طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اينها همه زبان هاي برنامه نويسي نيستند، اين ليست همه ي زبان هاي برنامه نويسي وب سايت را ندارد اما اين عموما بيشترين چيزي است كه شما با آن در جهان طراحي وب سايت روبه رو خواهيد شد. اين ليست بيشتر شبيه چيزي هست كه شما در توصيف شغلي يا يك رزومه مي بينيد و به طور كلي شما در دنياي وب با يك ليستي از زبان برنامه نويسي مواجه مي شويد. با ما همراه باشيد تا زبان هاي برنامه نويسي وب را معرفي كنيم و به تفاوت هاي بين زبان هاي برنامه نويسي در طراحي وب سايت ها بپردازيم:

تفاوت بين زبان هاي برنامه نويسي وب

  • html
  • php
  • asp .net
  • javascript
  • css
  • java
  • python
  • actionscript

 

زبان برنامه نويسي html

نوع: زبان نشانه گذاري، نه زبان برنامه نويسي

Html زباني جهت ساخت صفحات وب است. هنگامي كه شما منبع يك صفحه وب را مي بينيد شما در حال ديدن html هستيد.  html ساختار يك سند xml هست كه به معني آن هست كه براي شخصي كه آن را ميخواند و ميفهمد، قابل درك و آسان است. اگر قصد انجام هر كاري در اينترنت را داريد بايد حداقل دركي از html را به دست اوريد. بهترين مكان براي اين امر (و تقريبا هر تكنولوژي وب) وب سايت W3 Schools website است. در حالي كه عميقا به آن وارد نمي شويد، اين منبع شما را با تمام تكنولوژي هاي وب آشنا مي كند و استانداردهاي وب را توسعه مي دهد. بنابراين شما مي توانيد اطمينان حاصل كنيد كه دستور العمل هاي اين وب سايت به روز هست و نشان دهنده عملكرد عالي آن است.

زبان برنامه نويسي Php

نوع: Server side interpreted، اسكريپت، زبان (كامپايل نشده)

php (php مخفف  Hypertext Preprocessorبه معني پيش پردازنده ابر متن) زباني است  كه به كد html مي تواند متصل شود.  در يك فايل html با php  شما مي توانيد با استفاده از تگ هاي خاص حالت زبان php را تغيير بدهيد.

پي‌اچ‌پي يك زبان برنامه‌نويسيِ شيءگرا است كه براي طراحي وب سايت توسعه يافته‌است، اما مي‌توان از آن به عنوان يك زبان عمومي هم استفاده‌ نمود.

Php زباني خوب براي شروع توسط توسعه دهنده هاي وب براي يادگيري است زيرا زباني اسان براي درك و شروع كار است و همچنين در بازار كار مفيد است. بسياري از سايتهاي بسيار بزرگ و قابل توجه و قطعات نرم افزاري مانند ورد پرس، فيس بوك و موتورهاي مديا ويكي و ويكي پديا در php توسعه يافته اند.

تفاوت بين زبان هاي برنامه نويسي وب

تفاوت بين زبان هاي برنامه نويسي وب

زبان برنامه نويسي Asp

نوع: Server side interpreted,اسكريپت، زبان (كامپايل نشده)

Asp (صفحه هاي سرور فعال) يك زبان در مجموعه زبانه اي برنامه نويسي مايكروسافت است. نحوه كار  و قابليتهاي آن شبيه به php است با اين تفاوت اصلي كه asp بر روي سرور ويندوز اجرا مي شود و نه بر روي هر چيزي ديگري. البته كاربران پيشرفته تفاوت هاي بيشتري را بين اين دو پيدا خواهند كرد، زيرا ASP يك ويژگي نسبتا منحصر به فرد دارد كه مي توانيد زبان را تغيير دهيد. به طور پيش فرض شما مي خواهيد VBScript را بنويسيد، اما مي توانيد از ويژگيهاي خاص زبان براي تغيير آن به JScript يا چندين نوع ديگر استفاده كنيد.

زبان برنامه نويسي Javascript

نوع: زبان اسكريپت مبتني بر كاربر

جاوا اسكريپت تنها زبان جاسازي شده در تمام مرورگرهاي وب است. تعداد زيادي ويژگي دارد مانند ايجادمنوهاي متحرك، محتواي پويا، رديابي رفتار كاربر، درج مطالب حساس (تبليغات) و بسياري چيزهاي ديگر.

جاوا اسكريپت يك زبان برنامه نويسي مبتني بر سرويس گيرنده است كه به اين معني است كه پس از آنكه صفحه در دستگاههاي كاربر (مشتريان) بارگيري شد، جاوا اسكريپت در كامپيوتر خود به عنوان بخشي از صفحه وب اجرا مي شود. كاربران مي توانند جاوا اسكريپت را غيرفعال كنند، اما اين كار بسيار نادر است ، زيرا اينكه بتوانيد بدون استفاده از جاوا اسكريپت در اينترنت امروز حركت كنيد خيلي سخت است.

زبان برنامه نويسي Css

نوع: يك زبان برنامه نويسي نيست توضيحات بصري را به HTML اضافه مي كند.

Css  مي تواند بخشي از HTML باشد، مي توان آن را در يك سند اچ تي ام ال و يا در فايل شخصي نوشته تا بعدا به html doc اضافه شود. CSS براي ارائه سبك، توصيف بصري از چگونه به نظر رسيدن چيزها و مكاني براي قرار گرفتن اسناد HTML است. در عمل اين زبان برنامه نويسي مكمل زبان html  است تا نقاط ضعف و ايراد هاي آن را برطرف نمايد. با استفاده از زبان سي اس اس مي توانيد استايل طراحي وب سايت را يكبار تعريف كنيد و سپس به صفحات مورد نيازتان اعمال كنيد.

زبان برنامه نويسي Java

نوع: زبان سرور كامپايل شده با استفاده از يك ماشين مجازي.

جاوا توسط Sun Microsystems توسعه يافته است كه از آن زمان به Oracle افزوده شده است. اين زبان در روش هاي زيادي مشابه با C ++  است اما هدف اصلي اين است كه به طور كامل پلتفرمي اجرا كند كه بتواند بر روي هر چيزي در هر نقطه اجرا شود. اين تنها شيء گرايي نيست اما به شدت در اشيا كاربرد دارد. شما نميتوانيد جاوا كد را بدون آنكه در يك شيء باشد بنويسيد. بر خلاف زبان هاي اسكريپت كه تا كنون ديده ايم جاوا با bytecode وارد شده است تا بتوان آن را اجرا كرد.  جاوا زبان سختي براي برنامه نويسي و پياده سازي اهداف است؛ به اين معني كه به سطح بالاتري از استعداد نياز داريد تا در آن برنامه بنويسيد. جاوا با جاوا اسكريپت برابر نيست و به هيچ عنوان در تكنولوژي، پياده سازي و استفاده با جاوا اسكريپت مشابه نيست. فقط نام اين دو با هم مشابه است و گرنه هيچ چيز ديگري را به اشتراك نمي گذارند و نمي توانند جايگزين هم استفاده شوند.

 

زبان برنامه نويسي Python

نوع: Server side interpreted ، اسكريپت، زبان (كامپايل نشده)

پايتون يك زبان طرفدار سرور است كه در توجه خود به فضاي سفيد منحصر به فرد است. در پايتون شما براكت نداريد در عوض، قفل هاي كد توسط  indentation  تعريف شده اند و خطوط با خطوط به پايان مي رسند و نه  با يك كاراكتر خاص. اين زبان توسط سايت هاي روزنامه و پروژه هاي ديگر مورد استفاده قرار مي گيرد و بر پايه CMS ellington مي باشد.

تفاوت بين زبان هاي برنامه نويسي وب

تفاوت بين زبان هاي برنامه نويسي وب

زبان برنامه نويسي Actionscript

نوع: كامپايل زبان پلاگين اختصاصي.

ActionScript  زبان برنامه نويسي فلش است. اين در طي سالها سه تكرار بزرگ داشته است كه در حال حاضر به عنوان اكشن ۱ ۲ و ۳ به آن اشاره شده است. مخصوصا اگر شما تبليغات مي سازيد، مهم است بدانيد كه چگونه در actionscript 2  يا ۳ پروژه را توسعه بدهيد. به همين دليل است كه بسياري از شبكه هاي آگهي فايل هايي كه در actionscript 2 كد گذاري شده اند را قبول مي كنند (زيرا آنها با سيستم هاي قديمي تر سازگار هستند).

اين موارد فقط تعدادي از زبان هاي برنامه نويسي هستند و اين فقط شروعي براي كساني است كه مي خواهند يك توسعه دهنده وب شوند اما  اميدوارم اين اطلاعات براي افرادي كه كمتر فني هستند و نياز به ارتباط با توسعه دهندگان نيز دارند، مفيد باشد.

ترجمه از jonathanmccarver

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۴:۰۶:۱۳ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی