طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
| ||
|
اگر شما به دنبال طراحي يك وب سايت براي كسب و كار خود هستيد يا مي خواهيد بدانيد كه چگونه مي توانيد بازديد كننده هاي بيشتري براي وب سايت خود جذب كنيد، بهترين كار اين است كه از “صفحه ي اصلي” شروع كنيد. وقتي كه بازديده كننده ها وارد وب سايت شما مي شوند، در هر صفحه اي كه باشند، معمولا گزينه ي صفحه ي اصلي را پيدا كرده و وارد آن مي شوند. آنها مي خواهند در يك نگاه اجمالي متوجه شوند كه سايت شما در چه موردي فعاليت دارد. بنابراين صفحه ي اصلي بايد محصولات يا خدمات شما را بي درنگ معرفي كند. اما محتواي صفحه ي اصلي شما بايد شامل چه چيزهايي باشد كه همه ي اين نياز ها را برطرف كند؟ در واقع بايد گفت فرمول خاصي براي اين كار وجود ندارد. انتخاب هاي شما فراوان هستند. اما در اين جا يك چك ليست از موارد مورد نياز آورده شده است كه مي تواند براي شما سودمند باشد. عناصر صفحه ي اصلي :
اولين چيزي كه بازديد كنندگان به آن توجه مي كنند لوگو است كه بهتر است براي سايت هاي فارسي زبان در سمت راست و بالاي صفحه و براي سايت هاي انگليسي زبان يا زبان هاي ديگر كه از چپ به راست خوانده مي شوند در سمت چپ بالاي صفحه قرار داشته باشد.
ساخت يك منو به بازديد كننده ها كمك مي كند به سرعت بخش هاي مورد علاقه ي خود را پيدا كنند.
مهمترين قسمت وب سايت شما، عنوان صفحه ي اصلي است. يك وب سايت بايد در عرض سه ثانيه به بازديد كنندگان بگويد كه اين كسب و كار چه محصول يا چه خدمتي ارائه مي كند. اين همان جايي است كه عنوان بايد مطرح شود. ممكن است فقط در چند كلمه بيان شود اما مهم ترين بخش وب سايت شماست.
آيا سايت شما خدماتي براي اعضاي خود ارائه مي دهد؟ يا نياز دارد كه دسترسي به بخش هاي خاصي را براي تعدادي از بازديد كننده ها فراهم كند؟ اگر اينطور است، براي اين دسته از كاربران قسمت ورود كاربران يا لاگين يك تدبير بسيار زيبا است.
بيشتر افراد بصري هستند. حتما براي نشان دادن كار خود از يك عكس (يا يك فيلم كوتاه) استفاده كنيد. بهتر است از عكس هايي استفاده كنيد احساسات را جلب كند و واكنش برانگيز باشد. براي اينكه عكس هاي خود را براي كاربران موبايل بهينه كنيد، از عكس هاي سايز بزرگ استفاده كنيد كه سايز كوچك هم داشته باشد.
آيا شغل شما محصول يا خدمتي ارائه مي دهد كه بتوان آنها را با عكس، توصيف يا مطالعات موردي نشان داد؟ اگر اين طور است نمونه كار همان چيزي است كه بازديد كنندگان بيش از هر چيز ديگري مشتاق به ديدن آن هستند.
اگر هدف وب سايت شما اين است كه چيزي را به فروش برسانيد، مي توانيد با توصيف ويژگي ها و مزاياي محصول خود در صفحه ي اصلي شانس خود را براي فروش بالا ببريد.
اگر تعداد صفحات سايت شما زياد است ايجاد يك فيلد جستجو در صفحه ي اصلي كار بسيار عاقلانه اي است. قابليت جستجو باعث مي شود كه بازديد كنندگان خيلي راحت و سريع به مطلب مورد نظرشان دسترسي پيدا كنند بدون اينكه نياز به گشتن داشته باشند.
صفحه ي اصلي سايت شما بايد چندين دكلمه ي فراخواني (call to action (CTA)) داشته باشد. يك دكمه ي واضح بسازيد و آن را روي عكس زمينه قرار دهيد يا يك نشان كاملا واضح و بدون ترديد بسازيد و در سمت راست آن قرار دهيد- ترجيحا قبل از اينكه صفحه نياز با پايين آمدن داشته باشد بايد ديده شود.
يكي ديگر از راه هاي تاثير گذار براي جذب بازديد كننده از طريق صفحه ي اصلي، اين است كه يك پيشنهاد جذاب ايجاد كنيم. انتخاب هاي شما براي اين كار بي نهايت است. تخفيف يا كوپن مي تواند يك پيشنهاد خيلي متقاعد كننده باشد. چطور بايد پيشنهاد خود را نمايان كنيم؟
يا مي توانيد پيشنهاد خود را به اشكال زير نمايان كنيد
اين بخش تاثير زيادي در ايجاد اعتماد دارد. در صفحه ي اصلي خود جايي را ايجاد كنيد كه بتوانيد آن را به اين بخش اختصاص دهيد. اين كار را مي توانيد از روش هاي زير انجام دهيد:
دكمه ي فراخوان ثانويه عبارتست از دكمه هاي فراخوان ديگري در صفحه ي اصلي شما كه براي افرادي كه به هدف اوليه علاقه مند نيستند، جذابيت ديگري را ايجاد مي كند. مي توانيد به عنوان طرح هاي احتمالي به آنها بنگريد: آنها براي بازديد كنندگاني كه در حال حاضر آماده ي پذيرفتن پيشنهادات اصلي نيستند، راه ديگري را پيشنهاد مي كنند. در حالي كه دكمه ي فراخوان اوليه بايد در بالاي صفحه قرار داده شود، دكمه ي فراخوان ثانويه را زير بخش اصلي قرار دهيد تا وقتي بازديد كننده به سمت پايين صفحه ي حركت مي كند همه توجهش جلب شود.
اكثريت قريب به اتفاق فروشگاه هاي آنلاين، بازاريابان محتوا، انتشار دهنده محتوا نيز هستند. وقتي بازديد كنندگان براي اولين بار در صفحه ي اصلي و وبلاگ شما گشت مي زنند، تعامل بين شما و بازديد كننده ها افزايش پيدا مي كند و به دنبال آن مشتركان بيشتري به دست مي آوريد. براي بدست آوردن مزاياي بيشتر از وبلاگ، بهتر است يك يا چند مورد از تكنيك هاي زير را به كار ببريد:
بسته هاي محتوايي خيلي با ارزش هستند زيرا شما مي توانيد از آنها براي ارائه كردن هر چيزي كه احتمال مي دهيد براي بازديد كنندگان شما با ارزش است استفاده نماييد. مانند:
به لطف انواع افزونه ها و خدمات سايت هاي ارسال ايميل انبوه، نمايش فرم خبرنامه از راه هاي مختلفي مثل پاپ اپ، فرم در فوتر و راه هاي متنوع ديگر ممكن شده است. با اين حال، يك گزينه ي محبوب ديگري كه باقي مانده است، يك بخش از صفحه ي اصلي است كه براي جذب بازديد كننده به فرم اشتراك در خبرنامه ارائه شده است. اين بخش مي تواند به صورت يك رديف زير بنر اصلي، بالاي فوتر، در بخش كناري وب سايت (سايد بار) و يا به صورت يك رديف در وسط صفحه باشد. اگر ايجاد يك ليست از ايميل ها، يكي از اولويت هاي كسب و كار ديجيتال شماست موارد زير را در نظر بگيريد:
كلمات كليدي صفحه ي اصلي شما را تقويت مي كند. شما نبايد يك مكان اختصاصي فقط براي نمايش كلمات كليدي در صفحه اصلي قرار دهيد. براي اينكه صفحه ي اصلي خود را براي جستجو بهينه كنيد مي توانيد كلمات كليدي را در اين مكان ها قرار دهيد:
احتمالا فوتر صفحه ي اصلي شما همانند هِدِر، يك ويژگي استاندارد در سراسر وب سايت شماست. شما مي خواهيد يك فوتر بسازيد و به دقت بر روي عناصر تشكيل دهنده ي آن تمركز كنيد. عناصر تشكيل دهنده ي فوتر مي تواند شامل موارد زير باشد:
اگر مي خواهيد كه مردم شركت شما را در شبكه هاي اجتماعي فالو كرده و تشويق كنند، بهتر است در صفحه اصلي سايت خود، در يك مكان ثابت و مرسوم، دكمه هاي شبكه هاي اجتماعي را قرار دهيد تا وقتي مورد نياز است به راحتي بتوان آن را پيدا كرد (به عنوان مثال در هِدِر و فوتر). منبع: سايت netware
امتیاز:
بازدید: 139
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : themzha.com] |