طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اين نوشيدني فوق‌العاده براي نخستين بار در كشور كوبا ساخته شد و در سالهاي اخير شما آن را در منوي بسياري از كافه‌ها ملاحظه مي كنيد. خبر خوب اين است كه شما مي‌توانيد اين قهوه را به آساني در خانه تهيه كنيد، آن را در يخچال نگه داريد و چند روز متوالي صبح‌ها يك فنجان قهوه اصيل و سرد بنوشيد.

مهمترين تفاوت قهوه سرد دمي يا همان قهوه كلد برو با ساير قهوه‌ها در نحوه دم كردن آن است. هنگامي كه شما مي‌خواهيد يك اسپرسو يا قهوه ترك تهيه كنيد، اصولا از آب جوش براي عصاره‌گيري دانه‌هاي قهوه استفاده مي‌كنيد. عامل دما، كيفيت دانه‌هاي قهوه و نحوه آماده‌سازي در تهيه قهوه اسپرسو، لاته، قهوه ترك و قهوه فرانسوي اهميت ويژه اي دارد.

در روش تهيه قهوه كلد برو، عامل دما كاملا حذف مي‌شود و شما بايد از آب سرد براي تهيه آن استفاده كنيد. جايگزين دما در اين روش، زمان است. شما قهوه را با آب سرد تركيب مي‌كنيد و اجازه مي‌دهيد زمان زيادي سپري شود.

به همين علت گفته مي‌شود، قهوه سرد دمي يا كلد برو در مقايسه با ديگر قهوه‌ها عصاره قوي‌تر، عطر و خواص بيشتري دارد.

خاصيت قهوه كلد برو

پيش از اينكه طرز تهيه قهوه دم سرد را با شما درميان بگذاريم، بد نيست درباره مزاياي كلد برو بيشتر بدانيد. مهمترين مزيت اين قهوه اين است كه شما آن را به آساني مي‌توانيد با امكانات كمي در خانه درست كنيد و در يك ظرف شيشه‌اي آن را به مدت دو هفته نگه داريد. كيفيت و طعم قهوه در اين مدت هيچ تغييري نمي‌كند.

استفاده طولاني‌مدت از قهوه موجب ايجاد حساسيت گوارشي مي‌شود. به‌همين علت پيشنهاد مي‌كنيم كه در طول هفته، چند روز قهوه كلد برو را جايگزين قهوه‌هاي داغ نماييد. كلد برو كافي بهترين انتخاب براي افرادي است كه مشكلاتي همانند اسيد زياد معده يا سوءهاضمه دارند.

طرز تهيه كلد برو

براي تهيه اين قهوه لازم است به‌جاي آب داغ، از آب سرد استفاده كنيد. كيفيت دانه‌هاي قهوه و ميزان رُست دانه‌ها در طعم قهوه كلد برو اثر زيادي دارد. رُست دانه‌ها كاملا به سليقه و ذائقه شما بستگي دارد ولي اصولا دانه‌هاي قهوه در اين روش كمي تيره‌تر و برشته‌تر مي باشد. شايد به اين علت كه طرفداران كلد برو به‌دنبال قهوه‌اي با عطر و طعم قوي‌تري هستند.

مواد لازم:

  • دانه قهوه: ۸ اونس (معادل ۲۳۰ گرم)
  • آب سرد: ۸ فنجان
  • ظرف شيشه‌اي درب بسته يا فرنچ پرس
  • صافي ريز يا توري: ۱ عدد

روش خانگي تهيه قهوه كلد برو

در مرحله‌ي نخست احتياج است دانه‌هاي قهوه را با درجه مناسبي آسياب نماييد، اگر دستگاه آسياب مناسب نداريد، قهوه آسياب شده Coarse يا نسبتا درشت تهيه كنيد. آسياب قهوه به سه روش درشت، متوسط و ريز انجام مي‌شود، اگر از دانه‌هاي آسياب‌شده ريز استفاده كنيد، قهوه شما كدر و تلخ مي كند.

در مرحله‌ي دوم بايد در ظرف شيشه‌اي آب و دانه‌هاي قهوه را به آرامي با هم تركيب نماييد.به هيچ عنوان از قاشق فلزي براي فشار دادن دانه‌هاي قهوه استفاده نكنيد، اجازه دهيد فرآيند به‌طور طبيعي و به‌آرامي صورت گيرد. هرگونه فشار اضافي به دانه‌هاي قهوه در اين مرحله بر طعم و كيفيت قهوه شما اثر مي‌گذارد.

اگر از فرنچ پرس استفاده مي‌كنيد، به‌هيچ عنوان اهرم پيستون فرنچ پرس را پايين ندهيد، تنها كافي است قهوه و آب را باهم داخل آن بريزيد و اجازه دهيد كم كم تركيب شوند.

در مرحله سوم ظرف شيشه‌اي يا فرنچ پرس را بايد داخل يخچال بگذاريد  و به مدت ۱۸ تا ۲۴ ساعت صبر كنيد تا قهوه شما آماده شود. درب ظرف شيشه‌اي را محكم ببنديد. اگر از فرنچ پرس استفاده مي‌كنيد، درب آن را بگذاريد و اهرم را بالا نگه داريد، حتما بر روي فرنچ پرس يك سلفون بپيچيد تا هوا به درون آن نفوذ نكند. اين كار موجب مي‌شود قهوه شما طعم و عطر خالصي داشته باشد.

در مرحله‌ي پاياني بايد قهوه خود را به‌درستي سرو كنيد. از يك صافي يا توري بسيار ريز استفاده كنيد و قهوه را فيلتر كنيد. دانه‌هاي قهوه را فشار ندهيد تا قهوه شما كدر و تلخ نشود. اهرم فرنچ را به آرامي به سمت پايين هل دهيد و قهوه را به كمك يك پنبه يا توري ريز صاف كنيد.

وقت آن است كه نوشيدني جذاب خود را سرو كنيد. يك ليوان را با يخ پر كنيد، سپس نصف فنجان كلد برو و نصف فنجان آب سرد به آن اضافه كنيد. شما مي‌توانيد قهوه خود را با شير سرد سرو كنيد، اما در روش دم كردن آن نبايد از شير استفاده كنيد، زيرا قهوه به خوبي دم نمي‌كشد. در صورت تمايل مي‌توانيد مقداري شكر يا خامه فرم‌دار در زمان سرو، به كلد برو اضافه كنيد.

 مهم ترين نكات در تهيه قهوه كلد برو يا قهوه سرد دمي

همانگونه كه در قسمت بالا اشاره كرديم، زمان در فرآيند تهيه اين قهوه اهميت بسياري دارد، به همين علت سعي كنيد از ظرف مناسب استفاده كنيد. فرنچ پرس يا شيشه كلد برو بايد تميز و نسبتا بزرگ باشد و درب آن محكم بسته شود تا عطر آن از بين نرود.

توصيه مي‌كنيم از آب تصفيه‌شده يا آب معدني در تهيه قهوه استفاده كنيد. هرگونه ناخالصي بر طعم نهايي قهوه شما اثر دارد. اگر قهوه را درست تهيه كنيد، آن را به مدت دو هفته مي‌توانيد در يخچال نگه داريد. در اين مدت نبايد به آن شير يا مواد فاسدشدني اضافه كنيد.

در تهيه اين قهوه لازم است صبور باشيد و آن را از شب قبل براي صبحانه خود آماده كنيد. با اين حال شما اين قهوه را به صورت آماده هم مي‌توانيد تهيه كنيد. در خريد قهوه كلد برو، حتما به طعم و رنگ آن دقت كنيد.

درباره قيمت كلد برو هم لازم است بدانيد كه ارزش آن با توجه به حجم و كيفيت قهوه، متنوع است. فرآيند تهيه اين قهوه طولاني و زمان‌بر است و قيمت آن در مقايسه با انواع ديگر كمي بالا تر است. با اين حال، شما مي‌توانيد به روش بالا آن را در خانه تهيه كنيد و لذت ببريد.

خريد آسان اينترنتي انواع قهوه در تمام نقاط كشور را با قهوه خانه تجربه كنيد ما طعم دلخواه قهوه را در كمترين زمان ممكن به شما ارائه مي دهيم.بهترين قيمت و بيشترين تنوع محصولات و ارسال در كمترين زمان ممكن ،گامي مطلوب در جهت رفاه حال مشتريان قهوه خانه مي باشد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۴۱:۰۴ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی