فروشگاههاي انلاين بسياري در دنياي اينترنت وجود دارد و براي اينكه كاربران از فروشگاه شما خريد كنند، تكنيك هاي طراحي سايت فروشگاهي را رعايت كنيد
۱- آدرس صفحات را ذكركنيد
هميشه در صفحه داخلي آدرس صفحه را ذكر نماييد تا كاربر بداند در كدام بخش از سايت قرار دارد. انجام اين مورد نه تنها از سر در گمي كاربر مي كاهد بلكه باعث تاثير مثبت روي بهينه سازي سايت خواهد بود
۲- باكس جستجو را در بالاي صفحه و در نظر كاربران قرار دهيد
باكس جستجو را در مكاني قرار دهيد كه در دسترس كاربر باشد تا در صورتي كه نياز به جستجو در سايت بود كاربر بتواند به راحتي در سايت جستجو نمايد. سايت هاي فروشگاهي معمولا يك باكس جستجو كلي دارد كه در بالاي صفحه قرار مي گيرد و ممكن است قابليت جستجو در دسته بندي خاصي را داشته باشد و همچنين باكس جستجوي پيشرفته كه معمولا در اطراف ليست محصولات كار مي شود جستجوي پيشرفته معمولا به صورت فيلتر كار مي شود تا زماني كه كاربر با عنوان مثال قصد داشت محصولات با خصوصيات و قيمت خاصي را رويت نمايد از فيلتر مورد نظر خصوصيات مورد نظر خود را انتخاب نمايد
۳- نمايش تمامي حالتها و تصاوير از يك محصول
در طراحي فروشگاه اينترنتي سعي نماييد چندين تصوير از محصول مورد نظر خود در سايت قرار دهيد و در تصاوير جنبه هاي مختلف محصول را نمايش دهيد به عنوان مثال تصوير محصول از زاويه هاي مختلف و همچنين رنگ بندي هاي مختلف محصول مثلا اگر تصوير شما يك لباس است حتما نمايي از جلو و پشت لباس در طراحي سايت فروشگاهي خود قرار دهيد با انجام اين كار در حقيقت معرفي بهتري از محصول خود خواهد داشت و كاربر با اطمينان بيشتري خريد خود را انجام مي دهد
۴- عمليات خريد را اسان طراحي كنيد يا كامل با يك راهنما روند خريد را توضيح دهيد
طراحي سايت فروشگاهي براي اين است كه كاربران به راحتي خريد كنند پس مراحل خريد را به خوبي طراحي كنيد طوري كه كاربر از خردي خسته نشود در حقيقتا پس از انتخاب محصول مي بايست فرم عضويت و يا ورود به سايت به كاربر نمايش داده شود و پس از آن كاربر به درگاه پرداخت هدايت گردد
۵- توجه به سبد خريد
فروشگاه را به گونه اي طراحي نماييد تا كاربر بتواند محصولات مختلفي را در سايت انتخاب نمايد معمولا در فروشگاه بخشي به عنوان سبد خريد در نظر گرفته مي شود و زماني كه كاربر محصول خاصي را براي خريد انتخاب مي نمايد آيتم مورد نظر به سبد خريد اضافه ميشود و هميشه سعي كنيد در هنگام طراحي سايت فروشگاهي به اين سبد خريد توجه داشته باشيد و هميشه ميزان خريد كاربران را در سبد خريدشان به انها نشان دهيد
۶- كليه خصوصيات مربوط به جنس را به كاربران نشان دهيد
به عنوان مثال در صورتي كه كاربر قصد خريد كامپيوتر را دارد مي بايست به كاربر تنوع رنگي و خصوصيات محصول نمايش داده شود تا كاربر بتواند محصول با خصوصيات مورد نظر خود را خريداري نمايد و همچنين قيمت محصول را كامل براي كاربران توضيح دهيد مثلا اگر ارزش افزوده دارد يا هزينه ارسال در ابتدا براي كاربران بيان كنيد كه در انهاي كار از اينكه هزينه خريدشان كمي فرق كرد تعجب نكنند و به شما بي اعتماد نشوند
۷- پشتيباني آنلاين مشتريان داشته باشيد
بخشي را براي پشتيباني آنلاين مشتريان در وب سايت قرار دهيد تا زماني كه كاربران نياز به پشتيباني داشتند بتوانند به صورت آنلاين مشاوره بگيرند زيرا خريد انلاين هنوز در ايران به صورت كامل جا نيافتاده است و هنوز بيسيار از كاربران به دنياي اينترنت بي اعتماد هستند شما بايد سعي كنيد اين اعتماد را گرافيك سايت و طراحي سايت فروشگاهي جلب كنيد ، چت آنلاين مشتريان كار كاربران را بسيار ساده مي سازد و مي توانند در صورت نياز به برقراري ارتباط با فروشگاه سريعا اين كار را انجام دهند البته پشتيباني به صورت تلفني نيز حتما مي بايست وجود داشته باشد
۸- توضيحات كامل را به زبان ساده براي كاربران بنويسيد
هميشه سعي نماييد توضيحات محصولات در سايت شما كافي باشد و تمام ويژگي هاي محصول را در بخش توضيحات آورده باشيد در صورتي كه محصول منبع خاصي دارد مي تواند منبع را نيز ذكر نماييد تا باعث به وجود امدن مشكلات كپي برداري نشود و كاربران نيز سردرگم نگردد.
منبع: سايت سميرا نشاطي
بازدید: