طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

با ساخت لينك ها براي يك سايت مي توان آنرا به عنوان سايتي مهم در نظر گوگل جلوه داد. گوگل با استفاده از لينك هاي داده شده به يك صفحه به ميزان اهميت آن صفحه پي مي برد، با استفاده از لينك سازي داخلي و خارجي مي توانيد به بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو كمك كنيد. سئو داخلي (on page seo) با لينك سازي داخلي و سئو خارجي (off page seo) با لينك سازي خارجي مي توانند مسير رو به رشدي داشته باشند.

در ادامه به توضيحات بيشتري در رابطه با اهميت لينك سازي داخلي و لينك سازي خارجي مي پردازيم :

 

 

انكر تكست anchor text چيست؟

قبل از تعريف دقيق لينك سازي داخلي و خارجي بايد با انكر تكست anchor text آشنايي داشته باشيد. 
انكر تكست همان كلماتي است كه به صفحه ديگر لينك مي شود. به زبان ساده تر مي توان گفت كلمات انتخاب شده و لينك شده را anchor text مي گويند. كلماتي كه به‌طور معمول در متن با تغيير رنگ همراه هستند و يا خطي به عنوان جلب توجه و مهم تر جلوه دادن كلمه زير كلمه مي افتد انكر تكست ها هستند و با كليك كردن روي آن به صفحه ي جديدي مي رويم.

گوگل به راحتي متوجه معني واقعي، تعداد لينك هاي مشابه و آدرس لينكي كه به انكر تكست ها داده شده مي شود و با استفاده از همين ويژگي ها مي تواند موارد زير را تشخيص دهد:

  • يك صفحه چه قدر اهميت دارد؟
  • چه موضوعي دارد و هدف از توليد محتواي سايت معرفي چه خدماتي است؟
  • مطلب تا چه اندازه مفيد است و آيا براي كاربران نيز كاربردي است؟
  • لينك سازي به روش صحيح انجام شده يا صرفاً براي محبوب نشان دادن صفحه به گوگل محبوبيت مصنوعي ايجاد شده؟
  • و ...

پس با توجه به اهميت لينك سازي، مهمترين كلمات كليدي در هريك از صفحات سايت كه نوشته شده باشد به عنوان انكر تكست به صفحات هدف ديگر لينك مي شود، تا از اين طريق گوگل و كاربران به مسير لينك شده هدايت شوند.

 
لينك سازي داخلي (Internal links) و لينك سازي خارجي (external links)
 

لينك سازي داخلي (Internal links) چيست؟

لينك سازي داخلي نوعي لينك سازي است كه از داخل سايت به ديگر صفحات سايت لينك داده مي شود. لينك هاي داخلي آدرسي مشابه آدرس اصلي سايت دارند كه ادامه ي مسير به آدرس اصلي سايت اضافه شده و گوگل به همين ترتيب متوجه مي شود كه لينك، از نوع لينك داخلي است.

صفحه لينك شده به يك انكر تكست بايد موضوع مرتبطي با كلمات آن داشته باشد. به طور مثال نمي توانيد در رابطه با آموزش وردپرس مطلب بگذاريد و انكر تكست آموزش وردپرس را به صفحه ي آموزش نقاشي لينك كنيد. با اين كار گوگل سايت لينك شده را سايتي با محتواي بيهوده تصور مي كند.

منظور از لينك سازي داخلي، لينك سازي هدفمند براي هر كلمه كليدي براي صفحه مربوط به آن كلمه مي باشد. هر كلمه كليدي بايد صفحه هدف (landing page) جداگانه اي داشته باشد تا گوگل متوجه شود كه سايت به صورت تخصصي در حال فعاليت روي كلمه هاي مطرح شده است. مثلا يك سايت پزشكي كه در حوزه ي قلب و عروق فعاليت دارد نبايد تمام صفحات خود را با كلمه ي كليدي جراحي قلب محتوا گذاري كند بلكه بايد عنوان هاي مختلف و كلمات مرتبط ديگر را هم مورد بررسي قرار داده و مقالات جامع تري ارائه دهد. اين كه مثلا 20 مقاله با عنوان جراحي قلب بگذاريم نه تنها بهسئو سايت كمك نمي كند بلكه گوگل را نيز براي انتخاب صفحه هدف گمراه مي كند و در واقع نمي داند كدام صفحه شما را بايد در نتايج خود نمايش دهد و همين موضوع باعث افت رتبه شما در گوگل خواهد شد.
هم چنين لينك سازي داخلي باعث افزايش سرعت ايندكس شدن سايت نيز مي شود، زيرا خزنده هاي گوگل با استفاده از لينك ها مي توانند به همه جاي سايت سر بزنند و سايت را با سرعت بيشتري ايندكس كنند.

علاوه بر تأثير خوب لينك سازي داخلي روي گوگل، با اين كار مي توان باعث بهبود تجربه كاربري يا (User Experience) نيز شد، زيرا در صورتي كه مطالب توليد شده واقعا جذاب و كاربردي باشد و كاربران از خواندن مقالات لذت ببرند، اگر مطلبي به عنوان مطلب پيشنهاد شده توسط نويسنده ارائه شود، قطعا مقاله ي بعدي نيز توسط كاربران خوانده خواهد شد. همين موضوع باعث ماندگاري بيشتر كاربران در سايت و مشاهده صفحات بيشتر خواهد شد كه نتيجه نهايي آن بهبود سئو را رقم خواهد زد.

 

چرا بايد لينك سازي داخلي انجام دهيم؟

ساختار وب را به تار عنكبوت تشبيه مي كنند زيرا تارهاي عنكبوت همگي به هم متصل هستند و عنكبوت ها با استفاده از تارها به هر نقطه اي مي روند حال اگر به هر دليلي يكي از تارها پاره شود عنكبوت ها براي رفت و آمد به مشكل مي خورند و مسير ديگري را انتخاب مي كنند. 
ساختار گوگل نيز به همين صورت است خزنده هاي گوگل با استفاده از لينك ها مسير رفت و آمد خود را انتخاب مي كنند و اگر صفحه اي لينك داخلي و خارجي نداشته باشد به معني بن‌بست است. بن‌بست ها نه تنها از نظر گوگل مضر هستند بلكه باعث مي شود كاربران هم از صفحه خارج شوند و شما به راحتي براي آن ها صفحه خروج يا Exit page ساخته ايد.
با توجه به اين توضيحات در نظر داشته باشيد كه اگر ساختار وب را به خود نگيريد گوگل در سايت شما به بن‌بست مي خورد و اين مسئله به سئو هر سايتي صدمه خواهد زد.
هر چه سايت شما از صفحات خروج (Exit Page) كمتري برخوردار باشد براي گوگل محبوب تر خواهيد شد. با استفاده از انواع روش هاي لينك سازي داخلي و هم چنين لينك سازي خارجي بن‌بست ها را از سايت خود حذف خواهيد كرد.

بيشتر بخوانيد : 9 روش آسان براي لينك سازي هدفمند

 


انواع لينك سازي داخلي 

1. لينك سازي اتوماتيك داخلي (automatic internal links)

نوعي لينك سازي است كه در سيستم وردپرس با استفاده از افزونه ي Automatic SEO Links مي توانيد كلماتي را به عنوان كلمه‌ي كليدي معرفي كنيد و هر موقع در متن از كلمات كليدي استفاده كرديد به طور خودكار به صفحه ي هدف (landing page) لينك داخلي انجام شود.
به طور مثال با اضافه كردن كلمه ي توليد محتوا در اين افزونه هرگاه در مدير وب مطلبي بنويسيم كه از كلمه ي كليدي توليد محتوا در آن استفاده شده باشد به صورت خودكار اين كلمه به صفحه ي https://modireweb.com/content-marketing لينك خواهد شد.
هم چنين مي توانيد از برنامه نويس سايتتان بخواهيد كه اين ويژگي را به راحتي برايتان كد نويسي كند. به طوري كه هم مطالب مرتبط و هم محصولات مرتبط را بر اساس كلمات كليدي موجود در محتوا به كاربران خود پيشنهاد دهيد.
با اين روش همه صفحاتي كه كلمه كليدي توليد محتوا را داشته باشند به يك صفحه هدف لينك خواهند شد و اين موضوع باعث مي شود كاربر هم با استفاده از اين ويژگي با مطالعه هر مطلب بتواند مطالب مرتبط را هم مطالعه كند و در نتيجه زمان بيشتري نيز در سايت باقي خواهد ماند.

به طور مثال كاربر در سايت مدير وب با مطالعه ي مطلب ارتباط بازاريابي محتوا با سئو دقيقاً چيست؟ مي‌تواند تمام مطالب مرتبط با كلمه كليدي توليد محتوا را مطالعه كند و حتي محصولات فروشگاه كه با اين مطلب در ارتباط مي باشد نيز برايش نمايش داده مي شود. به اين شيوه لينك سازي، لينك سازي اتوماتيك (automatic internal links) مي گويند.

2. لينك سازي دستي داخلي يا لينك سازي در داخل محتوا (manual internal links)

اگر بدون افزونه و كد نويسي لينك سازي داخلي انجام شود به لينك هاي توليد شده در مقالات، (لينك سازي دستيِ داخلي) مي گويند. 
لينك هايي كه خودتان مي سازيد و به ديگر مطالب مرتبط سايتتان لينك مي كنيد از جمله اين لينك ها هستند كه با استفاده از آن ها به كاربرانتان مي فهمانيد كه در اين حوزه اطلاعات بيشتري در سايت داريد كه مي توانند به آنها نيز مراجعه كنند. اين نوع لينك سازي تأثير بسيار خوبي بر روي گوگل و بازديد ديگر صفحات توسط كاربران دارد.

3. لينك سازي عكس ها

لينك سازي تصويري براي معرفي عكس و موضوع عكس ها به گوگل استفاده مي شود و اگر از تگ Alt براي عكس ها استفاده كنيد براي سئو سايت شما مفيد است. تگ Alt كمك مي كند كه اگر كاربر شما به هر دليلي نتوانست عكس را لود كند با استفاده از متني كه در اين عكس به عنوان موضوع قرار داده ايد متوجه شود كه چه عكسي را نتوانسته مشاهده كند. دليل اصلي استفاده از تگ Alt شناسايي عكس با عنوان وارد شده به گوگل است. مثلا اگر عكسي در رابطه با طبيعت در سايت بگذاريم و در Alt تصوير بنويسيم گردشگري در جنگل گوگل متوجه مي شود كه اين عكس به چه چيزي اشاره دارد. 
با اين حال مي توان گفت تأثير لينك سازي با عكس به اندازه ي لينك سازي متني نيست و شما صرفاً براي انجام موارد سئو داخلي (On Page Seo) بايد براي متن ها لينك سازي انجام دهيد.

4. لينك سازي در صفحه اول سايت

مهم ترين صفحه هر سايت، صفحه اصلي آن است. اگر صفحه اصلي سايت را صرفاً جهت افزايش درآمد و معرفي هر آنچه فقط براي شما سودآور است طراحي كنيد و به فكر ارتباط برقرار كردن كاربر با سايت خود نباشيد باعث نابودي سايتتان مي شويد.

صفحه اصلي سايت شما از اهميت و امتياز بالايي برخوردار است و همين موضوع باعث مي شود، لينك هايي كه در صفحه اصلي سايت شما قرار مي گيرد،‌ اهميت بسيار بالايي داشته باشد و رتبه صفحات لينك شده براي انكر تكست آن لينك در گوگل افزايش يابد.

صفحه اصلي سايت بايد داراي دسته بندي مرتب و ساختار يافته باشد. مقالات، محصولات، درباره ما و تماس با ما، هر كدام نيازمند صفحه اي مجزا هستند كه لينك هاي هر صفحه بايد در هدر يا فوتر صفحه ي اصلي سايت قرار گيرد. با توجه به اين موضوع كه در هر صفحه ي داخلي نيز هدر و فوتر سرجاي خود ثابت هستند اين گزينه ها هميشه در دسترس كاربر قرار خواهند داشت و از طرف ديگر نيز تكرار اين بخش ها در ديگر صفحات باعث مي شود اعتبار صفحه اصلي نيز متمركز به لينك هاي داخلي محتواي آن شود.

5. لينك سازي در منو

كلمات كليدي سايتتان را بررسي كنيد اگر هر كلمه، صفحه هدف (Landing Page) مخصوص به خودش را ندارد، براي آن ها صفحه اي مجزا بسازيد. لينك سازي در منوي سايت هاي فروشگاهي بسيار اهميت دارد. بطور مثال سايت فروش موبايل بايد در منو از كلمه ي كليدي برندهاي موبايل استفاده كرده باشد و عمليات سئو نيز روي اين صفحات انجام شده باشد تا كاربر به راحتي به صفحه ي هدف مربوط به آن برند (Landing Page) وارد شود و براي سايت شما افزايش رتبه و بازديد داشته باشد. كلماتي كه براي منو انتخاب مي كنيد روي سئو سايت نيز بسيار اهميت دارند و گوگل به اين كلمات توجه بيشتري نشان مي دهد. زيرا اين كلمات دقيقا كلماتي هستند كه با درست انتخاب كردن و درست قرار دادن آن ها در منو بيشترين ورودي سايت خود را برايشان اختصاص خواهيد داد.

بيشتر بخوانيد: On Page SEO يا سئو داخلي چگونه انجام مي شود؟

لينك سازي داخلي (Internal links) و لينك سازي خارجي (external links)

 

لينك سازي خارجي (External Links)

تصور كنيد كه قصد خريد محصول جديدي كه به تازگي به بازار آمده را داريد. بعد از اين كه وارد فروشگاهي مي شويد، نماينده فروش آن برند به سرعت به توضيح در رابطه با آن محصول مي پردازد تا شما را متقاعد كند كه محصول مفيدي را براي فروش دارد. ممكن است احساس كنيد كه آن شخص فقط قصد فروش محصولش را دارد و در خريد آن كالا هنوز هم دودل باشيد. كافي است در همين زمان دوستي قديمي اي از راه برسد و به شما بگويد اين كالا را استفاده كرده و بسيار برايش مفيد واقع شده است.
بدون شك تازه مي توانيد باور كنيد كه حرف هاي نماينده فروش در رابطه با آن محصول درست بوده و به آن كالا اعتماد خواهيد كرد.
با اين مثال مي توانيد بهتر معني لينك سازي خارجي را درك كنيد. گوگل با ورود به سايت شما مطالب شما را با دقت بررسي كرده است ولي هنوز به عنوان سايتي محبوب در نظرش قرار نگرفته‌ايد مگر اين كه سايت، وبلاگ و يا انجمني كه از امتياز خوبي در نظر گوگل برخوردار است، شما را تأييد كند. گوگل نيز به تاييد ديگران بيشتر از توضيح خودتان اهميت خواهد داد.
با افزايش تعداد تأييدهايي كه از طرف سايت هاي ديگر مي‌گيريد بيشتر و بيشتر در نظر گوگل محبوبيت پيدا مي كنيد. 
آنچه در محبوب شدن سايت مشكل است اين است كه كاربران زيادي به صورت طبيعي شما را به يكديگر پيشنهاد نخواهند داد و اين مسير با سرعت بسيار كمي پيش خواهد رفت.
به همين دليل است كه سئو كاران به توليد بك لينك به صورت مصنوعي مي‌پردازند تا با توليد تعداد زيادي لينك هاي خارجي، سايت را با سرعت بيشتري به صفحه‌ اول موتورهاي جستجو (SERP) برسانند.
با اين حال اين نكته را در نظر داشته باشيد كه ايجاد محبوبيت مصنوعي از نظر الگوريتم پنگوئن گوگل تقلب بوده و اگر به سايت شما شك كند پنالتي خواهيد شد.
پنالتي شدن سايت توسط گوگل باعث مي شود كه با كلمه كليدي انتخاب شده براي هميشه از صفحه ي موتورهاي جستجو حذف شده و با سرچ كردن آن كلمه سايت براي كاربران هرگز نمايش داده نشود. 

مطلب مرتبط: Off Page SEO يا سئو خارجي چگونه انجام مي شود؟

 

 

نكات زيادي در لينك سازي خارجي وجود دارد، درصورتي كه آنها را رعايت كنيد پنالتي نمي شويد. در ادامه به توضيح مختصري در رابطه با لينك سازي خارجي مي پردازيم:

• حتماً در سايت هاي مرتبط لينك سازي كنيد. اگر سايتتان در رابطه با آموزش سئو است نمي توانيد از سايت فروش خودرو لينك خارجي بگيريد.

• در يك بازه‌ي زماني خاص مدام به يك كلمه ي كليدي لينك خارجي ندهيد. از كلمات هم خانواده و يا ديگر كلمات كليدي سايتتان هم استفاده كنيد.

• فقط از يك سايت براي قرار دادن لينك استفاده نكنيد. مثلاً تعداد صد لينك خود را روي يك سايت بگذاريد و فكر كنيد به خاطر تعداد لينك هايتان محبوبيت ايجاد كرده ايد. اين موضوع كاملاً اشتباه است. هر URL يك بار براي شما امتياز مي آورد. تعداد بالاي Reffering Domain براي شما امتياز خواهد آورد نه تعداد لينك ها.

• زماني براي ايجاد لينك ها اقدام كنيد كه سايتتان از نظر رابط كاربري و محتوا كاملاً جامع و غني شده باشد. سايت هايي با محتواي كم و غير اصولي سايت هايي نيستند كه مردم به يكديگر پيشنهاد دهند پس باعث مي شويد كه گوگل متوجه تقلب شما بشود.

• طبيعي رفتار كنيد و بدانيد كه لينك سازي خارجي كاري زمان بر است و در هر صورت چند ماه بايد تحمل كنيد تا نتيجه مطلوب را بگيريد.

 

لينك سازي مسير رفت و آمد گوگل و كاربران به سايت شما مي باشد. اگر مي خواهيد در سايتتان كاري كنيد كه كاربران از مطالبي كه تهيه كرده ايد نهايت استفاده را ببرند و همه ي مطالب شما بازديد خوبي داشته باشند، لينك سازي داخلي انجام دهيد و اگر مي خواهيد به سرعت ايندكس شويد و گوگل مدام به سايتتان سر بزند لينك سازي خارجي انجام دهيد.

منبع: مدير وب

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۴۲:۱۲ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی