طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 9
همه : 0
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس
1) رجانيوز
احسان صالحي سردبير كنوني اين سايت، از مديران بخش خبري ايرناست. پيش از وي مقداد نيلي احمدآبادي مسؤوليت سردبيري اين سايت را بر عهده داشت. رجانيوز در نخستين ماه هاي روي كارآمدن دولت نهم و با خط مشي اصولگرايي تأسيس شد. نام اين سايت برگرفته از نام شهيد محمد علي رجايي، دومين رئيس جمهور ايران است.
 
https://ello.co/nopardazco/post/xxylit-nuf5oyxlc3ri9vg
سايت خبري تحليلي تابناك، يك وبگاه خبري اصولگراي منسوب به محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام است كه پس از فيلترينگ و به تعطيلي كشيده شدن وب سايت بازتاب در سال 1386 فعال شد.
محمد قادري سردبير فعلي وبگاه و سردار اميرعلي اميري از فرماندهان سابق نيروي انتظامي، مدير مسؤول اين سايت هستند. او به عنوان يكي از مسؤولان سايت بازتاب در شوراي سياست گذاري و هيأت امناي آن فعاليت داشت. او در گفت و گو با نشريه خانواده سبز گفت « خميرمايه رسالت تابناك با بازتاب مشترك است و خميرمايه اين رسالتي كه ما قائل به آن هستيم اين است كه ما از زاويه مطالبات انقلاب اسلامي، آرمان هاي امام(ره) و شهدا و ارزش هاي انقلاب به هر آنچه در كشور مي گذرد نگاه كنيم. هر ميزاني كه اين اتفاقات با آن آرمان ها تفاوت داشته باشد به همان ميزان مورد نقد ما قرار مي گيرد.» با اين حال تابناك، هر چند هنوز در صدر فهرست سايت هاي انتقادي داخل كشور جاي مي گيرد، در مقايسه با بازتاب، خط مشي محافظه كارانه تري دارد.
سايت بازتاب كه گردانندگان تابناك ميراث داران آن به شمار مي آيند، در سال 1381 با مدير مسؤولي فواد صادقي و سردبيري عمار كلانتري راه اندازي شد. بسياري از تحليلگران و خبرنگاران اين سايت بعدها در راه اندازي يا مديريت سايت هاي خبري مشاركت داشتند كه به عنوان نمونه مي توان به فرشاد مهدي پور( شانا و خانه ملت)، علي شكوهي( فردانيوز)، محمدجواد بربريان( جماران)، جعفر محمدي( عصر ايران)، بابك اميني( بولتن نيوز) و فواد صادقي و عمار كلانتري( آينده نيوز) اشاره كرد.
پيش از بازتاب، سايت تحليلي بيتاب با گرايش به محسن رضايي مدت كوتاهي در سال 1380 به مدير مسؤولي حسين بروجردي( فرزند سردار شهيد محمد بروجردي) و سردبيري مهدي خاكي فيروز فعاليت مي كرد.
3) خبر آنلاين
اين وب سايت كه سال 1387 متولد شد، بزرگ ترين تحريريه خبري را در بين سايت هاي فارسي دارد. حسين انتظامي، عليرضا معزي، محمدهادي پروين و محمد مهاجري از گردانندگان پيشين روزنامه هاي همشهري و جام جم، مديريت اين سايت خبري، تحليلي را بر عهده دارند.
خبرآنلاين به عنوان نسخه الكترونيكي روزنامه «خبر» كه پيش از نسخه چاپي آن در اختيار مخاطبان قرار گرفته، آخرين تحليل ها و گزارش ها از مهم ترين اتفاقات روز ايران و جهان را به صورت آنلاين در اختيار مخاطبان خود قرار مي دهد. اين وب سايت با توجه به دو قطبي موجود، خود را متعلق به جريان اصولگرايان دانسته و بر اين اساس بديهي مي دانند كه به اصول مشترك، باورمند و ملتزم باشند.
4) الف
سايت خبري تحليلي و غيردولتي با رويكرد منتقدانه نسبت به جريان هاي سياسي است كه از شهريور 85 آغاز به فعاليت كرد. اين وبگاه نزديك به احمد توكلي است و به نام وي شناخته مي شود. سيد اميرسياح سردبيري آن را عهده دار است. در منشور الف، اين سايت محيطي براي اظهارنظرات كارشناسي، ارائه مقالات، اخبار و عكس ها و هم مشاركت در تكميل، تعميق يا تأييد ورد مطالب و نظرات ديگران معرفي شده است. اعضاي شوراي سياست گذاري كه در دستگاه هاي مختلف فعاليت دارند با اطلاعات خود به غناي خبرها، مطالب و تحليل هاي آن كمك مي كنند. اين وبگاه بنا به گفته گردانندگان آن، بودجه مالي خاصي ندارد و بودجه آن از آگهي ها و بخشي از حقوق اداري اعضاي شوراي سياست گذاري تأمين مي شود.
5) پارسينه
بهمن هدايتي نويسنده وبلاگ كلاشينكف ديجيتال مسؤوليت اين سايت را بر عهده دارد. گردانندگان پارسينه مي گويند:« اسلام گرايي» را با « بنياد گرايي» متفاوت مي دانيم و قائل به مرزبندي هاي مشخص بين اين دو مفهوم هستيم. توليد محتواي فاخر فارسي و حفظ و افزايش ميراث ديجيتالي در فضاي مجازي را يكي از مهم ترين رسالت هاي خويش در عصر انفجار اطلاعات و جهاني شدن مي دانيم. عبور از مرزبندي هاي كاذب و غيرواقعي سياسي، رسوبات تنگ نظري هاي مرسوم و معمول و تلاش براي بهره مندي از نظرات و آراي انديشمندان و فرهيختگان خاموش و در حاشيه را هدف عمده خود مي دانيم و دغدغه برقراري آشتي ملي بين نخبگان جامعه و جامعه رسانه اي كشور را داريم. گردانندگان آن داخل ايران بوده و طبعاً خود را ملتزم به رعايت قوانين جمهوري اسلامي ايران مي دانند.
6) عصر ايران
پايگاه خبري عصر ايران، با وجود اصولگرايي از جمله مهم ترين سايت هاي منتقد دولت است كه جعفر محمدي خبرنگار سابق سايت بازتاب، مسؤوليت سردبيري آن را برعهده دارد. اين سايت پس از تابناك دومين رتبه جذب آگهي را در سايت هاي خبري-تحليلي دارد.
7) پرچم
تاكنون اطلاعي از گردانندگان اين سايت به صورت رسمي منتشر نشده است. اين سايت زماني كه در مصاحبه با سعيد مرتضوي دادستان سابق تهران، پاسخ وي به اتهامات رسانه اي عليه اين مقام سابق قضائي را منتشر كرد، ناگهان به يكي از سايت هاي پربازديد تبديل شد. اين سايت حامي دولت، مدتي هم تعطيل شد كه برخي منابع خبري، علت آن را بروز اختلاف ميان گردانندگان سايت و اسفنديار رحيم مشايي دفتر رئيس جمهور ذكر كردند.
8) فاش نيوز
قدرت الله رحماني دبير سابق گروه گفت و گوي روزنامه كيهان و مشاور امور ايثارگران صفار هرندي وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي، مديريت اين سايت را برعهده دارد. اين سايت گرچه مدافع خط مشي كلي دولت است، ولي انتقادهاي فراواني به اسفنديار رحيم مشايي رئيس دفتر رئيس جمهور منتشر مي كند كه باعث شد برخي سايت هاي حامي مشايي، گردانندگان آن را به رانت خواري متهم كنند.
قدرت الله رحماني و بهروز ساقي دستيار وي در اين سايت، هر دو جانباز دفاع مقدس هستند و اين سايت، در انعكاس اخبار مربوط به جانبازان، نقش مؤثري دارد. دفتر اين سايت يك آپارتمان استيجاري در خيابان پاسداران است.
9)حقيقت نيوز
اميرطاهرحسين خان سردبير سايت حامي دولت پيش از اين كارمند بخش پژوهشي خبرگزاري ايرنا بود. سردبير سايت حقيقت نيوز به دليل نگارش مطلبي اهانت آميز عليه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي با اعلام جرم دادستان تهران و عدم توانايي در تأمين قرار وثيقه مدتي راهي زندان اوين شد.
10) فردا نيوز
محسن ماندگاري سردبير فعلي روزنامه جام جم و علي شكوهي از مؤسسان هفته نامه ارزش ها و راديو گفت و گو دو چهره اصول گرايي اند كه پايگاه خبري- تحليلي فردا از سال 1384 حدود دو سالي با آنها رشد كرد. هرچند نحوه و ميزان تأثيرگذاري آنها در سايت، كاملاً براي مخاطب فردا مشخص نشد اما در اين دو سال شكوهي، چهره شناخته شده تري در فردا نيوز بود و گويا اين سايت بيشتر با شكوهي شناخته مي شد.
علي شكوهي به عنوان مدير فردانيوز، با خبر جنجالي بازداشت شدنش، در رسانه ها شهرت بيشتري هم پيدا كرد. او پس از درج خبري در سايت فردا با شكايت دكتر فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح مواجه شده بود. فردانيوز در خرداد 1386 با سردبيري مجيد رفيعي دانشجوي دانشگاه امام صادق(ع) و يادداشت هاي مرتضي طلايي، مسير جديدي را دنبال كرد كه تاكنون هم ادامه دارد. رفيعي ابتدا مانند شكوهي در خانه خود سايت را اداره مي كرد تا آنكه با افزايش بازديد كنندگان و تأثيرگذاري سايت، امكانات بيشتري براي آن فراهم شد.
11) فرارو
پايگاه خبري تحليلي فرارو خردادماه سال 1386 و با سردبيري محمد حسين خوشوقت تأسيس شد. آن طور كه گردانندگان آن توضيح دادند، حاصل تلاش گروهي از روزنامه نگاران ايراني است كه با هدف ياري به جريان اطلاع رساني آزاد، راه اندازي شده است. اين وب سايت كاملاً از داخل مرزهاي ايران و با رعايت قوانين و مقررات نظام جمهوري اسلامي ايران اداره مي شود. فرارو ارگان هيچ حزب و جناح سياسي نيست، هرچند كه در جريان مسائل سياسي روز ايران، فعالانه حضور رسانه اي خواهد داشت. اين پايگاه با حفظ نگاه ويژه خود به مسائل كلان سياسي، اجتماعي و فرهنگي، ضمن پرهيز از درگيري هاي كم فايده رسانه اي، آماده است تا با درج تحليل ها و مقالات صاحب نظران و فرهيختگان، محمل مناسبي براي تضارب آرا و انديشه ها و ارائه آن به عموم مردم فراهم آورد.
12) جماران
اين سايت فاقد بخش معرفي گردانندگان و اهداف است. هرچند براساس گزارش هاي خبري، اصلي ترين و كليدي ترين عضو و گرداننده اين سايت عبدالرسول وصال مدير مسؤول اسبق روزنامه ايران در دوره خاتمي و مدير مسؤول روزنامه توقيف شده« آينده نو» است. محمد علي نادعلي زاده هم كه مدير اخبار اسبق ايسنا و از اعضاي سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي است، مديريت اجرايي و سردبيري سايت جماران را بر عهده دارد. محمد جواد بربريان از فعالان در سايت تابناك و بازتاب و آخرين مدير مسؤول بازتاب هم از مؤسسان سايت جماران است كه به دليل بروز اختلاف با سياستگذاران سايت مذكور، ارتباط خود را با اين پايگاه خبري قطع كرد. خدابخش مالمير كه يكي از فعالان اصلي اين سايت است پيش از اين مدير اجرايي حسينيه جماران و عكاس بيت امام(ره) و از دوستان نزديك حسن خميني بوده است. شنيده مي شود مسؤول فني سايت جماران سجاد قربان اوغلي است كه پدرش در دولت خاتمي سفير ايران در آفريقاي جنوبي بود.
13) بولتن نيوز
هرچند بولتن نيوز تا به حال بارها اخباري از پشت پرده سايت هاي اصلاح طلب منتشر كرده است با اين حال گردانندگان سايت اصولگراي بولتن نيوز تاكنون جايي خود را معرفي نكرده اند.
14) آفتاب نيوز
اين سايت در شب يلداي سال 83 به مديريت محمدحسين ملايري از كاركنان مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت متولد شد. مهران قاسمي، رضا انصاري راد، حسن فتحي و مهدي مهدوي آزاد در مقاطع مختلف زماني، سردبيري اين سايت را بر عهده داشتند. جهت گيري سياسي اين سايت، حمايت از ديدگاه هاي سياسي و عملكرد اكبر هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و حسن روحاني رئيس مركز تحقيقات استراتژيك اين مجمع است. يكي از نكات جالب توجه در اين سايت، تغيير چند باره دفتر و تيم كاري آن است.
منبع:نشريه همشهري ماه، شماره 48

http://www.rasekhoon.net/article/show-60168.aspx
__________________
«آدم غرب زده هرهري مذهب است؛ به هيچ چيز اعتقاد ندارد، اما به هيچ چيز هم بي‌اعتقاد نيست. يك آدم التقاطي است و نان به نرخ روز خور است؛ همه چيز برايش علي‌السويه است. خودش باشد و خرش از پل بگذرد، ديگر بود و نبود پل هيچ است».
مرحوم جلال آل احمد در كتاب غرب‌زدگي

 

امتیاز:
بازدید: 135
برچسب:
:
[ 1397/7/10  ] [ ۱۱ ] [ nopardazco ]

مردم در طول روز بار ها اطلاعات مورد نياز خود را در دنياي اينترنت و سايت هاي مختلف دنبال مي كنند. بيش از 94 درصد مردم گفته اند كه دليل اصلي بي اعتمادي آن ها به يك وب سايت، طراحي نادرست آن بوده است. اگر طراحي سايت خبري به طوري باشد كه محتوا زيادي را در بر داشته باشد، اين يك اقدام نادرست مي تواند باشد. اين اشتباه مي تواند سبب از دست رفتن بازديدكنندگان وب سايت خبري شما شود. 

محتوا هنوز هم شاه است و طراحي سايت خبري واكنش گرا و با سرعت بالا مزيت محسوب مي شوند. استفاده از پلاگين ها، فشرده سازي و استفاده از روش هاي ديگري كه سرعت صفحات سايت شما را بيشتر مي كند، ميزان پرش كاربران از سايت شما را كاهش خواهند داد و نرخ تبديل را بهبود خواهد بخشيد.

اما طراحي سايت خبري چگونه است؟ چطور اين سايت ها مخاطبان را تحت تاثير خود قرار داده اند؟ آيا سايت هاي خبري مي توانند آينده روزنامه نگاري باشند؟ در ادامه به بررسي همه اين سوالات خواهيم پرداخت.

چرا مردم خبر هاي آنلاين را مي خوانند؟

در دهه گذشته، روزنامه نگاري وارد مرحله اي شده است كه سازمان هاي خبري تمايل كمتري به سرمايه گذاري در زمينه هاي اينترنتي داشته اند. اين بخاطر ترس از اين است كه اينترنت جاي رسانه هاي سنتي را بگيرد. با اين حال، روزنامه ها تلاش مي كنند با كاهش داستان ها، اضافه كردن تفاسير و به ويژه استفاده از رسانه هاي اجتماعي، با كاهش علاقه خوانندگان خود مبارزه كنند.

سيري شرينواسان، استاد رسانه در مدرسه روزنامه نگاري كلمبيا در نيويورك، گفت: "مشكل اين است كه دلار هاي تبليغاتي كه صرف روزنامه ها مي شد، اكنون در دنياي ديجيتال جايگزين مي شوند."

امروزه افراد جوان به سرعت به سمت وب مهاجرت مي كنند. در ميان افراد زير 29 سال، وب سايت هاي خبري از 34٪ به 59٪ پيشرفت داشته اند و تلويزيون و روزنامه ها با 28٪ كاهش مواجه بوده اند.

مطالعات نشان داده است كه خبر هاي آنلاين مزيت هايي دارند كه در زير ليست آن ها را قرار داده ايم:

  • رايگان بودن
  • چند وظيفه اي بودن
  • داشتن گزينه هاي بيشتر
  • آپديت 24 ساعته
  • قابليت سفارشي سازي
  • امكان بحث درباره يك خبر
  • وجود نقطه نظرات مختلف
  • امكان اشتراك گذاري در رسانه هاي اجتماعي

رسانه هاي خبري آنلاين تنها رسانه هايي بوده اند كه طي يك سال اخير با رشد همراه بوده اند. در حالي كه روزنامه ها تلويزيون و مجلات و ساير رسانه ها با كاهش رشد مخاطبان خود مواجه شده اند. 

افزايش مخاطبان سايت هاي خبري چگونه است؟

سازمان هاي خبره در سراسر جهان در سال هاي اخير تمركز خود را روي تجزيه و تحليل داده ها افزايش داده اند. تجزيه و تحليل سيستماتيك از اطلاعات كمي در مورد جنبه هاي مختلف رفتار مخاطبان با هدف افزايش مخاطبان، افزايش تعامل و بهبود گردش كار اتاق نشريات.

امروزه مشاركت كاربران در سايت خبري به عنوان يك تجربه كاربري خوب بوده و تعامل مناسبي را ايجاد خواهد كرد. ويژگي هايي مانند انتخاب مقالات كه توسط خوانندگان ديگر توصيه شده است، دنبال كردن پيوندهاي داستان ها و بررسي نظرات خوانندگان ديگر، تجربه كاربر را در وب سايت رضايتمندانه تر خواهد نمود. 

موتور جستجو گوگل حدود سي درصد از ترافيك را به سايت هاي خبري اختصاص داده است كه به وضوح نشان مي دهد كه مردم هنوز از گوگل استفاده مي كنند تا اطلاعاتشان را دريافت كنند.

با اين حال، رسانه هاي اجتماعي و به ويژه فيس بوك به عنوان منبع قدرتمند اخبار ارجاع داده مي شوند. در پنج سايت برتر، فيس بوك دومين يا سومين ترافيك را دارا است. از طرف ديگر توييتر نيز مي تواند به عنوان يك منبع خبري در نظر گرفته شود.

افزايش مخاطبان سايت 

سازمان هاي خبري ممكن است به يك استراتژي چند لايه و پيچيده نياز داشته باشند تا به طور قدرتمند عمل كنند. آن ها بايستي از اجزاي تعاملي مناسب در طراحي سايت خبري مورد نظر خود استفاده كنند. 

مقالات نقش مهمي در حفظ مشاركت كاربران دارند. استفاده از محتوا جذاب مي تواند مشاركت كاربران در سايت خبري شما را افزايش دهد. استفاده از تصاوير و سرفصل ها مردم را به محتواي مقالات منتقل مي كند. همان طور كه تعاملات آنها با طرح هاي وب سايت خبري ادامه مي يابد، قابليت استفاده و ارائه اطلاعات به بهبود تجربه كاربري آنها كمك مي كند، اما وجود نوآوري در مقاله ها نيز بر تعاملات تاثير مي گذارد.

سايت خبري بايد چه ويژگي هايي را داشته باشد؟

  • ناوبري واضح: هنگامي كه كاربر به وب سايت شما مي آيند سيستم ناوبري مانند يك نقشه جاده به او كمك مي كند تا به مطالب مورد نياز خود دست پيدا كند. اگر ناوبري و ساختار منو سايت خبري واضح باشد، بازديد كنندگان باقي خواهند ماند و تجربه خوبي خواهند داشت.
  • امنيت: در مطالعه 2015 كه توسط WhiteHat Security انجام شد، گزارش شده است كه 86 درصد از تمام وب سايت ها داراي حداقل يك آسيب جدي هستند. در همين سال، گوگل گزارش داد كه ميزان هك شدن سايت ها 180 درصد افزايش يافته است. اين باعث مي شود امنيت يك ويژگي اساسي در وب سايت خبري شما باشد.
  • يكپارچگي با شبكه هاي اجتماعي: ادغام و پيوستگي اين دو سبب بهبود وضعيت سئو و بهينه سازي سايت شما مي شود. 
  • استفاده از ميزباني مناسب: يك سايتي كه كند باشد و سرعت بارگذاري مطالب در آن كم باشد مي تواند براي كاربران ناراحت كننده باشد و سبب از دست رفتن آن ها شود.
  • فضاي سفيد: فضاي سفيد يكي از عناصر ناديده گرفته شده است كه يك طراحي سايت عالي را تشكيل مي دهد. يكي از مهمترين مزاياي استفاده از فضاهاي سفيد اين است كه آنها قابليت خوانايي محتوا را افزايش مي دهند و اين براي وب سايت هاي خبري با محتواي زياد بسيار مهم است.
  • باكس ها، گريد ها و ساير پلن هاي گرافيكي: استفاده از اين عناصر مي توانيد سازماندهي سايت خبري خود را به بهترين شكل انجام دهيد. همچنين مي توانيد طرح هاي هوشمند گرفيكي ايجاد كنيد يا با استفاده از باكس ها به خوبي اطلاعات صفحه سايت را طبقه بندي نماييد.
  • سلسله مراتب بصري: اهميت ارتباط عناصر مختلف را مي توان به وضوح با عوامل مختلفي از جمله تايپوگرافي (سرفصل ها، زير عنوان ها، نقل قول ها و غيره)، اندازه تصوير، نحوه قرار گرفتن آن ها و غيره نشان داد. اگر شما يك بلوك بزرگ از اطلاعات را به كاربران خود نشان دهيد، احتمالا 99 درصد از كابران را از دست خواهيد داد. چرا كه اكثر مردم به جلوه هاي بصري دقت مي كنند و پردازنده اطلاعات نيستند.  
  • تصاوير و آثار هنري: تصاوير و آثار هنري زماني كه يك نوشته را هم شامل شوند، منحصر به فرد و خيره كننده هستند. به جاي بمباران كاربران خود با متن هاي زياد، در اولين نگاه به آنها اجازه دهيد سايت خبري را با استفاده از گرافيك جذاب مورد بررسي قرار دهند و محتوا خود را پيدا كنند. براي موفقيت بيشتر سعي كنيد از تصاوير با كيفيت استفاده نماييد.

طراحي يك سايت خبري هميشه مورد بررسي قرار مي گيرد. صرف نظر از اين كه چه نوع خبرهايي را پوشش مي دهند، همه آنها با چالش در نمايش محتويات زياد خود در صفحه اصلي مواجه شده اند كه باعث ايجاد چالش در چيدمان، قابليت استفاده و ناوبري براي طراح مي شود. مهم ترين جنبه اي كه سايت هاي خبري بايد روي آن تمركز داشته باشند اين است كه سايت خود را به طور مداوم و 24 ساعته به روز رساني كنند. مردم انتظار دارند سايت خبري مدام با اطلاعات با كيفيت آپديت شود. 

طراحي سايت خبري 

كسب درآمد نيز يك عامل مهم براي وب سايت هاي خبري است و جالب است بدانيد كه چگونه آنها تبليغات را با طراحي ادغام مي كنند. در برخي موارد، تبليغات تا حدودي مزاحم و يا بيش از حد هستند، اما اكثر طرح هاي وب سايت هاي خبري قادر به اضافه كردن آگهي بدون پرت كردن حواس خوانندگان و ايجاد مزاحمت هستند.

برترين تم هاي وردپرس براي طراحي سايت خبري

تم ورد پرس NEWSMAGطراحي سايت خبري وردپرس 

تم ورد پرس COMPASSسايت خبري وردپرس 

تم ورد پرس HERALDHERALD 

تم ورد پرس NEWSPAPER

 

تم ورد پرس BEST

نتيجه گيري

در دنياي طراحي سايت ممكن است بهترين وجود نداشته باشد. اما برخي از سايت ها با طراحي، محتوا مناسب تر و امتياز دهي و موارد كار هاي بهتري را نسبت به ديگران انجام مي دهند. سايت هاي خبري براي كسب سود و منافع بيشتر بايستي ابتدا به هويت خود دقت كنند. چه كسي هستند، چه ماموريتي دارند و وجه تمايز مخاطبان آن ها در چيست؟

يافته ها نشان مي دهد كه گروه هاي مختلفي از مصرف كنندگان آنلاين در اينترنت وجود دارند كه هر كدام متفاوت به نظر مي رسند. اين تفاوت ها باعث مي شود سازمان هاي خبري براي ايجاد استراتژي هاي جداگانه اي براي خدمت رساني به گونه هاي مختلف مخاطبان اقدام كنند.

آينده روزنامه نگاري بستگي به درك مردم از محيط هاي خبر رساني ديجيتال دارد. مردم به اخبار جامع و به روز رساني هاي سريع علاقه دارند. همچين آن ها معمولا تمايل دارند خبر هاي داغ و برجسته را بدون پرداخت هزينه دريافت كنند.

برگرفته از سايت pixelmattic

شما مي توانيد نقطه نظرات خود را درباره طراحي سايت خبري در بخش كامنت ها با ما در ميان بگذاريد.

امتیاز:
بازدید: 123
برچسب:
:
[ 1397/3/27  ] [ ۰۹ ] [ nopardazco ]

دكتر نعيم بديعي، استاد برجسته علوم ارتباطات ايران و استاد مرحوم حسين قندي، مدرس برجسته روزنامه نگاري كشورمان، در كتاب "روزنامه نگاري نوين" با بررسي تعدادي از تعاريف ارايه شده درباره خبر و با اشاره به الگوهاي ارتباطي درباره گزينش گري خبر، اين تعريف را بيان ميكنند:

»خبر گزارشي از يك رويدادهاي واقعي و عيني است كه داراي يك يا چند ارزش خبري باشد. چگونگي ارايه اين گزارش، تحت تاثير عوامل درون سازماني و برون سازماني شكل ميگيرد.«

بر مبناي تعريف ارايه شده در اين كتاب؛

ـ رويدادهاي دنياي خارج، واقعي و عيني است و تخيلي نيست.
- رويداد مورد مخابره بايد حاوي تعدادي ارزش خبري باشد.
ـ خبر گزارش رويداد است، ولي خود آن نيست.
ـ عوامل مختلفي بر انتخاب و ارايه خبر يك رويداد موثرند.
ـ خبر يك رويداد هيچگاه عينيت مطلق ندارد و آنچه به عنوان خبر ارايه ميشود، تنها شمايي از واقعيت است.

همچنين خبر به سه دستة عمده توليدي، پوششي و دريافتي تقسيم ميشوند كه طبيعي است اهميت خبر توليدي از نظر اختصاصي بودن از ساير موارد بيشتر است، زيرا خبرنگار براي تهيه و كشف آن پيشقدم ميشود.

امتیاز:
بازدید: 105
برچسب:
:
[ 1397/3/23  ] [ ۱۹ ] [ nopardazco ]

مردم در طول روز بار ها اطلاعات مورد نياز خود را در دنياي اينترنت و سايت هاي مختلف دنبال مي كنند. بيش از 94 درصد مردم گفته اند كه دليل اصلي بي اعتمادي آن ها به يك وب سايت، طراحي نادرست آن بوده است. اگر طراحي سايت خبري به طوري باشد كه محتوا زيادي را در بر داشته باشد، اين يك اقدام نادرست مي تواند باشد. اين اشتباه مي تواند سبب از دست رفتن بازديدكنندگان وب سايت خبري شما شود. 

محتوا هنوز هم شاه است و طراحي سايت خبري واكنش گرا و با سرعت بالا مزيت محسوب مي شوند. استفاده از پلاگين ها، فشرده سازي و استفاده از روش هاي ديگري كه سرعت صفحات سايت شما را بيشتر مي كند، ميزان پرش كاربران از سايت شما را كاهش خواهند داد و نرخ تبديل را بهبود خواهد بخشيد.

اما طراحي سايت خبري چگونه است؟ چطور اين سايت ها مخاطبان را تحت تاثير خود قرار داده اند؟ آيا سايت هاي خبري مي توانند آينده روزنامه نگاري باشند؟ در ادامه به بررسي همه اين سوالات خواهيم پرداخت.

چرا مردم خبر هاي آنلاين را مي خوانند؟

در دهه گذشته، روزنامه نگاري وارد مرحله اي شده است كه سازمان هاي خبري تمايل كمتري به سرمايه گذاري در زمينه هاي اينترنتي داشته اند. اين بخاطر ترس از اين است كه اينترنت جاي رسانه هاي سنتي را بگيرد. با اين حال، روزنامه ها تلاش مي كنند با كاهش داستان ها، اضافه كردن تفاسير و به ويژه استفاده از رسانه هاي اجتماعي، با كاهش علاقه خوانندگان خود مبارزه كنند.

سيري شرينواسان، استاد رسانه در مدرسه روزنامه نگاري كلمبيا در نيويورك، گفت: "مشكل اين است كه دلار هاي تبليغاتي كه صرف روزنامه ها مي شد، اكنون در دنياي ديجيتال جايگزين مي شوند."

امروزه افراد جوان به سرعت به سمت وب مهاجرت مي كنند. در ميان افراد زير 29 سال، وب سايت هاي خبري از 34٪ به 59٪ پيشرفت داشته اند و تلويزيون و روزنامه ها با 28٪ كاهش مواجه بوده اند.

مطالعات نشان داده است كه خبر هاي آنلاين مزيت هايي دارند كه در زير ليست آن ها را قرار داده ايم:

  • رايگان بودن
  • چند وظيفه اي بودن
  • داشتن گزينه هاي بيشتر
  • آپديت 24 ساعته
  • قابليت سفارشي سازي
  • امكان بحث درباره يك خبر
  • وجود نقطه نظرات مختلف
  • امكان اشتراك گذاري در رسانه هاي اجتماعي

رسانه هاي خبري آنلاين تنها رسانه هايي بوده اند كه طي يك سال اخير با رشد همراه بوده اند. در حالي كه روزنامه ها تلويزيون و مجلات و ساير رسانه ها با كاهش رشد مخاطبان خود مواجه شده اند. 

افزايش مخاطبان سايت هاي خبري چگونه است؟

سازمان هاي خبره در سراسر جهان در سال هاي اخير تمركز خود را روي تجزيه و تحليل داده ها افزايش داده اند. تجزيه و تحليل سيستماتيك از اطلاعات كمي در مورد جنبه هاي مختلف رفتار مخاطبان با هدف افزايش مخاطبان، افزايش تعامل و بهبود گردش كار اتاق نشريات.

امروزه مشاركت كاربران در سايت خبري به عنوان يك تجربه كاربري خوب بوده و تعامل مناسبي را ايجاد خواهد كرد. ويژگي هايي مانند انتخاب مقالات كه توسط خوانندگان ديگر توصيه شده است، دنبال كردن پيوندهاي داستان ها و بررسي نظرات خوانندگان ديگر، تجربه كاربر را در وب سايت رضايتمندانه تر خواهد نمود. 

موتور جستجو گوگل حدود سي درصد از ترافيك را به سايت هاي خبري اختصاص داده است كه به وضوح نشان مي دهد كه مردم هنوز از گوگل استفاده مي كنند تا اطلاعاتشان را دريافت كنند.

با اين حال، رسانه هاي اجتماعي و به ويژه فيس بوك به عنوان منبع قدرتمند اخبار ارجاع داده مي شوند. در پنج سايت برتر، فيس بوك دومين يا سومين ترافيك را دارا است. از طرف ديگر توييتر نيز مي تواند به عنوان يك منبع خبري در نظر گرفته شود.

افزايش مخاطبان سايت 

سازمان هاي خبري ممكن است به يك استراتژي چند لايه و پيچيده نياز داشته باشند تا به طور قدرتمند عمل كنند. آن ها بايستي از اجزاي تعاملي مناسب در طراحي سايت خبري مورد نظر خود استفاده كنند. 

مقالات نقش مهمي در حفظ مشاركت كاربران دارند. استفاده از محتوا جذاب مي تواند مشاركت كاربران در سايت خبري شما را افزايش دهد. استفاده از تصاوير و سرفصل ها مردم را به محتواي مقالات منتقل مي كند. همان طور كه تعاملات آنها با طرح هاي وب سايت خبري ادامه مي يابد، قابليت استفاده و ارائه اطلاعات به بهبود تجربه كاربري آنها كمك مي كند، اما وجود نوآوري در مقاله ها نيز بر تعاملات تاثير مي گذارد.

سايت خبري بايد چه ويژگي هايي را داشته باشد؟

  • ناوبري واضح: هنگامي كه كاربر به وب سايت شما مي آيند سيستم ناوبري مانند يك نقشه جاده به او كمك مي كند تا به مطالب مورد نياز خود دست پيدا كند. اگر ناوبري و ساختار منو سايت خبري واضح باشد، بازديد كنندگان باقي خواهند ماند و تجربه خوبي خواهند داشت.
  • امنيت: در مطالعه 2015 كه توسط WhiteHat Security انجام شد، گزارش شده است كه 86 درصد از تمام وب سايت ها داراي حداقل يك آسيب جدي هستند. در همين سال، گوگل گزارش داد كه ميزان هك شدن سايت ها 180 درصد افزايش يافته است. اين باعث مي شود امنيت يك ويژگي اساسي در وب سايت خبري شما باشد.
  • يكپارچگي با شبكه هاي اجتماعي: ادغام و پيوستگي اين دو سبب بهبود وضعيت سئو و بهينه سازي سايت شما مي شود. 
  • استفاده از ميزباني مناسب: يك سايتي كه كند باشد و سرعت بارگذاري مطالب در آن كم باشد مي تواند براي كاربران ناراحت كننده باشد و سبب از دست رفتن آن ها شود.
  • فضاي سفيد: فضاي سفيد يكي از عناصر ناديده گرفته شده است كه يك طراحي سايت عالي را تشكيل مي دهد. يكي از مهمترين مزاياي استفاده از فضاهاي سفيد اين است كه آنها قابليت خوانايي محتوا را افزايش مي دهند و اين براي وب سايت هاي خبري با محتواي زياد بسيار مهم است.
  • باكس ها، گريد ها و ساير پلن هاي گرافيكي: استفاده از اين عناصر مي توانيد سازماندهي سايت خبري خود را به بهترين شكل انجام دهيد. همچنين مي توانيد طرح هاي هوشمند گرفيكي ايجاد كنيد يا با استفاده از باكس ها به خوبي اطلاعات صفحه سايت را طبقه بندي نماييد.
  • سلسله مراتب بصري: اهميت ارتباط عناصر مختلف را مي توان به وضوح با عوامل مختلفي از جمله تايپوگرافي (سرفصل ها، زير عنوان ها، نقل قول ها و غيره)، اندازه تصوير، نحوه قرار گرفتن آن ها و غيره نشان داد. اگر شما يك بلوك بزرگ از اطلاعات را به كاربران خود نشان دهيد، احتمالا 99 درصد از كابران را از دست خواهيد داد. چرا كه اكثر مردم به جلوه هاي بصري دقت مي كنند و پردازنده اطلاعات نيستند.  
  • تصاوير و آثار هنري: تصاوير و آثار هنري زماني كه يك نوشته را هم شامل شوند، منحصر به فرد و خيره كننده هستند. به جاي بمباران كاربران خود با متن هاي زياد، در اولين نگاه به آنها اجازه دهيد سايت خبري را با استفاده از گرافيك جذاب مورد بررسي قرار دهند و محتوا خود را پيدا كنند. براي موفقيت بيشتر سعي كنيد از تصاوير با كيفيت استفاده نماييد.

طراحي يك سايت خبري هميشه مورد بررسي قرار مي گيرد. صرف نظر از اين كه چه نوع خبرهايي را پوشش مي دهند، همه آنها با چالش در نمايش محتويات زياد خود در صفحه اصلي مواجه شده اند كه باعث ايجاد چالش در چيدمان، قابليت استفاده و ناوبري براي طراح مي شود. مهم ترين جنبه اي كه سايت هاي خبري بايد روي آن تمركز داشته باشند اين است كه سايت خود را به طور مداوم و 24 ساعته به روز رساني كنند. مردم انتظار دارند سايت خبري مدام با اطلاعات با كيفيت آپديت شود. 

طراحي سايت خبري 

كسب درآمد نيز يك عامل مهم براي وب سايت هاي خبري است و جالب است بدانيد كه چگونه آنها تبليغات را با طراحي ادغام مي كنند. در برخي موارد، تبليغات تا حدودي مزاحم و يا بيش از حد هستند، اما اكثر طرح هاي وب سايت هاي خبري قادر به اضافه كردن آگهي بدون پرت كردن حواس خوانندگان و ايجاد مزاحمت هستند.

برترين تم هاي وردپرس براي طراحي سايت خبري

تم ورد پرس NEWSMAGطراحي سايت خبري وردپرس 

تم ورد پرس COMPASSسايت خبري وردپرس 

تم ورد پرس HERALDHERALD 

تم ورد پرس NEWSPAPER

 

تم ورد پرس BEST

نتيجه گيري

در دنياي طراحي سايت ممكن است بهترين وجود نداشته باشد. اما برخي از سايت ها با طراحي، محتوا مناسب تر و امتياز دهي و موارد كار هاي بهتري را نسبت به ديگران انجام مي دهند. سايت هاي خبري براي كسب سود و منافع بيشتر بايستي ابتدا به هويت خود دقت كنند. چه كسي هستند، چه ماموريتي دارند و وجه تمايز مخاطبان آن ها در چيست؟

يافته ها نشان مي دهد كه گروه هاي مختلفي از مصرف كنندگان آنلاين در اينترنت وجود دارند كه هر كدام متفاوت به نظر مي رسند. اين تفاوت ها باعث مي شود سازمان هاي خبري براي ايجاد استراتژي هاي جداگانه اي براي خدمت رساني به گونه هاي مختلف مخاطبان اقدام كنند.

آينده روزنامه نگاري بستگي به درك مردم از محيط هاي خبر رساني ديجيتال دارد. مردم به اخبار جامع و به روز رساني هاي سريع علاقه دارند. همچين آن ها معمولا تمايل دارند خبر هاي داغ و برجسته را بدون پرداخت هزينه دريافت كنند.

برگرفته از سايت pixelmattic

شما مي توانيد نقطه نظرات خود را درباره طراحي سايت خبري در بخش كامنت ها با ما در ميان بگذاريد.

امتیاز:
بازدید: 117
برچسب:
:
[ 1397/3/21  ] [ ۰۸ ] [ nopardazco ]

مردم در طول روز بار ها اطلاعات مورد نياز خود را در دنياي اينترنت و سايت هاي مختلف دنبال مي كنند. بيش از 94 درصد مردم گفته اند كه دليل اصلي بي اعتمادي آن ها به يك وب سايت، طراحي نادرست آن بوده است. اگر طراحي سايت خبري به طوري باشد كه محتوا زيادي را در بر داشته باشد، اين يك اقدام نادرست مي تواند باشد. اين اشتباه مي تواند سبب از دست رفتن بازديدكنندگان وب سايت خبري شما شود. 

محتوا هنوز هم شاه است و طراحي سايت خبري واكنش گرا و با سرعت بالا مزيت محسوب مي شوند. استفاده از پلاگين ها، فشرده سازي و استفاده از روش هاي ديگري كه سرعت صفحات سايت شما را بيشتر مي كند، ميزان پرش كاربران از سايت شما را كاهش خواهند داد و نرخ تبديل را بهبود خواهد بخشيد.

اما طراحي سايت خبري چگونه است؟ چطور اين سايت ها مخاطبان را تحت تاثير خود قرار داده اند؟ آيا سايت هاي خبري مي توانند آينده روزنامه نگاري باشند؟ در ادامه به بررسي همه اين سوالات خواهيم پرداخت.

چرا مردم خبر هاي آنلاين را مي خوانند؟

در دهه گذشته، روزنامه نگاري وارد مرحله اي شده است كه سازمان هاي خبري تمايل كمتري به سرمايه گذاري در زمينه هاي اينترنتي داشته اند. اين بخاطر ترس از اين است كه اينترنت جاي رسانه هاي سنتي را بگيرد. با اين حال، روزنامه ها تلاش مي كنند با كاهش داستان ها، اضافه كردن تفاسير و به ويژه استفاده از رسانه هاي اجتماعي، با كاهش علاقه خوانندگان خود مبارزه كنند.

سيري شرينواسان، استاد رسانه در مدرسه روزنامه نگاري كلمبيا در نيويورك، گفت: "مشكل اين است كه دلار هاي تبليغاتي كه صرف روزنامه ها مي شد، اكنون در دنياي ديجيتال جايگزين مي شوند."

امروزه افراد جوان به سرعت به سمت وب مهاجرت مي كنند. در ميان افراد زير 29 سال، وب سايت هاي خبري از 34٪ به 59٪ پيشرفت داشته اند و تلويزيون و روزنامه ها با 28٪ كاهش مواجه بوده اند.

مطالعات نشان داده است كه خبر هاي آنلاين مزيت هايي دارند كه در زير ليست آن ها را قرار داده ايم:

  • رايگان بودن
  • چند وظيفه اي بودن
  • داشتن گزينه هاي بيشتر
  • آپديت 24 ساعته
  • قابليت سفارشي سازي
  • امكان بحث درباره يك خبر
  • وجود نقطه نظرات مختلف
  • امكان اشتراك گذاري در رسانه هاي اجتماعي

رسانه هاي خبري آنلاين تنها رسانه هايي بوده اند كه طي يك سال اخير با رشد همراه بوده اند. در حالي كه روزنامه ها تلويزيون و مجلات و ساير رسانه ها با كاهش رشد مخاطبان خود مواجه شده اند. 

افزايش مخاطبان سايت هاي خبري چگونه است؟

سازمان هاي خبره در سراسر جهان در سال هاي اخير تمركز خود را روي تجزيه و تحليل داده ها افزايش داده اند. تجزيه و تحليل سيستماتيك از اطلاعات كمي در مورد جنبه هاي مختلف رفتار مخاطبان با هدف افزايش مخاطبان، افزايش تعامل و بهبود گردش كار اتاق نشريات.

امروزه مشاركت كاربران در سايت خبري به عنوان يك تجربه كاربري خوب بوده و تعامل مناسبي را ايجاد خواهد كرد. ويژگي هايي مانند انتخاب مقالات كه توسط خوانندگان ديگر توصيه شده است، دنبال كردن پيوندهاي داستان ها و بررسي نظرات خوانندگان ديگر، تجربه كاربر را در وب سايت رضايتمندانه تر خواهد نمود. 

موتور جستجو گوگل حدود سي درصد از ترافيك را به سايت هاي خبري اختصاص داده است كه به وضوح نشان مي دهد كه مردم هنوز از گوگل استفاده مي كنند تا اطلاعاتشان را دريافت كنند.

با اين حال، رسانه هاي اجتماعي و به ويژه فيس بوك به عنوان منبع قدرتمند اخبار ارجاع داده مي شوند. در پنج سايت برتر، فيس بوك دومين يا سومين ترافيك را دارا است. از طرف ديگر توييتر نيز مي تواند به عنوان يك منبع خبري در نظر گرفته شود.

افزايش مخاطبان سايت 

سازمان هاي خبري ممكن است به يك استراتژي چند لايه و پيچيده نياز داشته باشند تا به طور قدرتمند عمل كنند. آن ها بايستي از اجزاي تعاملي مناسب در طراحي سايت خبري مورد نظر خود استفاده كنند. 

مقالات نقش مهمي در حفظ مشاركت كاربران دارند. استفاده از محتوا جذاب مي تواند مشاركت كاربران در سايت خبري شما را افزايش دهد. استفاده از تصاوير و سرفصل ها مردم را به محتواي مقالات منتقل مي كند. همان طور كه تعاملات آنها با طرح هاي وب سايت خبري ادامه مي يابد، قابليت استفاده و ارائه اطلاعات به بهبود تجربه كاربري آنها كمك مي كند، اما وجود نوآوري در مقاله ها نيز بر تعاملات تاثير مي گذارد.

سايت خبري بايد چه ويژگي هايي را داشته باشد؟

  • ناوبري واضح: هنگامي كه كاربر به وب سايت شما مي آيند سيستم ناوبري مانند يك نقشه جاده به او كمك مي كند تا به مطالب مورد نياز خود دست پيدا كند. اگر ناوبري و ساختار منو سايت خبري واضح باشد، بازديد كنندگان باقي خواهند ماند و تجربه خوبي خواهند داشت.
  • امنيت: در مطالعه 2015 كه توسط WhiteHat Security انجام شد، گزارش شده است كه 86 درصد از تمام وب سايت ها داراي حداقل يك آسيب جدي هستند. در همين سال، گوگل گزارش داد كه ميزان هك شدن سايت ها 180 درصد افزايش يافته است. اين باعث مي شود امنيت يك ويژگي اساسي در وب سايت خبري شما باشد.
  • يكپارچگي با شبكه هاي اجتماعي: ادغام و پيوستگي اين دو سبب بهبود وضعيت سئو و بهينه سازي سايت شما مي شود. 
  • استفاده از ميزباني مناسب: يك سايتي كه كند باشد و سرعت بارگذاري مطالب در آن كم باشد مي تواند براي كاربران ناراحت كننده باشد و سبب از دست رفتن آن ها شود.
  • فضاي سفيد: فضاي سفيد يكي از عناصر ناديده گرفته شده است كه يك طراحي سايت عالي را تشكيل مي دهد. يكي از مهمترين مزاياي استفاده از فضاهاي سفيد اين است كه آنها قابليت خوانايي محتوا را افزايش مي دهند و اين براي وب سايت هاي خبري با محتواي زياد بسيار مهم است.
  • باكس ها، گريد ها و ساير پلن هاي گرافيكي: استفاده از اين عناصر مي توانيد سازماندهي سايت خبري خود را به بهترين شكل انجام دهيد. همچنين مي توانيد طرح هاي هوشمند گرفيكي ايجاد كنيد يا با استفاده از باكس ها به خوبي اطلاعات صفحه سايت را طبقه بندي نماييد.
  • سلسله مراتب بصري: اهميت ارتباط عناصر مختلف را مي توان به وضوح با عوامل مختلفي از جمله تايپوگرافي (سرفصل ها، زير عنوان ها، نقل قول ها و غيره)، اندازه تصوير، نحوه قرار گرفتن آن ها و غيره نشان داد. اگر شما يك بلوك بزرگ از اطلاعات را به كاربران خود نشان دهيد، احتمالا 99 درصد از كابران را از دست خواهيد داد. چرا كه اكثر مردم به جلوه هاي بصري دقت مي كنند و پردازنده اطلاعات نيستند.  
  • تصاوير و آثار هنري: تصاوير و آثار هنري زماني كه يك نوشته را هم شامل شوند، منحصر به فرد و خيره كننده هستند. به جاي بمباران كاربران خود با متن هاي زياد، در اولين نگاه به آنها اجازه دهيد سايت خبري را با استفاده از گرافيك جذاب مورد بررسي قرار دهند و محتوا خود را پيدا كنند. براي موفقيت بيشتر سعي كنيد از تصاوير با كيفيت استفاده نماييد.

طراحي يك سايت خبري هميشه مورد بررسي قرار مي گيرد. صرف نظر از اين كه چه نوع خبرهايي را پوشش مي دهند، همه آنها با چالش در نمايش محتويات زياد خود در صفحه اصلي مواجه شده اند كه باعث ايجاد چالش در چيدمان، قابليت استفاده و ناوبري براي طراح مي شود. مهم ترين جنبه اي كه سايت هاي خبري بايد روي آن تمركز داشته باشند اين است كه سايت خود را به طور مداوم و 24 ساعته به روز رساني كنند. مردم انتظار دارند سايت خبري مدام با اطلاعات با كيفيت آپديت شود. 

طراحي سايت خبري 

كسب درآمد نيز يك عامل مهم براي وب سايت هاي خبري است و جالب است بدانيد كه چگونه آنها تبليغات را با طراحي ادغام مي كنند. در برخي موارد، تبليغات تا حدودي مزاحم و يا بيش از حد هستند، اما اكثر طرح هاي وب سايت هاي خبري قادر به اضافه كردن آگهي بدون پرت كردن حواس خوانندگان و ايجاد مزاحمت هستند.

برترين تم هاي وردپرس براي طراحي سايت خبري

تم ورد پرس NEWSMAGطراحي سايت خبري وردپرس 

تم ورد پرس COMPASSسايت خبري وردپرس 

تم ورد پرس HERALDHERALD 

تم ورد پرس NEWSPAPER

تم ورد پرس BEST

نتيجه گيري

در دنياي طراحي سايت ممكن است بهترين وجود نداشته باشد. اما برخي از سايت ها با طراحي، محتوا مناسب تر و امتياز دهي و موارد كار هاي بهتري را نسبت به ديگران انجام مي دهند. سايت هاي خبري براي كسب سود و منافع بيشتر بايستي ابتدا به هويت خود دقت كنند. چه كسي هستند، چه ماموريتي دارند و وجه تمايز مخاطبان آن ها در چيست؟

يافته ها نشان مي دهد كه گروه هاي مختلفي از مصرف كنندگان آنلاين در اينترنت وجود دارند كه هر كدام متفاوت به نظر مي رسند. اين تفاوت ها باعث مي شود سازمان هاي خبري براي ايجاد استراتژي هاي جداگانه اي براي خدمت رساني به گونه هاي مختلف مخاطبان اقدام كنند.

آينده روزنامه نگاري بستگي به درك مردم از محيط هاي خبر رساني ديجيتال دارد. مردم به اخبار جامع و به روز رساني هاي سريع علاقه دارند. همچين آن ها معمولا تمايل دارند خبر هاي داغ و برجسته را بدون پرداخت هزينه دريافت كنند.

برگرفته از سايت pixelmattic

شما مي توانيد نقطه نظرات خود را درباره طراحي سايت خبري در بخش كامنت ها با ما در ميان بگذاريد.

امتیاز:
بازدید: 118
برچسب:
:
[ 1397/3/9  ] [ ۰۹ ] [ nopardazco ]

نكات مهم براي طراحي سايت خبري چيست؟

بخش مهم ظاهر سايت هست كه در سايت هاي خبري بايد به اين قسمت توجه ويژه اي بشود تا كاربران بتوانند از سايت استفاده ي مفيدي بكنند.
ساختار در طراحي سايت خبري يك قسمت كاملا كاربردي به حساب مي آيد وقتي هدف از اجام كار در ابتدا مشخص باشد به موفقيت خوبي مي توان دست پيدا كرد.

 

سايز كلمات و فونتي كه استفاده مي شود مهم است چون در سايت هاي خبري بخش اخبار هست كه مخاطب را جذب مي كند كه از سايت بازديد كند پس بايد در انتخاب سايز و فونت دقت كنيم تا بازديدكنندگان اذيت نشوند.
براي هر بخش از اخبار استفاده از تصاوير با كيفيت يكي از نكات ضروري مي باشد كه بايد دقت كرد.
امنيت در سايت هم يكي ديگر از نكات طراحي سايت خبري مي باشد،كه در انتخاب اخباري كه در وب سايت قرار داده مي شود امنيت لازم را بايد انجام داد.
 
معني كلمه خبر
كلمه خبر در زبان فارسي و عربي متفاوت مي باشد چون در متون هاي مختلف معني جدايي دارد مثل اخبار عمومي و…
 

سرعت در طراحي وب سايت خبري

سرعت سايت هاي خبري خيلي مهم مي باشد كه يايد توجه زيادي كرد چون افراد زيادي از سايت هاي خبري استفاده مي كنند سرعت مناسب در سايت هاي خبري كمك زيادي به بازديدكنندگان مي كند.
دسترسي كاربران به سايت هاي خبري بخش اساسي هست كه بايد توجه كرد تا هر زماني كه كاربران بخواهند از سايت استفاده كنند.
ارائه نمونه كارهاي خبري در سايت روش مناسبي براي جلب مشتريان در زمينه طراحي سايت خبري مي باشد.
قرار دادن خلاصه اي از اخبار در سايت باعث مي شود كه بازديدكنندگان به راحتي از اخبار سايت استفاده كنند و مطالب زياد براي كاربران خسته كننده مي باشد.
 
امتیاز:
بازدید: 103
برچسب:
:
[ 1397/2/27  ] [ ۱۷ ] [ nopardazco ]

ويژگي هاي برتر طراحي سايت خبري :   طراحي سايت خبري يكي از يچيده ترين نوع طراحي وب سايت مي باشد . بايد در طراحي اين نوع از وب سايت ها طراح سايت حوصله ي زيادي به خرج دهد همان طور كه در طراحي سايت خبري در مقاله قبلي نيز اشاره كرديم براي طراحي سايت خبري و استفاده بهينه از ويزگي هاي اصلي وب سايت خبري بايد اين نكته ها را در نظر داشته باشيم:

اولا اينكه در طراحي سايت خبري بهتر است سايت را براي بيشتر موتورهاي جستجو گر مثل گوگل ، ياهو ، بينگ و … بهينه سازي كنيم 
دو م اينكه بايد در طراحي سايت خبري از گرافيك خبري بهينه سازي شده استفاده كنيم 
در نظر داشته باشيم پنل مديريت آسان را براي طراحي سايت خبري در نظر بگيريم 
سايت خبري بايد به سرعت لود شود و در طراحي سايت و گرافيك آن بهتر است از زبان هاي برنامه نويسي مثل CSS3 براي style دهي به وب سايت و هم چنين زبان طراحي سايت Html5 را به كار ببريم استفاده از زبان برنامه نويس Css3 در كاهش حم وب سايت بسيار مي تواند كمك كننده باشد. براي كاربراني كه با زبان برنامه نويسي Css3 و Html 5 آشناييت ندارند  مي توانند از  وب سايت هاي ارائه دهنده ي دوره هاي آنلاين كد نويسي بهره مند شوند .
در ضمن مورد بعدي كه مي تواند براي طراحي سايت خبري بسيار مورد توجه قرار گيرد قيمت براي طراحي سايت خبري است. يك طراح وب سايت بايد بتواند بر اساس خواسته ي مشتري و نوع سايتي كه مي خواهد قيمت منسبي را ارائه كند . وب سايت خبري بر اساس امكانات و ويژگيهايي كه انتظار مي رود قيمت داده مي شود .

مهم ترين و برترين ويژگي هاي وب سايت خبري 

۱-    استفاده از سيستم مديريت مختواي قدرتمند ( طراحي سايت اينتن سيستم مديريت محتواي اختصاصي را پيشنهاد مي كند )
۲-    سيستم عالي براي گردش خبر ( سردبير و خبرنگار و …. ) 
۳-    امكان گزارشات اخبار به صورت گزارش ، يادداشت ، مصاحبه و ….
۴-    محيط قدرتمند براي ويرايش خبر و هم چنين يك محيط زيبا براي بروز رساني برخي از اخبار هاي سياسي و اقتصادي و…
۵-    محيط بروز رساني و هم چنين تنظيم زمانبندي براي انتشار مطالب در آينده داشته باشد .
۶-    يكي ديگر از بهترين كارها مي توان اين باشد كه يك محيط ايجاد شود كه خبر هاي مرتبط با خبر جاري را نشان دهد.
۷-    حتما يك محيط كانتنت براي نسحه ي متني هر خبر را داشته باشيد چرا كه در بهينه سازي و سئو سايت بسيا اهميت دارد.
۸-    سيستم ثبت نام  و هم چنين محيطي براي كاربران در نظر گرفته شده باشد . (كنترل پنل براي كاربران وب سايت )
۹-    مهم تر از همه حتما نسخه ي ريسپانسيو براي وب سايت خبري داشته باشيد چرا كه امروزه با داشتن مشغله زياد كاربران بعد از وقت كاري  از طريق دستگاه هاي هوشمند مثل موبايل و تبلت در مسير رفت و آمد به  وبگردي مي پردازند.

منبع: سايت inten

امتیاز:
بازدید: 164
برچسب:
:
[ 1396/11/16  ] [ ۱۵ ] [ nopardazco ]

امروزه اغلب خبر گزاري هاي معروف در دنيا مانند BBC و CNN علاوه بر استفاده نمودن از ابزار هاي رسانه اي كه در اختيار دارند نسبت به طراحي وب سايت اختصاصي نيز اقدام كرده اند. شما مي توانيد با طراحي يك وب سايت خبري خدمات زيادي را از طريق اينترنت به مخاطبان خودتان ارائه نماييد و همچين مخاطبان بيشتري را به سوي خبر گذاريتان جذب نماييد. از جمله روش هاي جذب مخاطب استفاده از خبر نامه ها در وب سايت خبري است كه با استفاده از آن مي توانيد روزانه تعداد زيادي بازديد كننده را به سمت سايت خود جذب نماييد. از طرفي ديگر استفاده از يك وب سايت خبري قطعا مي تواند بر افزايش اعتماد شما نزد مردم نيز بيافزايد. سايت خبر گزاري فارس و همچنين سايت خبري ايسنا از جمله سايت هاي معروف در بين سايت هاي خبري مي باشند كه با بهره بردن از يك وب سايت خوب امكانات بيشتري را در اختيار كاربران خود گذاشته اند. 

شايد با اهميت ترين چيزي كه در وب سايت هاي خبري مورد نياز مي باشد، يك فضاي سي پنل مناسب است. محيطي كه در آن امكان افزودن، ويرايش و يا حذف سريع مطالب وجود داشته باشد و كار با آن نيز سخت نباشد. كارمندان مراكز خبري مي توانند با استفاده از محيط سي پنلي كه در اختيار آن ها قرار داده مي شود، به راحتي تغييرات مورد نياز خود را بر روي وب سايت انجام بدهند. از جمله ويژگي هاي مهم وب سايت هاي خبري سرعت سايت و مباحث امنيتي آن مي باشد. وب سايت خبري شما بايد سرعت لود خوبي داشته باشد تا كاربران از وب سايت شما استقبال كنند. همچنين امنيت بالا و استفاده از رمز نگاري هاي پيشرفته از جمله مباحث تخصصي است كه بايستي هنگام طراحي سايت خود به آن توجه داشته باشيد. طراحي سايت خبري، نيازمند مشاوره با افرادي كاردان و متخصص در اين زمينه است و توصيه مي كنيم با شركت هاي طراحي سايت كه سابقه كاربري خوبي در اين زمينه دارند وارد همكاري شويد.

دلايل استفاده از سايت خبري

  • اعتماد مردم نسبت به وب سايت شما بيشتر خواهد شد
  • گسترش مخاطبان شما و دسترسي از نقاط دور با استفاده از اينترنت 
  • بيشتر شدن تاثيرات تبليغات شما به دليل افزايش مخاطبان 
  • اصلاح آني مشكلات نگارشي و صفحات مختلف
  • كاهش هزينه هاي تبليغاتي
  • تبادل اطلاعات سايت با سريع ترين روش ممكن
  • افزايش بازديد كنندگان و اعضاي خبرنامه
  • دسترسي راحت تر بازديد كنندگان به خبر هاي شما
  • ايجاد يك تبليغ هميشگي و پايدار
  • توسعه خبرگذاري شما به يك فضاي نامحدود و پر مخاطب

ويژگي هاي صفحات سايت خبري

  • طراحي صفحه كنترل پنل براي مدير با كليه امكانات
  • طراحي صفحه ارسال و ويرايش خبر ها
  • طراحي صفحه مديريت سرويس هاي خبري
  • طراحي صفحه ارائه گزارش ها
  • طراحي صفحه مديريت آرشيو خبر ها
  • طراحي صفحه ساخت خبر نامه
  • استفاده از جديد ترين متد هاي طراحي سايت هاي خبري و سئو آن ها 

منبع: طراحي سايت نوپرداز

امتیاز:
بازدید: 135
برچسب:
:
[ 1396/11/9  ] [ ۱۴ ] [ nopardazco ]

طراحي سايت خبري اطلاع رساني كتاب ناب بصورت كاملا حرفه اي داراي نسخه موبايل و امكانات كامل پكيج طراحي سايت خبري پياده سازي شده است. ويژگي انعطاف پذيري كامل سايت و امكان تعريف بلوك هاي مختلف در سايت از ويژگي هاي مهم اين سايت بشمار مي آيد. استفاده از سيستم سي ام اس اختصاصي و تكنولوژي هاي روز دنيا در زمينه طراحي وب سايت و همچنين استفاده از رابط كاربري پيشرفته و كاربر پسند، سبب تمايز اين وب سايت نسبت به ساير وب سايت هاي مشابه شده است. امكان ايجاد صفحات مختلف و همگام سازي آن با ايميل ها و ساير شبكه هاي اجتماعي از ديگر مزاياي سيستم هاي اطلاع رساني مي باشد.

نقل مطالب ديگران مرتبط با موضوعات مهم نه لزوما به معني تاييد محتوا، بلكه به منظور اطلاع رساني ديدگاه هاي گوناگون و شناخت هرچه بيشتر براي فضاي فكري، سياسي و... فعالان تبليغ ديني است كه به فرمايش امام صادق(ع): العالم بزمانه لاتهجم عليه اللوابس. 

توجه به مبحث سئو و بهينه سازي سايت هاي اطلاع رساني نيز از جمله مهم ترين مواردي است كه شركت نوپرداز به صورت اختصاصي به آن پرداخته است و با استفاده از جديد ترين روش هاي كدنويسي و رعايت اصولي سئو سعي نموده تا رضايت و اطمينان خاطر مشتريان را به دست آورد.

شركت نوپرداز با طراحي سايت خبري به صورت كاملاً اختصاصي و حرفه اي بر اساس روش هاي سازماني شما آماده است قوي ترين و بهترين تكنولوژي طراحي سايت و برنامه نويسي وب سايت خبري شما را در رتبه اول سايت هاي خبري اينترنت قرار دهد.

منبع: طراحي سايت اطلاع رساني نوپرداز

امتیاز:
بازدید: 143
برچسب:
:
[ 1396/10/28  ] [ ۱۹ ] [ nopardazco ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس