طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

با ظهور اينترنت و گسترش آن، پديده‌هاي جديدي به سبك زندگي ما وارد شده‌اند. به كمك اينترنت ارتباطات ساده‌تر شده و بدون رفت‌وآمد مي‌توان بسياري از امور را انجام داد. يكي از اموري كه با فراگيري اينترنت سبك تازه‌اي به خود گرفته، خريد است. شايد در گذشته براي خريد وسايل مختلف مجبور بوديم فروشگاه‌هاي مختلف در سطح شهر را جست‌وجو كنيم و حتي به شهرهاي ديگري برويم اما اكنون به كمك اينترنت و فروشگاه‌هاي اينترنتي به‌راحتي مي‌توان تمام وسايل موردنياز خود را حتي باقيمت مناسب‌تر تنها با يك كليك و در خانه و يا محل كار خريداري كرد.

خريد اينترنتي در ابتدا در آمريكا، چين و برخي از كشورهاي اروپايي آغاز به كار كرد اما اكنون در بسيار از كشورها فروشگاه‌هاي اينترنتي مختلفي راه‌اندازي شده است كه در اين ميان فروشگاه‌هاي اينترنتي همچون آمازون، اي‌بي و علي‌بابا و…به شهرت جهاني دست‌يافته‌اند. در كشورمان نيز همانند ساير كشورها با گسترش اينترنت و افزايش سرعت و سهولت دست‌يابي به آن، وب‌سايت‌هاي اينترنتي بسياري راه‌اندازي شده كه در ميان آن‌ها فروشگاه‌هاي اينترنتي فراواني وجود دارند. فروشگاه‌ اينترنتي دي‌جي‌كالا مشهورترين وب‌سايتي است كه كاربران ايراني از آن‌ بيشتر از سايرين خريد مي‌كنند و وب‌سايت‌هاي مشهور خارجي نيز در حال حاضر اجازه و امكان فعاليت در ايران را ندارند.

 خريد اينترنتي امروزه در كشورهاي پيشرفته به بخشي از سبك زندگي و فرهنگ عمومي مردم تبديل‌ شده است؛ اما در كشورمان چطور؟!

Online-shopping

آمارها چه مي‌گويند؟

آمارهاي رسمي منتشرشده خبر از رشد ۶۰ درصدي خريد اينترنتي در ايران طي چند سال گذشته دارد، اكثر خريداران فروشگاه‌هاي اينترنتي در ايران جوانان هستند و آمارهاي غيررسمي نشان مي‌دهد كه مردان بيش از زنان از فروشگاه‌هاي اينترنتي خريد مي‌كنند!

نكته جالب‌ توجه آن است كه طبق آمار منتشرشده از جانب انجمن صنفي كسب‌وكار اينترنتي ايران، فروشگاه‌هاي اينترنتي داراي نماد اعتماد الكترونيك از مرز ۹ هزار فروشگاه فراتر رفته است! هرچند گرايش كاربران ايراني به خريد از فروشگاه‌هاي اينترنتي كم‌كم در حال افزايش است اما طبق آمارهاي وزارت صنعت، معدن و تجارت، از هر ۵ فروشگاه اينترنتي ۳ مورد از آن‌ها شكست مي‌خورد (!) كه اين مسئله نشان‌دهنده اين موضوع است كه عموم مردم به خريد اينترنتي گرايش نداشته و هم چنان خريد از فروشگاه‌ هاي سطح شهر به‌صورت سنتي را به خريد از فروشگاه‌هاي اينترنتي ترجيح مي‌دهند.

Row76Directselling

چرا عموم مردم به خريد اينترنتي گرايش ندارند؟

نيازي به آمار و ارقام نيست، نگاهي به اطراف خود بياندازيد چند درصد از اطرافيان دور و نزديك شما اكثر اقلام موردنياز خود را به‌صورت اينترنتي خريداري مي‌كنند؟ مسلما افراد كمي در ذهنتان هستند كه آن‌ها نيز معدود خريدهايي از فروشگاه‌هاي اينترنتي دارند؛ اما چرا باوجود فروشگاه‌هاي پرقدرت ايراني همچنان عموم افراد خريد سنتي را به خريد اينترنتي ترجيح مي‌دهند؟

سيستم توزيع نامناسب

هرچند برخي از فروشگاه‌هاي اينترنتي مشهور همچون دي‌جي‌كالا توانسته‌اند تا حدودي مشكلات مربوط به توزيع كالاها در سراسر ايران را حل كنند اما اين حكايت براي اكثر فروشگاه‌هاي اينترنتي همچنان باقي است. بسياري از فروشگاه‌هاي اينترنتي از پست يا مؤسسات خصوصي براي ارسال كالاهاي خود بهره مي‌برند، سيستم‌هاي توزيعي كه به دليل هزينه‌هاي گران خود، خريد به‌صرفه‌اي را به ارمغان نمي‌آورند. فرض كنيد كالايي با تخفيف مناسب براي خريد انتخاب كرده‌ايد، اما بايد مبلغي بيشتر از تخفيف را صرف هزينه ارسال كنيد كه چندان خوشايند نيست. درحالي‌كه در بسياري از فروشگاه‌هاي مشهور اينترنتي در جهان هزينه ارسال رايگان بوده و خريد اينترنتي صرفه اقتصادي بالايي دارد.

cross-border-online-shopping3

قيمت محصولات

يكي از عوامل بسيار مهمي كه مي‌تواند كاربران را به خريدهاي اينترنتي ترغيب كند قيمت كالاهاست. درحالي‌كه فروشگاه‌هاي اينترنتي مشهور دنيا در زمينه قيمت و خدمات متنوع با يكديگر به رقابت مي‌پردازند، فروشگاه‌هاي اينترنتي ايراني نتوانسته‌اند آن‌طور كه بايدوشايد محصولات را با قيمت مناسب و به‌صرفه به مشتريان خود عرضه كنند و معدود فروشگاه‌هاي اينترنتي ايراني وجود دارند كه قيمت كالاهاي موجود در آن‌ها نسبت به بازار و فروشگاه‌هاي سطح شهر مناسب‌تر است.

خريد اينترنتي در ايران در حال آزمون‌وخطاست و تا تبديل‌شدن به فرهنگ راه درازي را در پيش دارد. راهي كه عموم مردم را به خريد از طريق فروشگاه‌هاي اينترنتي ترغيب كند.

نظر شما درباره خريد اينترنتي در ايران چيست؟ چگونه مي‌توان خريد اينترنتي را به يك فرهنگ ميان عموم مردم تبديل كرد؟

منبع: سايت itresan

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۲:۵۱:۴۸ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی