديگري مربوط به طراحي سايت استفاده كند.

انواع طراحي سايت

وب سايت‌هاي امروزي به دو گونه وب سايت استاتيك و وب سايت دايناميك دسته‌بندي مي‌شوند.

طراحي سايت استاتيك

در طراحي سايت استاتيك، يك فايل متمايز به ازاء هر صفحه وب سايت روي سرور ذخيره مي‌شود و هر بار كه اين صفحه مورد نياز باشد، عينا از سرور بازخواني مي‌شود و براي كاربر نمايش داده مي‌شود. از مزاياي اين گونه طراحي سايت كه در بيشتر تا سال ۲۰۱۵ محبوبيت داشت، آساني طراحي صفحات استاتيك و امنيت بالاي آن براي سرورهاي آن دوره بود.

با ارائه سرورهاي ارزان قيمت‌تر و بالا رفتن تكنولوژي امنيت سرور، كم كم اين طراحي جاي خود را به طراحي سايت دايناميك (پويا) داد. البته هنوز هم در تمام وب سايت‌هاي دايناميك، بخش‌هايي با طراحي استاتيك ايجاد مي‌شوند و در واقع تمام وب سايت‌ها چند بخش استاتيك در طراحي خود دارند.

سايت دايناميك

طراحي سايت دايناميك

صفحات دايناميك وب سايت به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه خود صفحه ثابت، اما محتواي آن متغير باشد. ساختار اين صفحات توسط يك اپليكيشن سرور كه اسكريپت‌هاي سمت سرور را فراوري مي‌كند، ايجاد مي‌شود.

در واقع محتواي چنين صفحاتي با توجه به جستجوي كاربر، ايجاد مي‌شوند. اين بدان معني است كه محتواي صفحه به خودي خود روي سرور وجود ندارد و با فراخواني چنين محتوايي از يك صفحه سايت دايناميك، اين صفحه روي سرور ايجاد شده و براي كلاينت فرستاده مي‌شود.

در يك سايت دايناميك، صفحات معمولا محتواي مورد نياز خود را از يك ديتابيس در Back-end فراخواني مي‌كنند. هنگامي كه صفحات دايناميك وب سايت براي اولين بار توسعه پيدا كردند. توسعه اوليه صفحات دايناميك وب مستقيما در زبان‌هايي مثل PHP، Perl يا ASP صورت مي‌گرفت.

مشاغل مرتبط با طراحي وب سايت چيست؟

تيم طراح سايت

علاوه بر خود طراحان وب سايت، براي اينكه يك وب سايت به موفقيت برسد و در نتايج گوگل بدرخشد، افراد زيادي بايد درگير توسعه و نگهداري از آن باشند. در واقع طراحي سايت تنها شروع يك فرايند بزرگ براي رسيدن سايت به سود است.

هنگامي كه يك كسب و كار آنلاين را راهاندازي مي‌كنيد، پيش از هر چيز بايد يك وب سايت خوب طراحي كنيد. در اين پروسه علاوه بر طراح وب سايت بايد با متخصصان ديگري هم همكاري داشته باشيد. در ادامه به صورت فهرست گونه، مشاغل و تخصص‌هاي مرتبط با راه اندازي و نگهداري سايت را با هم مرور مي‌كنيم.

  • شما به يك گرافيست نياز داريد تا دكمه‌ها، لي اوت و لوگوي مناسبي براي شما طراحي كند.
  • يك متخصص ديجيتال ماركتينگ به شما مي‌گويد كه چه استراتژي‌هايي به كار ببريد تا با استفاده از تكنيك‌هاي بازاريابي آنلاين، هميشه موثرترين ترافيك را به سايت خود هدايت كنيد.
  • متخصص كپي رايتينگ، كسي است كه به شما براي ايجاد محتواي مناسب و پيگيري هدف سئو كمك مي‌كند. همانطور كه مي‌دانيد امروزه يكي از مهم‌ترين ابزار بالا بردن و جذب ترافيك موثر براي سايت، محتواي مناسب و كلمات دقيقي است كه بايد به كار برده شوند. يك متخصص توليد محتوا در كنار متخصص ديجيتال ماركتينگ، مي‌توانند تضمين كننده حضور شما در صفحه اول گوگل باشند. البته شما مي‌توانيد براي حضور بهتر از يك فرد به عنوان متخصص سئو هم بهره ببريد تا محتواي شما بهتر و موثرتر به چشم بيايد.
  • طراح رابط كاربري يكي ديگر از مشاغل مرتبط با طراحي و نگهداري از سايت است. اين فرد مي‌تواند به شما در ايجاد يك معماري اطلاعات، طراحي كاربر محور، طراحي جذاب و همينطور بهبود المان‌هاي ظاهري سايت كمك بسياري كند.

همانطور كه مي‌بينيد طراحي سايت فقط به دانش فني و يادگيري اصول كد نويسي و آنلاين كردن سايت محدود نمي‌شود. در اين راه نياز است يا تمام تخصص‌ها را داشته باشيد، يا تيمي از افراد متخصص با دانش فني مناسب ايجاد كنيد.

هدف از طراحي سايت چه مي‌تواند باشد؟

هدف سايت

وب سايت‌ها انواع مختلفي دارند. ممكن است هدف يك فرد از طراحي سايت با هدف فرد ديگر از زمين تا آسمان تفاوت داشته باشد. امروزه تقريبا براي هر هدفي يك سايت طراحي مي‌شود تا به عنوان پايگاه اطلاع رساني يا فروش يا هر منظور ديگري مورد استفاده قرار بگيرد.

با يك جستجوي ساده در اينترنت مي‌توانيد متوجه تعداد زيادي از وب سايت‌هاي تجاري، E-Commerce، خبري و وبلاگ‌هاي شخصي شويد كه فعال هستند. اما اگر دقت كنيد موفق‌ترين اين سايت‌ها، گروه‌هايي هستند كه از اصول طراحي سايت و بهينه سازي و هدف گذاري سئو پيروي كرده‌اند تا اطلاعات درون وب سايت خود را به مشتريان يا بازديدكنندگان هدف خود نمايش بدهند.

يادگيري و آموزش طراحي سايت چه مراحلي دارد؟

شايد شما هم دوست داشته باشيد به زودي وارد عرصه طراحي سايت شويد و مفاهيم ابتدايي آن را فرا بگيريد. بايد به شما بگوييم كه يادگيري اصول اوليه و حتي پيشرفته طراحي سايت، كار چندان دشواري نيست. براي آموزش طراحي سايت، تنها كافي است منابع مناسب را به صورت آنلاين يا با حضور در كلاس‌هاي فيزيكي فرا بگيريد.

مهم‌ترين عامل در تبديل شدن به يك طراح سايت حرفه‌اي، يادگيري مفاهيم اوليه از يك مرجع مطمئن و پس از آن كسب تجربه است. بهترين مرجع براي شما در زمينه يادگيري طراحي سايت، مي‌تواند آموزش‌هاي پروژه محور در زمينه طراحي وب و سئو باشد تا با انجام پروژه‌هاي مختلف حين آموزش، بتوانيد تجربه‌اي اوليه در زمينه توسعه و آنلاين كردن يك سايت به دست بياوريد. پس از اتمام آموزش با انجام پروژه‌هايي در دنياي واقعي به تجربه خود بيافزاييد و به يك طراح سايت حرفه‌اي تبديل شويد.

منبع: سايت lydaweb


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي سايت و تاريخچه آن،
موضوع:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۶:۴۸ ] [ emami ]

اغلب طراحان وب هنگام طراحي سايت به مسائل فني مانند فريم ها، كد و مديريت محتوا تمركز دارند، اما طراحي وب سايتي موفق فقط به چگونگي قرار گرفتن آيكون هاي شبكه هاي اجتماعي و تصاوير خيره كننده شما در وب سايت نيست. امروزه وب سايت هاي موفق از يك استراتژي جامع و هماهنگ برخوردار هستند و رمز موفقيت شما نيز همين مورد است.

طراحي وب سايت هاي موفق فراتر از مسائل زيبايي شناسي است. آن ها بازديد كنندگان را جذب مي كنند و به افراد كمك مي كنند تا محصول، شركت و نام تجاري را از طريق شاخص هاي مختلف، شامل تصاوير، متن و تعاملات، درك كنند، به اين معني كه هر عنصر از سايت شما بايد به سمت يك هدف مشخص كار كند. اما چگونه اين تركيب هماهنگ از عناصر سايت ايجاد مي شود؟ از طريق يك فرآيند طراحي وب سايتي جامع  كه هر دو عامل فرم و عملكرد را به حساب مي آورد.

ما اين روند طراحي وب سايت را در 7 مرحله زير قرار داده ايم:

  1. شناسايي هدف: بررسي ايده و صحبت با مشتري درباره اهدافي كه قصد دارد در پروژه تحقق يابد. هدف از طراحي سايت چيست؟
  2. محدوده زماني انجام پروژه: هنگامي كه اهداف سايت را شناسايي كرديد، مي توانيد محدوده زماني انجام پروژه را تعيين كنيد. صفحات و ويژگي هاي مورد نياز وب سايت چيست؟ طراحي سايت چه مدت طول خواهد كشيد؟
  3. ايجاد نقشه سايت و wireframe: بعد از تعيين محدوده زماني پروژه، مي توانيم شروع به ساختن نقشه سايت و wireframe (شماي كلي سايت) كنيم. ارتباط بين محتوا و ويژگي هاي وب سايت در محدوده زماني تعيين شده به چه صورتي خواهد بود؟
  4. ايجاد محتوا: اكنون كه ما تصوير بزرگتري از وب سايت در ذهن خود داريم مي توانيم به صورت دقيق تر محتوا هر صفحه را مشخص كنيم. سعي كنيد محتوا صفحات شما پيرامون يك موضوع خاص باشد كه اين مورد در بهينه سازي سايت توسط موتور هاي جستجو گر نيز اهميت زيادي خواهد داشت.
  5. عناصر بصري سايت: با استفاده از معماري سايت و برخي محتويات خاص مي توانيد روي برند سازي وب سايت خود به صورت بصري كار كنيد. روش هاي متريال ديزاين و فلت ديزاين از جمله موثر ترين روش هاي طراحي سايت در حال حاظر هستند.
  6. تست سايت: اكنون شما تمام صفحات سايت و نحوه نمايش آن ها به بازديد كنندگان را تعريف كرديد، اما نياز به زمان هست تا متوجه شويد همه چيز به خوبي كار مي كند. وب سايت را با استفاده از مرور گر ها و دستگاه هاي مختلف تست كنيد و همه مسائل مربوط به UI و UX را بررسي نماييد. 
  7. راه اندازي سايت: وقتي مطمئن شديد كه همه چيز به درستي كار مي كند، زمان راه اندازي وب سايت شما فرا رسيده است. اين قسمت شامل برنامه ريزي هاي راهبردي و استراتژي هاي ارتباطي شما مي باشد. 

حال كه با هر مرحله آشنايي پيدا كرديد اجازه دهيد درباره هر مورد عميق تر صحبت كنيم:

شناسايي هدف

در مرحله اوليه، طراح بايد هدف سايت را با مشورت نمودن با مشتري يا ساير سهامداران، شناسايي كند. سوالاتي ممكن است در اين مرحله ايجاد شوند عبارتند از:

  • سايت براي چه كسي است؟
  • آنها انتظار دارند كه در آن چه كاري انجام بدهند؟
  • آيا هدف اصلي اين وب سايت، اطلاع رساني، فروش يا سرگرمي است؟
  • آيا وب سايت هسته اصلي برندينگ را در بر مي گيرد يا بخشي از استراتژي برندينگ خواهد بود؟
  • در صورت وجود داشتن سايت هاي رقيب، چگونه بايد اين سايت از آن ها الهام بگيرد تا از رقباي خود متمايز باشد؟

اين مهم ترين بخش فرآيند طراحي وب سايت است. اگر اين سئوالات پاسخي نداشته باشند، كل پروژه مي تواند در جهت اشتباه تنظيم شود. شايد بهتر باشد بعضي اهدافي را كه براي شما به وضوح مشخص شده اند را به صورت خلاصه بنويسيد. اين مورد مي تواند كمك كند تا پروژه شما در مسير درستي قرار گيرد.

محدوده زماني انجام پروژه

محدوده زماني طراحي سايت يكي از شايع ترين و دشوارترين مسائل در پروژه هاي طراحي وب، محدوده زماني پروژه است. در اغلب موارد مشتريان يك هدف در ذهن خود دارند و اين هدف در طول فرآيند طراحي به مرور گسترش مي يابد و يا تغيير مي كند. ممكن است مواردي مانند طراحي اپليكيشن تحت وب، ايميل ها و تهيه پوش ناتيفيكيشن ها نيز به پروژه اضافه شود. اين مسائل در اغلب موارد براي طراحان مشكل ساز نيست و فقط منجر به كار بيشتر مي شود، اما اگر افزايش انتظارات با افزايش بودجه يا جدول زماني همخواني نداشته باشد، پروژه به سرعت مي تواند از واقعيت دور شود.
يك نمودار گانت، كه يك جدول زماني واقع بينانه براي پروژه را مشخص مي كند. اين نمودار مي تواند به تعيين مرزها و مهلت هاي قابل دست يابي در پروژه كمك كند. اين يك مرجع ارزشمند براي طراحان و مشتريان است و كمك مي كند تا همه به اهداف مد نظر خود دست يابند.

ايجاد نقشه سايت و wireframe

نقشه سايت

نقشه سايت پايه و اساس هر وب سايت را ايجاد مي كند و كمك مي كند تا طراحان به خوبي معماري اطلاعات وب سايت و ارتباط بين صفحات مختلف و عناصر محتوا را مشخص كنند. ساخت يك سايت بدون نقشه سايت مانند ساخت يك خانه بدون يك طرح است و اين در اكثر مواقع خوب نخواهد بود. 

Wireframes 

گام بعدي ساخت Wireframes است. Wireframes ابزاري براي ذخيره سازي طراحي بصري سايت و عناصر محتوا را فرآهم مي كند و مي تواند به شناسايي چالش ها و شكاف هاي بالقوه از طريق نقشه سايت كمك نمايد. برخي از طراحان از ابزارهايي مانند Balsamiq يا Webflow استفاده مي كنند تا قاب هاي خود را ايجاد كنند. من شخصا دوست دارم كه به اصول اوليه برگردم و از كاغذ و قلم قابل اعتماد خودم استفاده كنم.

ايجاد محتوا

توليد محتوا 

هنگامي كه چارچوب وب سايت شما به خوبي مشخص شد، مي توانيد از مهمترين جنبه هاي سايت شروع كنيد: محتواي نوشته شده.

محتوا دو هدف اساسي دارد:

  1. محتوا جذاب و درگير كننده: اولا محتوا مي تواند خوانندگان را درگير كند و آنها را به انجام اقدامات لازم براي تحقق اهداف سايت هدايت نمايد. اين موضوع توسط خود محتوا (نوشتن) و نحوه ارائه (تايپوگرافي و عناصر ساختاري) انجام مي پذيرد. محتوا كسل كننده، مرده و بيش از حد زياد به ندرت بازديد كنندگان را براي مدت زيادي در وب سايت شما نگه مي دارد. محتوا كوتاه، شگفت آور و جذاب توجه بازديد كنندگان را جلب كرده و مي تواند سبب شود تا آن ها با كليك روي لينك هاي داخلي از صفحات ديگر نيز بازديد كنند. 
  2. سئو سايت: محتوا مي تواند نمايش سايت توسط موتور هاي جستجو را افزايش دهد. توليد يا بهبود محتوا همواره يكي از بهترين روش هاي سئو و بهينه سازي سايت توسط موتور هاي جستجو شناخته شده است.  استفاده از كلمات و عبارات كليدي درست براي موفقيت وب سايت ها ضروري است. من هميشه از ابزار Google Keyword Planner استفاده مي كنم. اين ابزار ميزان جستجو را براي كلمات كليدي و عبارات بالقوه نشان مي دهد. ابزار Google Trends نيز براي شناسايي ميزان محبوبيت كلمات كليدي مفيد است.

محتوايي كه به خوبي نوشته شده، آموزنده و غني از كلمات كليدي است به راحتي توسط موتورهاي جستجو شناسايي مي شود، كه همه اين كار ها باعث مي شود تا سايت راحت تر توسط موتور هاي جستجو پيدا شود. به طور معمول، مشتري شما بخش عمده اي از محتوا را توليد مي كند، اما بسيار مهم است كه شما آن ها را راهنمايي كنيد كه چه كلمات كليدي و عباراتي را بايد در متن و محتوا خود داشته باشند.

عناصر بصري سايت

عناصر بصري 

اكنون زمان ايجاد طراحي بصري سايت سايت است.  اين بخش از فرآيند طراحي سايت اغلب توسط عناصر تجاري موجود، انتخاب رنگ و لوگو، همراه با عنوان مشخص شده توسط مشتري شكل گرفته است. اين مرحله اي است كه يك طراح وب سايت مي تواند به خوبي در آن درخشش داشته باشد.

تصاوير در حال حاضر نقش مهمي در طراحي وب دارند. نه تنها تصاوير با كيفيت بالا يك نگاه حرفه اي از وب سايت ايجاد مي كنند، بلكه مي توانند پيام هايي را به مخاطبان ارائه دهند و به ايجاد اعتماد كمك مي كنند. امروزه استفاده از محتوا بصري براي افزايش كليك، مشاركت و درآمد استفاده مي شود، زيرا ارائه پيام در غالب تصاوير به ندرت باعث خسته شدن و نارضايتي كاربران سايت شما مي شود.

تست سايت

تست سايت 

هنگامي كه سايت داراي تمام تصاوير و محتويات است، شما مي توانيد آن را تست كنيد. به طور كامل هر صفحه را تست كنيد تا اطمينان حاصل كنيد كه تمام لينك ها كار مي كنند و وب سايت به طور مناسب بر روي تمام دستگاه ها و مرورگرها بارگذاري مي شود. اشتباهات ممكن است در نتيجه اشتباهات كوچك برنامه نويسي باشد، بهتر است كه اين مشكلات را همين الان حل كنيم تا اين كه يك سايت خراب را براي عموم ارائه دهيم. SEO Spider يكي از ابزار هايي هست كه شما مي توانيد براي تست سايت خود از آن استفاده نماييد. در آخر نگاهي به متا صفحات و توضيحات نيز داشته باشيد. حتي كلمات موجود در عنوان متا نيز مي تواند در عملكرد صفحات در موتور هاي جستجو تاثير بگذارد.

راه اندازي سايت

راه اندازي سايت

اكنون به شيرين ترين بخش فرآيند طراحي سايت مي رسيم. هنگامي كه همه چيز كاملا مورد آزمايش قرار گرفته است و سايت شما آماده راه اندازي است. انتظار نداشته باشيد كه همه چيز كاملا درست كار كند. هنوز ممكن است برخي از عناصر وجود داشته باشند كه نياز به تعمير دارند. طراحي وب يك فرآيند تدريجي و مداوم است كه نياز به تعمير و نگهداري دائمي دارد. نكته كليدي كه بايد در مرحله راه اندازي سايت به خاطر داشته باشيد اين است كه كار شما تمام نشده است. زيبايي دنياي وب اين است كه هيچ وقت تمام نخواهد شد. سايت خود را به طور مداوم تست كنيد، محتوا جديد توليد كنيد و محتوا هاي قديمي آن را آپديت كنيد.

منبع: طراحي سايت نوپرداز


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۲:۵۳:۵۵ ] [ emami ]

اطلاعات تماس كامل در فروشگاه اينترنتي:

اطلاعات تماس از جمله آدرس پستي، شماره تلفن، فكس، آدرس ايميل و از همه مهم تر شماره تلفن بايد روي صفحه اول سايت در معرض ديد كاربر قرار گيرد.

نقشه گوگل براي فروشگاه هايي كه كاربر به آن مراجعه مي كند براي دسترسي راحت تر كاربر مهم تلقي مي شود.

اطلاعات تماس خود را در صفحه يا قسمتي جداگانه مانند صفحه تماس با ما به صورت كامل ذكر كنيد. درج اطلاعات تماس كامل اطمينان بيشتري به كاربر مي دهد.

اطلاعات تماس كامل در فروشگاه اينترنتي

 

نماد اعتماد الكترونيك در فروشگاه اينترنتي:

حتما جهت اخذ نماد اعتماد الكترونيك از وزارت صنعت و معدن به نشاني اينترنتي به صورت حقيقي يا حقوقي اقدام نماييد. نماد اعتماد الكترونيك داراي مدت اعتبار به كاربر اطمينان بيشتري جهت خريد از وب سايت شما مي دهد.

نماد اعتماد الكترونيك در فروشگاه اينترنتي

 

درج صحيح محصولات در فروشگاه اينترنتي:

در قسمت توضيح خلاصه محصول، اطلاعات جامع و كوتاهي در مورد محصول وارد نماييد. اطلاعاتي كه براي كاربر مهم تلقي شود. مانند رنگ، جنس، اندازه و ...

در قسمت توضيح كامل محصول، اطلاعات اجمالي در مورد تمامي نكات مربوط به كالا را وارد نماييد. به گونه اي كه جاي هيچ ابهامي براي كاربر باقي نماند. تمامي اطلاعات مربوط به سازنده، مدل، اصل بودن يا نبودن كالا، رنگ هاي موجود، قيمت قبل از تخفيف، قيمت بعد از تخفيف، تعداد موجودي و ... بايد در اين قسمت وارد گردد.

عكس ها و ويدئوهايي از كالا كه تمامي جوانب آن را نمايش دهد با كيفيتي خوب و مناسب جهت بارگذاري در وب در پايين هر قسمت از كالا در سايت قرار دهيد.

گارانتي اصالت و سلامت فيزيكي كالا نيز در اين قسمت بايد قيد گردد.

 

خدمات پس از فروش كالا در فروشگاه اينترنتي:

خدمات پس از فروش ارائه خدمات، پشتيباني و قطعات يدكي بعد از انجام يك فروش اوليه است. اين خدمات در ارائه ماشين آلات پيچيده مانند وسايل نقليه موتوري اغلب به تعمير و نگهداري منظم را شامل مي شود. مدت زمان ارائه اين خدمات، شرايط و شماره تلفن دفتر مركزي بايد در سايت قيد گردد.

خدمات پس از فروش كالا در فروشگاه اينترنتي

ضمانت اصل بودن كالا در فروشگاه اينترنتي:

كالايي كه در فروشگاه اينترنتي قرار مي دهيد بايد داراي ضمانت اصل بودن باشد. برچسب و هولوگرام بدون دخل و تصرف گوياي اين اصل بودن است. برند كالا از اهميت بالايي برخوردار است. كالا بايد از واردكننده يا توليد كننده معتبر تهيه شده باشد.

 

گارانتي كالا در فروشگاه اينترنتي:

تمامي كالاها بايد توسط نمايندگان رسمي آن برند در ايران گارانتي شوند و شما بايد در سايت خود نام شركت گارانتي كننده را ذكر كنيد. گارانتي معتبر به شركت هايي اختصاص دارد كه از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان وارد كنندگان قانوني در كشور فعاليت مي كنند و اسامي آنها در سايت اين وزارتخانه ذكر شده است.

 

راهنماي خريد از فروشگاه اينترنتي:

امكانات جستجو و انتخاب كالا، اضافه كردن به سبد خريد، پرداخت و نهايي كردن خريد بايد به صورت كامل براي كاربر توضيح داده شود. حتي الامكان اگر مقدور است يك ويدئوي آموزشي از مراحل خريد در سايت قرار دهيد.

 

روش هاي پرداخت در فروشگاه اينترنتي:

انواع روش هاي پرداخت ممكن اعم از كارت به كارت، واريز به حساب، پرداخت آنلاين، پرداخت در محل و ... را براي فروشگاه اينترنتي خود در نظر بگيريد.

روش هاي پرداخت در فروشگاه اينترنتي

 

راهنماي مرجوعي كالا در فروشگاه اينترنتي:

از آنجاييكه آسودگي خاطر و رضايت مشتري در اولويت قرار دارد، بايد سعي بر اين باشد كه هر سفارش بدون هيچ گونه ايرادي تحويل مشتري گردد اما در مواقعي كاربر قصد مرجوع كردن كالا را دارد. شرايط بازگرداندن كالا در صورت خرابي، زدگي و ... را به صورت كامل در فروشگاه اينترنتي خود ذكر كنيد.

 

توضيح روش ارسال كالا در فروشگاه اينترنتي:

رويه هاي تحويل ارسال كالا اعم از تحويل حضوري، پست پيشتاز، پست سفارشي، پيك موتوري، باربري و ... را به صورت كامل براي كاربر توضيح دهيد.

منبع: سايت نگين گستر


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۲۱:۰۱ ] [ emami ]

براي اينكه بتوانيد ترافيك سايت خود را افزايش داده و كسب كار خود را رونق بخشيد بايد اين نكات را در طراحي وب سايت خود رعايت كنيد. پس به نكات زير دقت كرده و قبل از صرف هزينه براي رفع مشكلات بعد از طراحي سايت، آن ها را در فرآيند طراحي وب سايت خود پياده كنيد تا هم در زمان و هم در وقت صرفه جويي كرده باشيد.

قوانين طراحي سايت

گرافيك
١) در اين مورد بايد بگوييم كه "كوچك فكر كنيد" يعني حدود ١۰ تا ١٢ كيلو بايت براي هر تصوير. سعي كنيد در طراحي وب سايت خود از تصاوير كم حجم و كوچك استفاده كنيد تا سرعت لود شدن صفحه پايين نيايد. تصاوير بزرگ، يكي از اصلي ترين دلايل پايين آمدن سرعت لود شدن صفحه است. سرعت پايين لود شدن صفحه، يعني هدر دادن زمان بازديدكننده، كه مسلماً هر بازديدكننده اي مي خواهد در كوتاه ترين زمان ممكن به آن چه نياز دارد دست پيدا كند. پس نتيجه آن ترك وب سايت شما توسط بازديد كننده خواهد بود.

٢) هميشه از گرافيك هايي استفاده كنيد كه با محتواي شما تناسب و هماهنگي داشته باشد. از تصاوير و گرافيك هايي استفاده كنيد كه به متون، محتوا، مطالب و زمينه كاري شما مرتبط باشد. تصاوير و گرافيك هاي طراحي شده، از عناصري هستند كه طراحي سايت شما را تشكيل مي دهند و مي توانند محتواي شما را به خوبي شرح داده و به نمايش در بياورند، كه اين به تفهيم و درك بهتر محتوا و مطالب داخل سايت، بسيار كمك مي كند.

٣) از تصاوير متحرك، چشمك زن و متغير استفاده نكنيد. و يا تا حد امكان از آنها بسيار كم استفاده كنيد. مطالعات متعددي كه در سال هاي اخير انجام شده، نشان مي دهد كه تصاوير چشمك زن در طراحي وب سايت براي بازديدكنندگان آزار دهنده و مزاحم هستند. در حقيقت طبق مطالعاتي كه رو يك گروه از مرورگرها انجام شد، مشاهده شد كه بسياري از آنها براي اين كه بتوانند بقيه مطالب و محتواي داخل سايت را بخوانند، به طور خودكار و فيزيكي از نشان دادن و يا حتي باز كردن اين تصاوير موجود در طراحي سايت، صرف نظر مي كنند.
فونت
۴) در طراحي وب سايت خود براي هدينگ ها از فونت Serif و براي متون داخل سايت از Sans-Serif استفاده كنيد. فونت هاي Sans-Serif براي مطالعه متون در صفحات اينترنت بسيار راحت تر از فونت هاي ديگر هستند.

۵) اندازه فونت ها را محدود كنيد. يكي از بهترين راه ها براي اين كه نشان دهيد كه طراحي سايت شما بسيار ابتدايي انجام شده، آن است كه اندازه فونت هاي متون داخل سايت را مكرراً عوض كنيد. البته اين غير ممكن نيست، شما مي توانيد از هزاران اندازه فونت استفاده كنيد. اما استفاده از ٢ و يا حداكثر ٣ سايز مختلف فونت و محدود كردن اندازه متون سايت به آن سايز ها، خواندن مطالب سايت را آسوده تر و طراحي وب سايت شما را حرفه اي تر نشان مي دهد.
تبليغات
۶) بر روي تبليغات داخل سايت و تعداد آن ها كنترل داشته باشيد. بازديدكنندگان شما براي ديدن تبليغات به سايت شما نمي آيند. آن ها براي محتواي سايت شما مي آيند. اگر تبليغات داخل سايت سرتاسر محتوا را بپوشاند، بازديدكنندگان بدون تلف كردن وقت، از سايت شما خارج مي شوند. البته بسيار مهم است كه از وب سايت خود كسب درآمد كنيد، اما اگر تبليغات بيش از حد سايت شما، بازديدكنندگان را از آن دور كند، شما پول خود را نيز از دست خواهيد داد.

٧) همان گونه كه با تصاوير داخل سايت برخورد مي كنيد، با تبليغات برخورد كنيد.

تمامي تبليغات داخل سايت را كوچك، بدون چشمك زدن و يا تحرك قرار دهيد و تبليغاتي را در سايت قرار دهيد كه با محتواي شما مرتبط باشد. اين كه مي توانيد در داخل سايت خود تبليغات كنيد، كاملاً واضح و روشن است. اما به اين معنا نيست كه حتماً بايد در طراحي وب سايت خود، تبليغ قرار دهيد. تنها در صورتي كه محتواي شما براي بازديدكنندگان و خوانندگان جذاب باشد و با چيزي كه آن ها مي خواهند ارتباط داشته باشد، آن گاه بر روي تبليغات كليك خواهند كرد.
خوانندگان را در نظر داشته باشيد
٨) صفحات وب سايت خود را در مرورگرهاي متفاوت امتحان كنيد. طراحي سايت كه فقط بر روي مدرن ترين مرورگر كار كرده و به نمايش در آيد، آزار دهنده خواهد بود. زيرا هر كسي نمي تواند وب سايت شما را مشاهده كند. و اين به شدت ترافيك سايت شما را كاهش مي دهد و بازديدكنندگان را دفع خواهد كرد. طراحي وب سايت خود را طوري انجام دهيد كه عموم مردم بتوانند آن را ببينند.

٩) محتوايي بنويسيد كه مردم و بازار هدف شما مي خواهد. مگر اين كه قصد بر اين داشته باشيد كه وب سايت را براي خودتان طراحي كنيد، اگر به اين گونه است، پس چرا آن را در اينترنت منتشر مي كنيد؟ از متناسب بودن محتواي سايت با نياز هاي خوانندگان و بازديدكنندگان، اطمينان حاصل كنيد. چيزي بنويسيد كه آن ها قصد خواندن آن را داشته باشند.

منبع: سايت rayan-it


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: قوانين طراحي سايت چيست،
موضوع:
[ ۲۶ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۸:۱۸:۰۰ ] [ emami ]

يكي از مزاياي استفاده از اينترنت اين است كه شما مي توانيد با استفاده از آن كسب و كار خود گسترش داده و دليل اين موضوع اين مي باشد كه شما مي توانيد با طراحي وب سايت كسب و كار خود را در معرض ديد افراد بسياري قرار بدهيد. بيشتر مردم نمي دانند از كجا بايد شروع كنند. طراحي وب سايتي زيبا با داشتن قابليت هاي مختلف مي تواند كمك بسيار زيادي به شما در راستاي موفقيت در كسب و كارتان نمايد. فروشگاه هاي اينترنتي آنلاين از جمله ضروري ترين نياز هاي صاحبان كسب و كار ها محسوب مي شوند.

در اين كتاب الكترونيكي به آموزش طراحي سايت فروشگاهي پرداخته شده است كه مي تواند از بسياري از فعاليت هاي آنلاين نيز پشتيباني كند. بعد از خواندن اين كتاب شما اين توانايي را به دست خواهيد آورد كه بتوانيد با استفاده از wordpress يك وب سايت مناسب براي كسب و كار خود بسازيد. نرم افزار وردپرس به دليل استفاده از افزونه هاي قدرتمند مانند yoast در زمينه سئو و بهينه هاي وب سايت شما نيز تاثير به سزايي خواهد داشت و يكي از بهترين ابزار هاي سئو وب سايت به شمار مي رود.

دانلود كتاب 1: how-to-create-a-wordpress-store.pdf [890.61 KB] 

دانلود كتاب 2: getting-started-with-wordpress-ebook.pdf [1.57 MB] 

آموزش وردپرس 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۲۷:۰۲ ] [ emami ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی