طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

كاربر پسند بودن وبسايت نقش بسيار موثري در افزايش وفاداري بازديد‌كنندگان  شما دارد. مطالعاتي كه اخيرا صورت گرفته به وضوح نشان مي‌دهد كه مردم به وبسايت‌هايي با اطلاعات شفاف و ساده بيشتر علاقه نشان مي‌دهند.
همه‌ي ما با وبسايت‌ها و وبلاگ‌هاي پيچيده و يا وبسايت‌هايي كه در آن‌ها به سادگي و سريعا نمي‌توانيم به محتواي مورد نظرمان دسترسي پيدا كنيم، مواجه شده ايم و قطعا اين موارد تبديل به تجربه‌اي عذاب‌آور براي همه ما شده‌اند. همچنين اين مورد باعث ايجاد حس نا‌اميدي در بازديد‌كنندگان شده و به ترك هميشگي وب‌سايت توسط آن‌ها تبديل شود. براي مثال وب‌ سايت رسمي كليساي ساگرادا فاميليا به هيچ عنوان كاربر پسند نيست و اين يكي از بزرگترين دلايلي است كه اين مكان شگفت انگيز مورد توجه توريست‌ها قرار نمي‌گيرد.
اطمينان يافتن از كاربر پسند بودن وب‌سايت كار ساده‌اي نيست. براي اين كار بايد خود را به جاي كاربران قرار داده و وب‌سايت را از ديد آن‌ها بررسي كنيم. براي ايجاد وب‌سايتي كاربر پسند به نكات زير توجه كنيد:

ناوبري مناسب

تسهيل ناوبري از فاكتورهاي اساسي براي كاربر پسند كردن وب‌سايت است . دسترسي سريع به اطلاعات مورد نياز براي هر كاربري خوش‌آيند است.
•    ايجاد منو يا لينك‌هايي كه به سادگي قابل دنبال كردن هستند، بسيار موضوع مهمي است. تمامي اطلاعات حياتي بايد به سادگي از طريق منوي اصلي قابل دسترسي باشند. وب‌سايت Consequence of Sound كه در زمينه موسيقي فعاليت مي‌كند، به واسطه منو اصلي مناسب خود يك وب‌سايت كاملا كاربر پسند محسوب مي‌شود.

غير مجاز مي باشد-example-of-how-to-make-your-website-awesome
•    افزودن فهرست‌هاي كشويي باعث تسهيل كاربران در دسترسي به اطلاعات مورد نظرشان مي‌شود.
•    از طولاني كردن منو خود‌داري كنيد. براي مثال وبلاگ pixiwoo حاوي منويي بسيار طولاني است كه صرفا باعث اشغال فضاي سايت شده است و به دليل وجود نوار جست‌و‌جو در اين وب‌سايت، استفاده از چنين منويي كاملا غيرضروري است.
•    از سالم بودن لينك‌هايتان اطمينان حاصل كنيد. لينك‌هاي شكسته باعث نا‌اميدي كاربران شده و در نهايت به وب‌سايت شما آسيب مي‌رسانند.
•    اگر شما چندين محصول در دسته‌هاي متفاوتي را عرضه مي‌كنيد، بهتر است براي راحتي جست‌و‌جو توسط كاربران، آن‌ها را در گروه‌هاي كوچكتري قرار دهيد.
•    براي تبليغات يا تخفيف‌ها از محل جداگانه‌اي استفاده كنيد. كاربران همواره به دنبال بهترين تخفيف‌ها هستند و از ايجاد يك دسته‌بندي تبليغاتي تا حد زيادي استقبال مي‌كنند. Asos به عنوان يك فروشگاه اينترنتي محبوب، اهميت زيادي براي تبليغات و تخفيف‌ها قائل است و به طور كاملا مشهودي آن‌ها را در يك قسمت جداگانه نشان مي‌دهد.

ASOS-example-of-how-to-make-your-website-awesome
•    سايت شما بايد بايد با تمامي پلتفرم‌ها (مانند تلفن‌هاي همراه، تبلت‌ها، كامپيوترها و حتي كنسول هاي بازي) سازگاري داشته باشد.
•    تمامي تلاش خود را بكنيد تا ظاهر وب‌سايت شما در تمامي پلتفرم‌ها حدالامكان يكسان باشد تا در صورت استفاده كاربران از پلتفرم‌هاي مختلف مشكلي به وجود نيايد.
•    يك نوار جستجو داشته باشيد. اين امر نسبت به لينك‌ها باعث انتقال سريع‌تر كاربران‌تان در وب‌سايت مي‌شود.
•    عكس‌هاي محصولات را به توضيحات آن‌ها لينك كنيد. اين يك موضوع حياتي است، زيرا ممكن است كه بعضي از كاربران نام دقيق محصول مورد نظرشان را ندانند. در عوض با كليك بر روي تصوير، به قسمت اطلاعات و فروش محصول منتقل مي‌شوند.

طراحي سايت

مكاتب فكري مختلف و متفاوتي در مورد طراحي سايت وجود دارند. بعضي‌ها معتقدند كه رنگ‌ها و طراحي ساده‌تر، تاثير بيشتري بر روي مخاطبان‌شان خواهد گذاشت و در مقابل عده‌اي ديگر اعتقاد به طراحي‌سايت هاي پيچيده و پويا دارند.
•    رنگ‌ها و طراحي‌هاي ساده هنگامي نتيجه‌بخش خواهد بود كه شما در حال معرفي بهترين محصول‌تان باشيد. براي مثال شركت اپل با اطلاع از اين مورد كه توجه كاربرانش به محصولات آن‌ها جذب خواهد شد، از طراحي ساده استفاده كرده است.

Apple-example-of-how-to-make-your-website-awesome
•    طراحي پويا زماني مناسب خواهد بود كه شما بخواهيد چندين محصول خود را در كنار يكديگر و يكجا عرضه كنيد. اگر قصد ارائه بيش از يك محصول را داريد، از اين نوع طراحي استفاده كنيد.
•    از قالبي استفاده كنيد كه به سادگي قابل پيمايش باشد. همچنين استفاده از رنگي مناسب باعث ايجاد وحدتي بين وب‌سايت و شركت‌تان خواهد شد.
•    در صورت عدم نياز، از پاراگراف‌هاي طولاني براي توضيحات استفاده نكنيد.
•    استفاده از تصاوير در فاصله بين پاراگراف‌ها بسيار موثر بوده و درك بصربهتري را براي مخاطبان فراهم مي‌كند.
•    اگر قصد معرفي محصولي جديد و يا ارائه پيشنهاد ويژه‌اي را داريد، آن را بر روي صفحه خانگي خود قرار دهيد.
•    اطلاعاتي كه به صورت فشرده و روي همديگر تلنبار شده باشند، نتيجه مناسبي را در پي نخواهند داشت. پس حدالامكان سعي كنيد كه اطلاعات خود را به صورت مساوي در قسمت‌هاي مختلف پخش كنيد.
•    انتخاب رنگ به اندازه انتخاب خود محتواي مطلب اهميت دارد. پس در صورت عدم نياز، از رنگ‌هايي (مانند سبز و زرد فسفري)  كه باعث خستگي چشم مي‌شوند استفاده نكنيد.
•    با استفاده از روش F-Layout نقاطي كه بيشتر در ديدرس مشتريان قرار دارند را شناسايي كرده و مطالب مهم خود را در آن قسمت‌ها قرار دهيد. براي انجام اين روش نياز به يك دوربين براي رديابي جهت حركت چشم كاربران‌تان بر روي صفحه وب‌سايت خود خواهيد داشت. اين روش بسيار موثر بوده و در واقع اكثر وب‌سايت‌هاي موفق از آن بهره مي‌جويند.

Heat-map-example-of-how-to-make-your-website-awesome
•    تمامي صفحات را به يك اندازه جذاب و چشم‌نواز طراحي كنيد و مطمئن شويد كه تمامي صفحات، از صفحه خانگي گرفته تا صفحه هدف و محصولات، به اندازه كافي براي مخاطبان‌تان جذاب باشند.
•    لينك‌هايي مانند تماس با ما، سوالات متداول و ديگر لينك‌هاي مشابه را در انتهاي صفحه قرار دهيد.

مخاطبان

هرچه مطالب شما بيشتر مخاطبان‌تان را مورد هدف قرار دهد، وب‌سايت شما جذاب‌تر خواهد شد. براي اين منظور ابتدا بايد در مورد مخاطبان‌تان بيشتر تحقيق كرده و اطلاعات بيشتري از بازه سني، علايق و… آن‌ها را به دست آوريد.
•    كشف علايق مشتريان نقش بسيار موثري در موفقيت وب‌سايت شما خواهد داشت.
•    هر محصولي براي هركسي مناسب نيست. بنابراين بهتر است كه محصولات‌تان را به اقتضاي شرايط مشتريان‌تان بهينه‌سازي كنيد.

levis
•    تمركز خود را بيشتر بر روي محصولات داغ آن مقطع زماني قرار دهيد.
•    اگر برنامه شما با موفقيت به كار خود ادامه مي‌دهد، به هيچ وجه آن را تغيير ندهيد. زيرا زماني كه مشتريان‌تان با وب‌سايت شما خو گرفته‌اند، ايجاد تغييراتي در قالب و يا روند كلي آن باعث سردرگمي آن‌ها خواهد شد. اكثر شركت‌هاي بزرگ به همين دليل جايگاه خود را به نابودي كشانده‌اند.
•    اگر قالب وب‌سايت خود را جديدا تغيير داده‌ايد، بازخورد مشتريان‌تان را پيگيري كنيد و در صورت نياز تغييرات تكميلي را بر روي قالب جديدتان اعمال كنيد.
•    مشتريان و مخاطبان هر وب‌سايتي، نوع قالب و رنگ‌بندي آن را مشخص مي‌كنند. براي مثال مشتريان جوان‌تر وب‌سايت‌هاي رنگي‌تري را مي‌پسندند و در مقابل مخاطبان مسن‌تر، قالب ساده‌تري را ترجيح مي‌دهند.

منبع

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۳۶:۰۸ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی