طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

قصد داريم در اين بخش براي يك مؤسسه گردشگري و زيارتي كه تورهاي داخلي برگزار مي كند يك وب سايت اطلاع رساني ايجاد نماييم بنابراين برداشتن گام هاي اوليه براي رسيدن به مرحله پياده سازي، مستلزم طي مراحل زير است:روش هاي جديد طراحي وب سايت
الف) نيازسنجي روش رايج براي نيازسنجي و تعيين اهداف طراحي وب سايت كوچك عموما با پاسخگويي به سؤالاتي كه در ادامه مي آيد بر آورده مي شود.
1. هدف از راه اندازي اين وب سايت چيست؟ اطلاع رساني در خصوص تورهاي گردشگري و زيارتي جذب مشتري و نيز آشنايي مخاطبان با فوايد سفرهاي تفريحي و زيارتي و همچنين جاذبه هاي گردشگري ايران.

۲. وب سايت جزء كدام دسته از پايگاه هاي اينترنتي قرار مي گيرد؟ جزء وب سايتهايي به منظور جذب مشتري و رسيدن به اهداف اقتصادي و فرهنگي، در بستر اينترنت اطلاع رساني مي كنند.

۳. مخاطبان وب سايت چه افرادي هستند در درجه اول، افرادي كه براي آنها امكان سفر به صورت شخصي وجود ندارد با ترجيح مي دهند با استفاده از تسهيلات و امكانات مؤسسات گردشگري به سفر بروند. همچنين افرادي كه به دنبال كسب اطلاع از جاذبه هاي گردشگري و مناطق زيارتي ايران هستند به عنوان دسته دوم مخاطبان محسوب ميشوند.

۴. برآورد اوليه از تعداد مخاطبان به چه ميزان است؟ وب سايت در آغاز راه اندازي صرفا جنبه اطلاع رساني دارد و غالب افراد از طريق موتورهاي جستجو به آن هدايت ميشوند اما با ايجاد قابليت ثبت نام اينترنتي تورها، در برخي بازه هاي زماني مراجعات به وب سايت و ترافيك آن افزايش خواهد يافت
۵. ميزان تغيير در ساختار، تعداد و محتواي صفحات چقدر است؟ با توجه به مشخص بودن اهداف راه اندازي وب سايت و نيز برنامه كاري سه ماهه، تغييرات در ساختار و تعداد صفحات به ندرت اتفاق ميافتد و مطالب هم به طور متوسط هر سه ماه يك بار به روز رساني خواهند شد.

اصول طراحي اپليكيشن موبايل
ب) تهيه طرح اوليه: براي ايجاد يك طرح اوليه كه بخش هاي اصلي و فرعي وب سايت را مشخص نمايد غالبا از روشي به نام طوفان ذهني استفاده ميشود. در اين روش شما بايد به تنهايي يا ترجيحا در يك جمع كوچك، فكر خود را بر روي موضوع و هدف وب سايت. و امكانات قابل گنجانيدن در آن متمركز نماييد و همه آنچه را كه به ذهن شما و يا افراد حاضر در جلسه ميرسد بر روي يك تخته با كاغذ مكتوب نماييد. اين كار بايد در فضايي با تمركز ذهني بالا و با انگيزه رسيدن به ايده هاي نو صورت بگيرد تا نتايج حاصل از آن خارج از كليشه هاي رايج و متمايز از نمونه هاي مشابه باشد.

پس از اتمام اين كار بايد با هم فكري، نتايج به دست آمده را دسته بندي نموده و سپس با توجه به ميزان كاربردي بودن هر يك، اقدام به تكميل آن ها نماييد. مراجعه به وب سايت هاي مشابه و استفاده از تجارب ديگران روشي است كه در ادامه كار تهيه طرح اوليه مي تواند شما را براي رسيدن به نتايج قابل قبول تر كمك كند
اكنون كه در مورد اهداف ايجاد وب سايت و كاركرد آن به نتايج اوليه اما تعيين كننده اي رسيده ايد بايد در مورد ساختار وب سايت، دسته بندي محتوا و نحوه چينش صفحات تصميم گيري كنيد. چنانچه نتايج به دست آمده از مرحله قبل را ارزيابي نموده و ميزان توانايي فني گروه طراحي و خواسته هاي كارفرما را نيز در كنار هم قرار ميدهيد ميتوانيد ساختار وب سايت را ترجيحا در يك مدل سلسله مراتبي بر روي صفحه كاغذ ترسيم نماييد.

متأسفانه برخي افراد ترجيح ميدهند به جاي طي كردن اين مراحل و طراحي اصولي وبسايت مستقيما به سراغ مرحله پياده سازي بروند و يك طرح اوليه را ايجاد و به مرور زمان آن را اصلاح نمايند اما از اين نكته غافل هستند كه زمان اختصاص داده شده براي اعمال تغييرات مكرر درون وب سايت غالبا از زماني كه براي ايجاد طرح اوليه صرف ميشود بيشتر است و به خصوص براي يك كار گروهي مي تواند مضر و پرهزينه باشد.

هنگامي كه در مورد ساختار وب سايت به نتيجه قابل قبولي رسيديد نوبت به تصميم گيري در مورد نوع طرح بندي يا Layout صفحات ميرسد. محل قرارگيري لوگوي وب سايت، منوها، تصاوير و ساير مطالب را در حالت هاي گوناگون روي يك صفحه كاغذ ترسيم نموده و يا با استفاده از نرم افزارهايي مانند Fireworks طرح اوليه يا اصطلاحا Prototype وب سايت را ايجاد كنيد.
در اغلب وب سايت ها، عناصر و اجزاي اصلي وب سايت مانند لوگو، منو، تصوير پس زمينه و … براي اكثر صفحات مشترك است و تنها محتواي هر صفحه دستخوش تغيير مي شود.

ج) تهيه محتوا، در سومين گام از مراحل طراحي وب سايت بايد با توجه به نيازسنجي صورت گرفته در خصوص اهداف وب سايت و مخاطبان آن و نيز استفاده از نتايج به دست آمده از مرحله تهيه طرح اوليه اقدام به جمع آوري محتوا براي وب سايت نماييد.
محتوا بايد در قالب هايي نظير فايل هاي متني، تصاوير قابل شناسايي توسط مرورگرهاي رايج و نيز فايلهاي چند رسانه اي تهيه و در اختيار طراح وب سايت قرار داده شود تا پس از نهايي شدن طرح بندي صفحات، درون آنها گنجانيده شود.

در وب سايت هاي پويا و پورتال هاي سازماني كه حجم انبوهي از اطلاعات را دريافت نموده و ذخيره سازي مي كنند، طراح و برنامه نويس صرفا ساختار وب سايت را ايجاد مي كند و با قرار دادن قابليت هايي در وب سايت براي مديريت محتوا وظيفه ورود داده ها را به مديران و كاربران وب سايت محول مي كند، به همين دليل گاهي به اين وب سايت هاي پيچيده، سيستمهاي مديريت محتوا يا به اختصار CMS هم گفته مي شود.
اين سيستم ها به گونهاي طراحي مي شوند تا كاربر مبتدي هم كه اطلاع چنداني در خصوص جنبه هاي فني طراحي وب ندارد بتواند صفحات مورد نظر را با قالب هاي دلخواه ايجاد نموده و محتواي در نظر گرفته شده براي صفحه را به آن اضافه كند. يك مثال آشنا براي چنين سيستم هايي وب سايت هايي است كه سرويس وبلاگ را در اختيار كاربران قرار مي دهند. يعني محيطي را ايجاد مي كنند تا كاربران مبتدي هم بتوانند با چند كليك ساده و پيروي از دستورالعمل هاي موجود براي خود يك وبلاگ در اينترنت داشته باشند و مطالب دلخواه را در آن درج يا ويرايش كنند.
اما در اغلب وب سايت هاي ايستا، به دليل محدود بودن تعداد صفحات و ساختار وب سايت. خود طراح اقدام به افزودن محتوا به صفحات ساخته شده مي كند چون ايجاد سيستم مديريت محتوا علاوه بر پيچيدگي هاي فني از لحاظ اقتصادي پر هزينه است
د) پياده سازي: در مرحله پياده سازي با اجراي وب سايت. طراح بر مبناي طرح بندي نهايي، اقدام به طراحي صفحات مي كند و با ايجاد قالب مناسب و انتخاب بهترين روش براي پيمايش ميان صفحات محتواي مورد نظر مديران وب سايت را درون صفحات قرار مي دهد. اين مرحله را ميتوان مهم ترين گام در ايجاد يك وب سايت محسوب كرد چرا كه نتيجه كار طراحي در معرض ديد و قضاوت مخاطبين قرار مي گيرد و در كارايي و تأثيرگذاري وب سايت كاملا مؤثر است.

ه) آماده سازي و انتشار: در اين مرحله با انتخاب يك دامنه و تهيه فضاي ميزبان مناسب مي توان وب سايت ساخته شده را در اينترنت منتشر نمود.
و) اشكال زدايي و توسعه: هنگامي كه يك وب سايت يا هر نرم افزار ديگري براي نخستين بار پياده سازي ميشود، استفاده از آن براي مدت زماني حالت آزمايشي با پايلوت دارد تا اشكالات موجود در آن استخراج شده و به تدريج رفع گردد.
وقتي عملكرد وب سايت از نظر فني به حد قابل قبولي رسيد و روش بروزرساني محتوا و ايجاد تغييرات در قالب ها براي مديران وب سايت مشخص گرديد، به تدريج نيازهاي جديدي مطرح ميشود. اين نيازها ممكن است در اثر توسعه مؤسسه اي كه وب سايت براي آن طراحي شده ايجاد گردد؛ براي مثال چنان چه در يك مؤسسه گردشگري نياز به واريز آنلاين وجه توسط مشتريان براي ثبت نام در تورها مطرح شود، به دنبال آن توسعه وب سايت و افزايش قابليتهاي آن موضوعيت پيدا مي كند.
بخشي از نياز به توسعه نيز ممكن است به دليل وجود نقص در طرح اوليه باشد. يعني بايد قابليتي توسط سفارش دهندگان وب سايت به طراحان اعلام مي شده اما به دليل سهل انگاري از قلم افتاده و اكنون بايد به عنوان بخش توسعه اي وب سايت محسوب گردد. اين بخش از نيازهاي توسعه اي را كه دوباره كاري در طراحي تلقي ميشود ميتوان با يك نيازسنجي دقيق و ايجاد يك طرح اوليه جامع برطرف نمود.

اصول طراحي سايت حرفه اي

امتیاز:
بازدید:
[ ۳ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۵۳:۲۱ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی