طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

آيا تا به حال شده كه با  طراحان گرافيك بحث كنيد و آن‌ها به شما وعده يك طراحي فوق العاده بدهند اما در نهايت يك افتضاح بزرگ براي شما به بار بياورند؟

حتي اگر شما يك متخصص نباشيد باز هم مي‌توانيد فرق بين بد و خوب را تشخيص دهيد. همچنين مي‌توانيد خوب تشخيص دهيد كه چه وقت مورد سواستفاده قرار گرفته‌ايد.

شايد با اصول ديجيتال ماركتينگ آشنايي نداشته باشيد اين مقاله مي تواند براي شما مفيد باشد

زماني كه انتظار داشتيد وبسايتتان، در فضاي آنلاين، شما را به موفقيت برساند اما در نهايت چيزي كه به دست آورده‌ايد حتي ارزش پيكسل‌هاي مورد استفاده براي نمايشش را نداشته است. بدتر از همه اين است كه بايد از اول شروع كنيد در حالي كه ماه‌ها از زمان و مقدار زيادي از سرمايه خود را از دست داده‌ايد و به اعتبار كاري خود لطمه زده‌ايد و كلي هم دردسر به خاطر آن تحمل كرده‌ايد و در اين شرايط بايد همه چيز را از ابتدا شروع كنيد.

اين وضعيت در واقع به وحشتناكي يك كابوس است كه دوست نداريم دوباره برايمان تكرار شود در ادامه تعدادي از رازهايي كه طراحان گرافيك وبسايت‌ها به شما نمي‌گويند را براي‌تان بازگو مي‌كنيم. رازهايي كه دانستن آنها باعث صرفه جويي در هزينه و زمان شما مي‌شود.

راز شماره 1: زيبايي هميشه به كار نمي‌آيد

شما دوست داريد كه وبسايتتان عالي به نظر برسد و جلوه‌هاي بصري زيبا براي بيننده ايجاد نمايد اما ظاهر زيبا هميشه فروش بالا براي شما به همراه ندارد. در حالي‌ كه راهنمايي كاربران ممكن است بتواند اين‌كار را انجام دهد.

وبسايت شما بايد كار يك راهنما را انجام دهد و تجارت شما را به بازديد كنندگان بشناساند و به آنها خوش‌آمدگويي كند و قسمت‌هاي مختلف را به آنها معرفي كرده و تمامي موارد مورد علاقه آنها را قبل از اين‌كه سايت را ترك كنند، به آنها ارائه دهد. درست مانند يك راهنما، وبسايت بايد بتواند راهنمايي درست براي رساندن بازديدكنندگان به نقطه مورد علاقه‌شان و همچنين جايي كه شما علاقه داريد بروند را ارائه دهد.

آيا بد است كه وبسايت زيبايي داشته باشيد؟

نه من ابدا چنين ادعايي نكردم. اگر شما بتوانيد وب سايتي داشته باشيد كه هم زيبا باشد و هم نتايج مطلوب را به دست آورد بسيار عالي است، اما اگر شما مجبور شويد بين اين دو يكي را برگزينيد، بهتر است كه به دنبال نتايج مطلوب باشيد. بردن جوايز در زمينه طراحي خيلي خوب است ولي با آنها نمي‌توان صورتحساب‌ها را پرداخت كرد و اين مشكلي است كه طراحان گرافيك آن را حل نمي‌كنند.

راز شماره 2: شما به بازطراحي نيازي نداريد

فرض كنيد كه در موقعيتي قرار گرفته‌ايد كه بخواهيد براي جنس مخالف جذاب‌تر به نظر برسيد. در اين حال اگر از يك آرايشگر كمك بخواهيد يك مدل موي جديد را پيشنهاد مي‌كند و پيشنهاد يك گريمور يك قيافه جديد است و اگر از مربي موفقيت سوال كنيد… خودتان باقي ماجرا را مي‌دانيد. بنابراين اگر از طراحان گرافيك  بخواهيد سايت شما را ارتقا دهند چه اتفاقي مي‌افتد؟ دقيقا درست فكر كرده‌ايد. يك طراحي جديد انتظاري شما را مي‌كشد.

به خاطر داشته باشيد كه طراحي سايت شما بخشي از  تصويري بزرگ‌تر است. اگر پيام شما اشتباه باشد يا به يك بازبيني كپي رايت نياز داشته باشد چه؟ اگر برند تجاري شما در مسير اشتباهي قدم بردارد چه؟ يا اگر استراتژي تجاري شما نقطه ضعف‌هايي داشته باشد چه. يا اگر مشكلاتي در ارتباط با توليدات و سرويس‌هاي خود داشته باشيد؟

در اين شرايط نمي‌توانيد از پس هزينه مشاوره با 12 متخصص برآيد چون بعد از آن نياز داريد تمام اجزاي تجارت خود را بازبيني نماييد. به جاي آن از يك مشاور ارشد كمك بخواهيد كه زمينه‌هاي مختلفي از وبسايت شما را بررسي كرده و نقاط مشكل دار را مشخص نمايند.

اين دسته از متخصصان تمامي مراحل اجرا را مي‌شناسند و مي‌دانند هر يك از آنها چطور كار مي‌كنند و چه نقشي در معادله كلي بازي دارند. در اين شرايط ممكن است بدانيد طراحان گرافيك سايت شما هيچ نقصي ندارند و براي مثال تنها با تغيير روش بازاريابي مشكل شما حل مي‌شود. به همين راحتي!

راز شماره 3: لازم نيست هزينه زيادي كنيد

طراحان گرافيك و ديگر ارگان‌هاي خدمات رسان به سايت شما هميشه  مي‌گويند شما متناسب با هزينه‌اي كه پرداخت مي‌‌كنيد خدمات به دست مي‌آوريد. گاهي هم اين مطلب درست است، اما قطعا درست نيست كه شما تمام پس‌انداز زندگي خود را براي طراحان گرافيك سايت خود در ازاي طرحي خوب هزينه كنيد. طراحان گرافيك زيادي وجود دارند كه ممكن است بخواهند از غفلت شما استفاده كرده و به نفع خود هزينه‌هاي زيادي را به شما تحميل كنند.

براي اين كار ممكن است سعي كنند شما را با اصطلاحات فني و برنامه نويسي عجيب و غريب گول بزنند. در اين شرايط تسليم نشويد و محدوده بودجه خود را مشخص كرده و طراحاني بيابيد كه بتوانند با همين بودجه براي شما كار كنند و بتوانند با سبكي كه شما براي سايت تجاري خود مدنظر داريد كنار بيايند.

سايت‌هاي مشابه را ببينيد و طراحان گرافيك آنها را پيدا كنيد. نظرات افراد را راجع به طراحي آنها بخوانيد به اين ترتيب مي‌توانيد در وقت و هزينه خود صرفه جويي نماييد.

راز شماره 4: نگهداري از وبسايت هزينه بالايي ندارد

بسياري از صاحبان سايت‌ها در اين مورد سرشان كلاه مي‌رود. به دليل اينكه در طراحي گرافيك و توسعه سايت معمولا يكبار براي هميشه هزينه مي‌شود بعضي طراحان گرافيك به شكلي غير اخلاقي سعي دارند به روش‌هاي مختلف هر ماه هزينه‌هايي را به مشتريان تحميل كنند.

هزينه‌هاي زيادي مثلا براي سرويس ميزباني وب كه معمولا غيرضروري است. در حالي كه شما اين روزها حداكثر نيازمند پرداخت 5 دلار در ماه براي اين كاريد. پس چرا هزينه بيشتري پرداخت كنيد؟ يا مثلا هزينه نگهداري براي انجام بروزرساني‌هايي كه هر از گاهي انجام مي‌شود.

وقتي افرادي هزينه زيادي براي نگهداري سايت از شما طلب مي‌كنند از آنها بخواهيد كه بابت چه مواردي اين هزينه‌ها را طلب مي‌كنند و با انجام يك جستجو در گوگل مي‌توانيد بفهميد كه سرويس‌هاي ارائه شده آنها چقدر ساده و كم هزينه است. به هر حال اگر تمايلي نداريد خودتان نگهداري از سايتتان را بر عهده بگيريد آن را به كسي بسپاريد كه براي انجام كارهاي ساده و پيش پا افتاده شما را متحمل هزينه‌هاي كلان نكنند.

راز شماره 5: نيازي نيست كه كاملا منحصر به فرد باشيد

درست است كه اين روزها براي موفق بودن بايد متمايز بود متفاوت به نظر رسيد. اما مشكل از جايي شروع مي‌شود كه بعضي طراحان گرافيك در اين كار بسيار زياده روي مي‌كنند و سايتي آنچنان متمايز براي شما طراحي مي‌كنند كه تمام قواعد جاري را به شكل ناخوشايندي زير پا مي‌گذارد و سايت عجيب و غريب شما تبديل به تجربه گيج كننده‌اي براي بازديد كنندگان مي‌شود.

طراحان گرافيك سايت بايد سايت را به گونه‌اي طراحي كنند كه با قواعد و استانداردهاي كاربردي وب هم‌خواني داشته باشد زيرا اين قواعد چگونگي گشت و گذار ساده و سريع در سايت را مشخص مي‌كنند. در صورت تخطي از اين قواعد بازديدكنندگان را گيج خواهيد كرد. براي مثال همه كاربران مي‌دانند كه بخش RSS و يا درخواست ارسال ايميل در قسمت بالا و راست سايت، لوگوها معمولا در بالا و سمت چپ و نوارهاي گشت و گذار زير قسمت‌هاي header سايت، قرار مي‌گيرند.

اگر از پايبندي به اين قواعد اجتناب كنيد، تجربه راه رفتن در يك دنياي بيگانه را براي بازديدكنندگان رقم خواهيد زد كه در آن هيچ چيز سر جاي خودش نيست و يا سمت و سوي درستي نداشته و گيج كننده است. در نهايت چه اتفاقي مي‌افتد؟ بازديدكنندگان سايت آن را ترك مي‌كنند و سايت شما به دليل منحصر به فرد بودن مهجور و ناكارآمد مي‌شود.

راز شماره 6: برندسازي مهارتي ويژه است و همه طراحان گرافيك اين مهارت را ندارند

همه طراحان گرافيك داراي مهارت ايجاد هويت‌هاي برندگونه نيستند. ممكن است طراحان گرافيك ماهري باشند و بتوانند هويت برند شما را انعكاس دهند اما اگر اطلاعات حياتي به صورت كامل به آنها منتقل نشده باشد آنها فرضيات خود را به كار خواهند گرفت.

مثلا اينكه بازار هدف شما چيست و چه چيزي براي مشتريان شما جذاب به نظر مي‌رسد و يا اينكه ارزش‌هاي تجاري و پيام‌هاي بازاريابي شما چيست. آن‌ها فرضياتي راجع به اين مفهوم و همچنين شخصيت مشترياني كه با شما كار مي‌كنند و يا از شما خريد مي‌كند خواهد داشت.

به همين دليل بهتر است قبل از سپردن كار به يك طراح سايت با يك كارشناس برندسازي مشورت كنيد كه بتواند هويت برندي شما را تعريف و به طراحان گرافيك شما منتقل نمايد و يا از ابتدا با طراحان گرافيكي وارد كارشويد كه آشنا به برندسازي باشند و بتوانند سايتي طراحي كنند كه بتواند هويت برندي شما را منتقل نمايد. در غير اين موارد شما افراد نامناسبي را به كار گرفته‌ايد و پول خود را به هدر داده‌ايد.

راز شماره 7: طراحي فقط فتوشاپ نيست به روانشناسي هم نياز دارد

طراحي يك سايت خوب، فقط داشتن يك طراحي با ظاهر زيبا با محتويات مجذوب كننده نيست. راز اصلي در روانشناسي و رفتارشناسي كاربران است.

طراحان گرافيك خوب بايد روانشناسي رنگ‌ها را بداند و ارتباطي را كه افراد با سايه روشن‌ها و تن رنگ‌ها برقرار مي‌كنند بشناسد. بايد بداند چه تصاويري براي افراد جذاب است و چه دسته افرادي مجذوب اين تصاوير مي‌شوند و چه چيزهايي بيشتر توجه آنها را جلب مي‌كند. بايد به خوبي بداند كه در ذهن افراد وقتي كه از سايت‌ها و از جمله سايت شما بازديد مي‌كنند چه مي‌گذرد؟

بايد تصميم بگيرد كه منحني‌هاي صاف بهتر هستند يا دايره‌هاي متحدالمركز يا رنگ آبي IBM يا قرمز تيره؟ چه چيزهايي افرادي را به سمت راست و چه چيزي به سمت چپ متمايل مي‌كند؟ يا اينكه سايت كاربران را در چه وضعيت احساسي قرار مي‌دهد. اينكه آيا طراحي بايد مدرن و ساده ، رنگارنگ و شلوغ و يا ساده و آرامبخش باشد؟

طراحان گرافيك خوب همه اين موارد و بسياري چيزهاي ديگر را مي‌دانند. آنها به خوبي واقف‌اند كه بايد بتوانند روي وضعيت رواني ذهن بازديد كنندگان و تصوير دريافتي آنها از تجارت شما، اثر بگذارند. هر چقدر كه بيشتر بتوانند راجع به رفتار افراد و چگونگي عملكرد و واكنش آنها نسبت به المان‌هاي مختلف بدانند، بهتر مي‌توانند استراتژي‌هاي موثر در سايت شما پياده سازي نمايند. طراحي را اجرا كنند كه توجه‌ها را جلب نموده و آن‌ها را علاقمند نمايد و در نهايت منجر به افزايش فروش ما شود.

 

 
 
 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۵۷:۲۱ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی