طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اگر اين پاسخ همه آن چيزي نيست كه به دنبالش بوديد، اين مقاله ليداوب براي شما نوشته شده است. در ادامه به شما مي‌گوييم كه طراحي سايت به چه دردي مي‌خورد، طراح وب سايت كيست و براي طراحي سايت به چه دانشي نياز داريد. اما پيش از هر چيز بهتر است بدانيم اصلا طراحي سايت از كجا شروع شد و چه تاريخچه‌اي دارد؟

تاريخچه طراحي سايت ؛ تولد اولين وب سايت

طراحي وبوب سايت‌هاي زيادي در سراسر جهان وجود دارند، اما هيچ كدام از آن‌ها ۲۶ سال قدمت ندارند. اولين وب سايت دنيا كه به پروژه World Wide Web يا همان W3 تعلق داشت، در ۶ آگوست سال ۱۹۹۱ متولد شد. اين وب سايت كه توسط «تيم برنرز لي» توسعه يافته بود، هنوز هم با آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html. در دسترس قرار دارد.

همانطور كه با مراجعه به آدرس اولين سايت دنيا قابل مشاهده است، اين سايت و ديگر وب سايت‌هاي اوليه كه به پيروي از همين سايت به وجود آمدند، طراحي خاصي نداشتند و در آن‌ها از المان‌هايي مثل تصوير، تركيب‌هاي رنگ يا فايل صوتي استفاده نشده بود. رفته رفته و با معرفي مرورگرهاي مختلف توسط Netscape و Microsoft كه بازيگران اصلي دوران جنگ مرورگرها در اين سال‌ها بودند، با استفاده از عواملي مثل جاوا اسكريپت و HTML، راه طراحي گرافيكي و شكل و شمايل دادن به صفحات وب هموارتر شد. به نظر مي‌رسد مايكروسافت تاثير بسيار زيادي روي اين اتفاق گذاشته باشد. در سال ۲۰۰۰ و با ارائه اولين نسخه Internet Explorer براي سيستم‌هاي مك كه از HTML 4.1 و CSS 1 به صورت كامل پشتيباني مي‌كردند، انقلاب عظيمي در مرورگرها و طراحي سايت به وجود آمد. جالب است بدانيد كه اين مرورگر، اولين مرورگري بود كه به صورت كامل از فرمت تصاوير PNG پشتيباني مي‌كرد.

طراحي سايت چيست؟

طراحي وب چيست

طراحي وب سايت، طراحي سايت يا همان Web Design، دقيقا به معناي تلاش براي ايجاد يك پايگاه اينترنتي براي ارائه خدمات، فروش محصول يا اطلاع رساني است. طراحي وب سايت يك پروسه است كه از لايه‌سازي صفحات وب، توليد محتوا، طراحي گرافيكي و رعايت اصول سئو تشكيل شده است. در واقع اگر شما مي‌خواهيد يك وب سايت قدرتمند ايجاد كنيد كه بتوانيد با استفاده از آن خدمات، محصول يا هر چيز ديگري را به صفحه اول گوگل بياوريد، بايد تمام اصول فني و ظاهري طراحي يك وب سايت را رعايت كنيد.

وظايف طراح سايت چيست؟

يك طراح سايت با توجه به اينكه در چه پروسه‌اي از طراحي وب سايت درگير است، وظايف مختلفي دارد. به صورت كلي در طراحي و راه اندازي يك سايت، به دو تيم يا فرد براي طراحي Back-end يا همان بخش كدها و Front-end نياز داريم.

متخصص طراحي Back-end كسي است كه مسئوليت نوشتن كدهاي مختلف براي ايجاد ساختار اصلي وب سايت را به عهده دارد. اين كدها همان چيزي هستند كه از نظر بازديدكنندگان يك سايت پنهان هستند و بيش از هر چيز وظيفه راه اندازي و عملكرد يك سايت را به عهده دارند. يك متخصص طراحي سايت كه وظيفه توسعه Back-end را به عهد دارد از زبان هاي برنامه‌نويسي مثل Python، ASP و PHP استفاده مي‌كند.

در بحث طراحي Front-end همه كارها براي بهتر كردن ويژگي‌هاي ديداري يك سايت انجام مي‌شوند. در واقع تمام چيزي كه بازديدكننده سايت مي‌بيند، نتيجه كار يك توسعه دهنده Front-end‌ يا همان كسي است كه با استفاده از كدهاي مختلف ظاهر وب سايت را به سر و شكل مي‌دهد. براي توسعه ظاهر سايت، نياز به كد نويسي است و نوشتن اين كدها با زبان‌هايي مثل HTML، CSS و جاوا اسكريپت انجام مي‌گيرد. البته فراموش نكنيد كه هميشه در اين پروسه همكاري با يك گرافيست وب مي‌تواند نتايج بسيار بهتري رقم بزند.

براي طراحي سايت به چه ابزاري نياز داريم؟

ابزار طراحي سايت

حتما با خودتان فكر مي‌كنيد، يك كامپيوتر خوب كه با سرعت بالا همه چيز را اجرا كند و اعصاب ما را هنگام اجراي فرمان‌هاي مختلف به هم نريزد؟ بله، يكي از اصلي‌ترين ابزارها براي طراحي وب يك كامپيوتر خوب با سيستم عامل به روز و مناسب است. اما مهم‌تر از آن ابزار اصلي طراحي وب يا همان زبان هاي برنامه نويسي مختلف هستند.

ابزارهاي طراحي سايت، معمولا با توجه به اينكه در چه پروسه‌اي از بحث طراحي وب درگير باشند، مي‌توانند كاملا از هم متفاوت باشند. اين ابزارها معمولا در گذر زمان با نسخه‌هايي جديدتر جايگزين مي‌شوند تا كار طراحي سايت را راحت‌تر و مفيدتر كنند. البته تكنولوژي كه پشت هر كدام از اين ابزار قرار دارد، همچنان ثابت مي‌ماند و فقط كارايي آن‌ها است كه دستخوش تغيير مي‌شود.

يك طراح سايت از ابزار و تكنولوژي‌هايي مثل HTML، CSS، PHP يا هر زبان و تكنولوژي ديگري مربوط به طراحي سايت استفاده كند.

انواع طراحي سايت

وب سايت‌هاي امروزي به دو گونه وب سايت استاتيك و وب سايت دايناميك دسته‌بندي مي‌شوند.

طراحي سايت استاتيك

در طراحي سايت استاتيك، يك فايل متمايز به ازاء هر صفحه وب سايت روي سرور ذخيره مي‌شود و هر بار كه اين صفحه مورد نياز باشد، عينا از سرور بازخواني مي‌شود و براي كاربر نمايش داده مي‌شود. از مزاياي اين گونه طراحي سايت كه در بيشتر تا سال ۲۰۱۵ محبوبيت داشت، آساني طراحي صفحات استاتيك و امنيت بالاي آن براي سرورهاي آن دوره بود.

با ارائه سرورهاي ارزان قيمت‌تر و بالا رفتن تكنولوژي امنيت سرور، كم كم اين طراحي جاي خود را به طراحي سايت دايناميك (پويا) داد. البته هنوز هم در تمام وب سايت‌هاي دايناميك، بخش‌هايي با طراحي استاتيك ايجاد مي‌شوند و در واقع تمام وب سايت‌ها چند بخش استاتيك در طراحي خود دارند.

سايت دايناميك

طراحي سايت دايناميك

صفحات دايناميك وب سايت به گونه‌اي طراحي مي‌شوند كه خود صفحه ثابت، اما محتواي آن متغير باشد. ساختار اين صفحات توسط يك اپليكيشن سرور كه اسكريپت‌هاي سمت سرور را فراوري مي‌كند، ايجاد مي‌شود.

در واقع محتواي چنين صفحاتي با توجه به جستجوي كاربر، ايجاد مي‌شوند. اين بدان معني است كه محتواي صفحه به خودي خود روي سرور وجود ندارد و با فراخواني چنين محتوايي از يك صفحه سايت دايناميك، اين صفحه روي سرور ايجاد شده و براي كلاينت فرستاده مي‌شود.

در يك سايت دايناميك، صفحات معمولا محتواي مورد نياز خود را از يك ديتابيس در Back-end فراخواني مي‌كنند. هنگامي كه صفحات دايناميك وب سايت براي اولين بار توسعه پيدا كردند. توسعه اوليه صفحات دايناميك وب مستقيما در زبان‌هايي مثل PHP، Perl يا ASP صورت مي‌گرفت.

مشاغل مرتبط با طراحي وب سايت چيست؟

تيم طراح سايت

علاوه بر خود طراحان وب سايت، براي اينكه يك وب سايت به موفقيت برسد و در نتايج گوگل بدرخشد، افراد زيادي بايد درگير توسعه و نگهداري از آن باشند. در واقع طراحي سايت تنها شروع يك فرايند بزرگ براي رسيدن سايت به سود است.

هنگامي كه يك كسب و كار آنلاين را راهاندازي مي‌كنيد، پيش از هر چيز بايد يك وب سايت خوب طراحي كنيد. در اين پروسه علاوه بر طراح وب سايت بايد با متخصصان ديگري هم همكاري داشته باشيد. در ادامه به صورت فهرست گونه، مشاغل و تخصص‌هاي مرتبط با راه اندازي و نگهداري سايت را با هم مرور مي‌كنيم.

  • شما به يك گرافيست نياز داريد تا دكمه‌ها، لي اوت و لوگوي مناسبي براي شما طراحي كند.
  • يك متخصص ديجيتال ماركتينگ به شما مي‌گويد كه چه استراتژي‌هايي به كار ببريد تا با استفاده از تكنيك‌هاي بازاريابي آنلاين، هميشه موثرترين ترافيك را به سايت خود هدايت كنيد.
  • متخصص كپي رايتينگ، كسي است كه به شما براي ايجاد محتواي مناسب و پيگيري هدف سئو كمك مي‌كند. همانطور كه مي‌دانيد امروزه يكي از مهم‌ترين ابزار بالا بردن و جذب ترافيك موثر براي سايت، محتواي مناسب و كلمات دقيقي است كه بايد به كار برده شوند. يك متخصص توليد محتوا در كنار متخصص ديجيتال ماركتينگ، مي‌توانند تضمين كننده حضور شما در صفحه اول گوگل باشند. البته شما مي‌توانيد براي حضور بهتر از يك فرد به عنوان متخصص سئو هم بهره ببريد تا محتواي شما بهتر و موثرتر به چشم بيايد.
  • طراح رابط كاربري يكي ديگر از مشاغل مرتبط با طراحي و نگهداري از سايت است. اين فرد مي‌تواند به شما در ايجاد يك معماري اطلاعات، طراحي كاربر محور، طراحي جذاب و همينطور بهبود المان‌هاي ظاهري سايت كمك بسياري كند.

همانطور كه مي‌بينيد طراحي سايت فقط به دانش فني و يادگيري اصول كد نويسي و آنلاين كردن سايت محدود نمي‌شود. در اين راه نياز است يا تمام تخصص‌ها را داشته باشيد، يا تيمي از افراد متخصص با دانش فني مناسب ايجاد كنيد.

هدف از طراحي سايت چه مي‌تواند باشد؟

هدف سايت

وب سايت‌ها انواع مختلفي دارند. ممكن است هدف يك فرد از طراحي سايت با هدف فرد ديگر از زمين تا آسمان تفاوت داشته باشد. امروزه تقريبا براي هر هدفي يك سايت طراحي مي‌شود تا به عنوان پايگاه اطلاع رساني يا فروش يا هر منظور ديگري مورد استفاده قرار بگيرد.

با يك جستجوي ساده در اينترنت مي‌توانيد متوجه تعداد زيادي از وب سايت‌هاي تجاري، E-Commerce، خبري و وبلاگ‌هاي شخصي شويد كه فعال هستند. اما اگر دقت كنيد موفق‌ترين اين سايت‌ها، گروه‌هايي هستند كه از اصول طراحي سايت و بهينه سازي و هدف گذاري سئو پيروي كرده‌اند تا اطلاعات درون وب سايت خود را به مشتريان يا بازديدكنندگان هدف خود نمايش بدهند.

يادگيري و آموزش طراحي سايت چه مراحلي دارد؟

شايد شما هم دوست داشته باشيد به زودي وارد عرصه طراحي سايت شويد و مفاهيم ابتدايي آن را فرا بگيريد. بايد به شما بگوييم كه يادگيري اصول اوليه و حتي پيشرفته طراحي سايت، كار چندان دشواري نيست. براي آموزش طراحي سايت، تنها كافي است منابع مناسب را به صورت آنلاين يا با حضور در كلاس‌هاي فيزيكي فرا بگيريد.

مهم‌ترين عامل در تبديل شدن به يك طراح سايت حرفه‌اي، يادگيري مفاهيم اوليه از يك مرجع مطمئن و پس از آن كسب تجربه است. بهترين مرجع براي شما در زمينه يادگيري طراحي سايت، مي‌تواند آموزش‌هاي پروژه محور در زمينه طراحي وب و سئو باشد تا با انجام پروژه‌هاي مختلف حين آموزش، بتوانيد تجربه‌اي اوليه در زمينه توسعه و آنلاين كردن يك سايت به دست بياوريد. پس از اتمام آموزش با انجام پروژه‌هايي در دنياي واقعي به تجربه خود بيافزاييد و به يك طراح سايت حرفه‌اي تبديل شويد.

منبع: سايت lydaweb

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي سايت و تاريخچه آن،
موضوع:
[ ۲۸ دى ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۲۶:۴۸ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی