طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اسكرول پارالاكس Parallax Scrolling

يك روش براي سرگرم كننده تر و جالب تر كردن وب سايت است , پارالاكس اسكرولينگ يك توهم سه بعدي كه باعث مي شود بيننده را به سمت محتواي وب سايت بكشاند ايجاد مي كند. برندهاي زيادي از Parallax Scrolling براي طراحي وب سايت تاثير گذار استفاده مي كند. وب سايت Dangers of fracking از اين روش به صورت برجسته اي استفاده كرده است. به صورتي كه شما قطره اي از باران را كه از ابرها مي افتد تا عمق دريا دنبال مي كنيد.

 

08webdesign

۹- طراحي ماژولي

آن را يك شبكه ي چهارخانه, طراحي آجر آجر يا طراحي كارت مانند بناميد.در هر صورت هر يك از اين طراحي ها تاثير يكساني را بر بيننده مي گذارند : سازمان دهي محتوا به صورت ظاهري خوش آيند و كارآمد . يك ستون تك از محتوا در مقايسه با اين سازماندهي , كمتر كارآمد و كاربرپسند مي باشد. طراحي ماژولي اين اجازه را به يك صفحه مي دهد كه محتواي بيشتري را در مدت زمان كوتاه تري به كاربر نمايش دهد. به صورتي كه بيشتر قابل درك و شهود شود و يك طراحي جذاب بصري را به صورت همزمان ايجاد كند. براي نمونه صفحه ي اصلي وب سايت The Next Web يك كتاب به شما ارائه مي كند كه مثالي عالي از يك طراحي ماژولي است .

 

09webdesign

 

۱۰- تكامل تدريجي طراحي مسطح (Flat)

 

سال گذشته طراحي مسطح تاثير بسزايي بر روي گرافيك ها گذاشت. در حدي زياد كه گوگل ورژن طراحي مسطح اختصاصي خود را ارائه داد و آن را Material Design ناميد. Material Design همان زيبايي شناختي كه طراحي مسطح دارا بود را به كار گرفت. تمركز آن بر روي ساده كردن و ارائه تميز و مرتب بود , اما طراحي گوگل مهارت و ظرافت خاص خود را داشت. در حاليكه طراحي مسطح حاوي اشكال ساده براي به وجود آوردن محتواي دو بعدي قابل تشخيص و مينيماليسم مي باشد, material design از زاويه دار كردن و انيميشن هاي جزئي و سايه زدن براي عمق دادن به عكس ها استفاده مي كند. با وجود تعداد زيادي از طراحان وب سايت با طرز فكر مينيماليستي , طراحي مطالب و مواد ادامه خواهد داشت. در زير صفحه فرود وب سايت Material Design's Blog را مشاهده مي نماييد كه مثالي عالي براي طرز كار Material Design در طراحي لوگو مي باشد.

10webdesign

 

۱۱- تصويرهاي خطي

 

در كنار Material Design , تصاوير خطي حركت ديگري در نهايي سازي كاهش اسكيومورفيسم* بود. در اين طراحي به جاي استفاده از تصاوير كه شكل دقيق شي را دقيقا نمايش مي دهند , تصاوير از اشكال و خطوط ساده اي تشكيل شده اند كه به انجام يك عمليات , مقصود و يا تفكري كه با آن آشنا هستيم منجر مي شود. بسياري از تصاوير خطي در طراحي وب سايت به صورت جهاني در آمده اند. مانند دور خط هاي يك ذره بين كه هم مي دانيم مربوط به عمليات جست و جو است يا همبرگر كه به صورت سه خط افقي موازي براي منوها به كار مي رود. در زير نمونه اي از اين تصاوير خطي را مشاهده مي كنيد.

 

11webdesign

 

 

* اسكيومورفيسم نوعي تكنيك طراحي است كه به نوعي تقليد گفته مي شود. اين استايل طراحي را اپل با تصاوير ios خود محبوب ساخت. در اين نوع طراحي , طراح سعي بر اين دارد كه ظاهر مواد سازنده و كاربرد مورد يا شي واقعي را در طراحي خود بازسازي كند. براي مثال كتاب خانه اپل مانند يك كتاب خانه ي واقعي با قفسه هاي چوبي و طبقاتي كه كتاب ها در آن قرار مي گيرند بازسازي شده است كه حس يك كتاب خانه ي چوبي واقعي را به بيننده القا مي كند. اسكيومورفيسم نقطه ي مقابل طراحي سطح است.

 

۱۲- تراكم نقشه هاي گوگل

 

نقشه ي گوگل , سرويس نقشه ياب اكثر مردم شده است و روز به روز نيز بهتر مي شود. با گزينه هاي قابل تنظيم بسياري از برندها اين سرويس را در وب سايتشان ادغام كرده اند, حركتي كه مدت زيادي از آن استفاده مي شود. شركت ها مي توانند به وب سايت هايشان نقشه اضافه كرده و مي توانند رنگ آن را با شماي رنگي ترجيحي خود شخصي سازي كنند. براي مثال , وب سايت Airbnb از نقشه ي گوگل استفاده كرده است و نشان گرهاي روي آن را خودش شخصي سازي كرده تا پيدا كردن مكان و قيمت اتاق ها براي كاربران راحت تر باشد تا آنها بتوانند به راحتي و با در نظر گرفتن بودجه و سبك و استايل خود اولين راه گريز و انتخاب كنند.

 

14webdesign

 

۱۳- جهت ها و بردارهاي گرافيكي مقياس پذير (SVG)

زماني كه شركت اپل , صفحه نمايش Retina را به بازار عرضه كرد طراحان بسيار ناراحت شدند چون ناگهان گرافيك ها و عكس هايشان در صفحه نمايش كيفيت بالاي Retina به حالت پيكسلي در آمده بود. آنها مجبور شدند به متدهاي جديدي كه به آنها اين اجازه را مي داد كه از تصاوير خوب و قابل سازگاري در هر وسيله ي ارتباطي استفاده كنند, عادت كنند. خوشبختانه اين جهت هاي گرافيكي مقياس پذير(SVG) در چالش برنده شوند. SVG گرافيك ها را به صورت بردار و جهت دار معرفي كرد كه به آنها اين اجازه را مي داد كه با كيفيت وضوح هاي متفاوت گرافيك ها را متناسب كنند. به كمك SVG عكس ها در تمام دستگاه ها وضوح و شفافيت خود را حفظ خواهند كرد. Snap.svg و كتاب خانه ي‌ Javascript SVG تعداد زيادي مثال موجود دارد كه در زير يكي از آنها را مشاهده مي كنيد.

 

13webdesign

 

۱۴- طرح هاي تقسيم شده ي عمودي

طرح هاي تقسيم شده ي عمودي امسال در تمام وب سايت ها ظاهر شده اند. به وسيله ي اين طرح , طراحان مي توانند دو برابر محتواي بيشتر را با فرقي ساده و تميز به كاربران نمايش دهند. وب سايت ها به قسمت عمودي نصف مي شوند و دو پيغام را به صورت جداگانه مشخص مي كنند , صفحه ي نمايش تقسيم شده بهترين راه براي نمايش كيفيت بين دو چيز است به اين دليل كه ,طرح هاي وب سايت استاندارد امر مي كند كه چيزهاي مهم تر اول نمايش داده شوند. شركت نورگ ماشين سازي پژو از طرح تقسيم شده ي عمودي در صفحه ي اصلي خود استفاده كرده است تا عنصر انسان يك ماشين را با خود ماشين تركيب كند كه به رابطه ي ميان راننده و وسيله ي نقليه دلالت مي كند.

 سايت منبع

12webdesign

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ تير ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۲۷:۳۲ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی