طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

دسته بندي محصولات و صفحات مربوط به آن در فروشگاه اينترنتي، نقش بسيار مهمي در خريد آنلاين انجام مي دهند. در واقع يك صفحه دسته بندي محصول خوب در فروشگاه، به يك تجربه خريد خوب و تشويق براي خريد منتهي خواهد شد.

اين صفحات مي تواند با تعداد كليكي كه توسط كاربران انجام مي شود، در صفحات مربوط به موتورهاي جستجو ثبت (ايندكس) گردد.

فروشگاه هاي آنلاين بسياري در اينترنت وجود دارند و براي آنكه كاربران سايت شما را براي خريد انتخاب نمايند مي بايست نكته هايي را در سايت خود رعايت نماييد. صدها روش براي بهينه سازي فروشگاه آنلاين وجود دارد و در اين مقاله 10 روش را براي شما عنوان مي نماييم. در حقيقت اين موارد نكات كليدي فروشگاه هاي اينترنتي مي باشد.

 

1- سرعت لود و بارگزاري سايت

هر محصولي كه داشته باشيد، كاربران هميشه از بازديد سايت هايي كه سريع بارگذاري ميشوند لذت ميبرند. يا فرضاً اگر مشتري عجله داشته باشد، با مواجه شدن به سايتي كه دير بارگزاري شود، صفحه را مي بندد. و از اين طريق مشتري خود را از دست مي دهيد.

2- نمايش تصاوير مختلف از يك محصول

سعي نماييد چندين تصوير از محصول مورد نظر خود در سايت قرار دهيد و در تصاوير جنبه هاي مختلف محصول را نمايش دهيد. به عنوان مثال تصوير محصول از زاويه هاي مختلف و همچنين رنگ بندي هاي مختلف محصول. با انجام اين كار در حقيقت معرفي بهتري از محصول خود خواهد داشت و كاربر با اطمينان بيشتري خريد خود را انجام مي دهد.

صفحه جزئيات هر محصول بايد داراي تصاويري باشد كه با نوع و كيفيت محصول سازگاري داشته باشد.

هميشه سعي نماييد محصولات مرتبط را در صفحه محصولات به كاربر نمايش دهيد. انجام اين كار باعث حس بهتري در كاربر مي گردد. البته دقت نماييد محصولاتي كه به كاربر نمايش مي دهيد مرتبط به محصول مورد نظر باشد. به عنوان مثال در صورتي كه كاربر قصد خريد تي شرت را داشته باشد بهتر است ساير تي شرت ها با رنگ ها و طرح هاي مختلف نمايش داده شود. معمولا محصولات مرتبط بر اساس دسته بندي يا تگ معين مي گردند.

طراحي فروشگاه اينترنتي، صفحه محصول يك فروشگاه اينترنتي

3- بهينه سازي تصاوير محصول

اين نكته را حتما درنظر داشته باشيد كه تصاوير انتخابي براي محصولات را به صورتي انتخاب كنيد كه باعث كند شدن بارگذاري (لود) صفحه نشود و صفحه محصول علاوه بر زيبا بودن تصاوير آن، سرعت لود آن نيز سريع باشد.

توسط نرم افزار هايي مانند فتوشاپ مي توانيد حجم تصاوير را بدون افت كيفيت كم كنيد تا در سرعت لود سايت شما تاثير مثبتي بگذارد.

براي فروشگاه هاي اينترنتي ممكن است تصوير محصول در صفحات مختلف سايت با ابعاد متفاوتي نمايش داده شود، براي بهينه سازي تصاوير سايت خود از چند عكس با سايزبندي استفاده كرده و هر كدام را در بخش مناسب آن فراخواني كنيد.

4- قرار دادن باكس جستجو

يكي ديگر از مهمترين امكانات سايت فروشگاهي وجود باكس جستجو است. از اين طريق مشتريان مي توانند با تايپ نام محصول موردنظر به راحتي آن را در سايت پيدا كنند .هرچه بخش جستجوي سايت قدرتمند تر باشد به نفع فروشگاه است. چرا كه مشتري خيلي راحت محصول خود را پيدا خواهد كرد. و اقدام به خريد خواهد كرد.

بيش از نيمي از خريداران آنلاين با استفاده از جستجوي سايت، محصولات موردنظر خود را پيدا مي كنند. بنابراين قرار دادن يك باكس جستجو در سايت، يافتن و استفاده از دسته بندي محصولات را آسانتر مي كند.

باكس جستجو را در مكاني قرار دهيد تا هميشه در دسترس كاربر باشد تا در صورتي كه نياز به جستجو در سايت بود كاربر بتواند به راحتي در سايت جستجو نمايد. سايت هاي فروشگاهي معمولا يك باكس جستجو كلي دارد كه در بالاي صفحه قرار مي گيرد و ممكن است قابليت جستجو در دسته بندي خاصي نيز در آن تعبيه شده باشد و همچنين باكس جستجوي پيشرفته كه معمولا در اطراف ليست محصولات كار مي شود. 

طراحي فروشگاه اينترنتي، صفحه محصول يك فروشگاه اينترنتي

5- استفاده از فيلترها

در طراحي فروشگاه اينترنتي، صفحات دسته بندي شده محصولات بايد شامل گزينه هاي فيلتر جهت يافتن محصولات باشند.

به عنوان مثال مي توان فيلترهايي براساس برندمحصول، سايز و يا قيمت محصول در اين صفحات قرار داد.

قرار دادن فيلتر، به كاربران جهت سريعتر پيدا كردن محصولات موردنظر خود، كمك بسزائي خواهد كرد و بالطبع اين موضوع باعث افزايش نرخ خريد در فروشگاه اينترنتي خواهد شد.

طراحي فروشگاه اينترنتي

علاوه بر ايجاد فيلترهائي كه فرد را بصورت مستقيم به سوي محصول مورد نظرش هدايت كند از فيلترهائي با ساختار موضوعي نيز بهره گيري كنيد. براي مثال فيلترهائي همانند: جديدترين‌ها ، پر بازديد ترين‌ها ، پر فروش‌ترين‌ها. اين دسته از فيلتر‌ها معمولاً در بالاي ليست محصولات قرار ميگيرند اما اين محل قرارگيري ساختار ثابتي نيست و متناسب با نياز شما براي فروشگاه اينترنتي خود قابل تغيير ميباشد.

6- بهبود سئو فروشگاه اينترنتي

چنانچه در طراحي فروشگاه اينترنتي از فيلترهاي مناسب جهت جستجو و به يافتن راحتتر محصولات موردنظر خريداران استفاده كنيد، باعث جذب بيشتر كاربران به فروشگاه و در نتيجه بهبود روند سئوي فروشگاه خواهد شد.

7- انتخاب يك عنوان مناسب براي محصولات

اين موضوع را درنظر داشته باشيد عنوان محصولات يكي از عوامل مهم در يك فروشگاه اينترنتي مي باشد. دقت داشته باشيد حتي در يك صفحه از دسته بندي محصولات كه ممكن است محصولات زيادي در اين صفحه وجود داشته باشد بايد هر محصول يك عنوان خوب و جذاب داشته باشد.

عنوان محصولات را به صورتي انتخاب كنيد كه معرف آن محصول باشد و كاربران از روي عنوان محصول بتوانند تشخيص دهند كه آيا اين همان محصول موردنظر آنها مي باشد يا خير. ضمن اينكه عناوين براي خريداران جذب كننده باشد.

8- نمايش قيمت و در دسترس بودن محصول 

در صفحاتي كه محصولات به صورت دسته بندي شده نمايش داده مي شوند، بايد قيمت هر محصول و زمان تحويل آن براي خريدار مشخص باشد. در طراحي فروشگاه هاي اينترنتي بايد هزينه خريد يك محصول و اينكه در چه مدت زماني در دسترس آنها قرار خواهد گرفت، بايد كاملا واضح و مشخص باشد.

گاهي اوقات بعضي از فروشگاههاي اينترنتي، بنا بر خط مشي توليد كننده و هزينه تبليغاتي كه براي يك محصول وجود دارد، ممكن است قيمت محصولات را تا پرداخت نهايي كاربر، نمايش ندهد و يا تا زماني كه كاربر وارد فروشگاه نشود (لاگين نشود)، قيمت نمايش داده نمي شود.  البته هيچ يك از اين روش ها صحيح و مناسب نمي باشد.

9- مشاهده سريع

در اين سيستم كاربران هنگام گردش در سايت و دسته بندي ها با كليك بر روي گزينه مشاهده سريع اطلاعاتي مختصر از محصول و قيمت آن بصورت پاپ آپ مشاهده كرده و ميتوانند بدون ورود به صفحه خود محصول به سبد خريد خود اضافه نمايند.

10- استفاده از داده هاي ساختاري (Structured Data)

structured data، نوعي كد است كه امكان جستجو، سازمان دهي و نمايش مطالب شما را براي موتورهاي جستجو آسان تر مي كند. structured data در مورد معناي داده هاي سايت شما با موتورهاي جستجو ارتباط برقرار مي كنند. بدون استفاده از داده هاي ساختاري، موتورهاي جستجو تنها مي توانند بگويد كه داده هاي شما چه مي گويند و براي تعيين چرايي بودن آنها در آنجا بايد سخت تر كار كنند.

فرض كنيد كه مي خواهيد اطلاعات تماس شركت خود را در اختيار ديگران قرار دهيد. مي توانيد اين اطلاعات را در پايين صفحه خود قرار دهيد و اين كار براي هر بازديد كننده انساني كافي است. اما موتورهاي جستجو بايد براي درك معني اين داده هاي خام كمي بيشتر كار كنند. اما اگر از اين موضوع استفاده كنيد به موتورهاي جستجو مي گوييد كه اينها (به جاي داده هاي خام تصادفي) اطلاعات تماس شما هستند.

منبع: سايت پونه مديا

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ دى ۱۳۹۶ ] [ ۱۱:۱۲:۴۵ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی