طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

واژه UX مخفف كلمه User Experience به معناي تجربه كاربري است و عناصر مختلفي در طراحي سايت مي توانند موجب بالا رفتن اين تجربه تاثيرگذار باشند. رسيدن به مطلوب ترين نتايج در تجربه كاربري UX تنها از راه تحقيق و تسلط ذر شناخت المان هاي تاثيرگذار گرافيكي، روانشناسي، طراحي UI و كاربري سايت، كاربران آن و همينطور آزمون خطا انجام پذير است و نياز به تخصص دارد اما كارا وب سايت با ترجمه اين مقاله سعي كرده تا با ذكر 5 نكته از پر اهميت ترين آنها به ساده ترين شكل ممكن كاربران را در طراحي سايت پربازده و مطابق با استانداردهاي توليد محتوا و سئو سايت كمك كند.

 

تاثير تجربه كاربري بر طراحي سايت

تاثير تجربه كاربري بر طراحي سايت

  • رعايت اصول هارموني در تجربه كاربري (UX) و طراحي سايت متعادل و همگن

سعي كنيد المان ها و قسمت هاي مختلف سايت با يكديگر همخوان باشند به اين معني كه اجزاء، رنگ ها، المان ها و تمامي قسمت ها و صفحات سايت طراحي تقريبا يكسان و يك پارچه داشته باشند و دچار نوسان و تغييرات عمده نشوند تا شخصيت سايتتان را در بالاترين كيفيت حفظ و منتقل نمايد و سعي شود تجربه كاربري UX متناسب با سن و سليقه مخاطبين سايت انتخاب گردد و هيجانات و عواطف آن طيف در طراحي سايت لحاظ شود.

پس دقت داشته باشيد كه شلوغي، يكدست نبودن سايت و عدم شناخت مخاطبين تنها باعث سردرگمي و دافعه كاربران سايت مي شود پس اين نكات را حتما در طراحي وب سايتتان رعايت كنيد

 

  • رسيدن به صفحات مختلف سايت حداكثر با سه كليك

آخرين و شايد يكي از مهمترين عوامل كاربر پسند نمودن وب سايت و ايجاد تجربه كاربري مناسب در سايت، طراحي سايت با رعايت استانداردهاي بازاريابي و اصولي مي باشد. قطعا معرفي خدمات و محصولات متنوع نياز به صفحات و دسته بندي هاي متعدد داشته و طراحان سايت مجبور خواهند بود دسته بندي هاي مختلفي انجام دهند تا تمامي محصولات و خدمات در سايت موجود باشد اما اين نكته بايد مطابق با استانداردها پيش رفته و طراحي سايت بايد هوشمندانه صورت پذيرد و از برچسب ها، منو ها، گرافيك صفحات، معرفي حرفه اي اجناس و مطالب مرتبط، دسته بندي هاي اصولي و ديگر امكانات طراحي سايت استفاده بهينه انجام شود.

طراح UX سايت مي بايست در نظر داشته باشد كه كاربران حداكثر با  و3 و حتي المقدور با 2 كليك بايد به مقصد خود برسند، در غير اين صورت سايت كاربران زيادي را از دست خواهد داد

 

  • تجربه كاربري طراحي سايت مي بايست استاندارد كاربري داشته باشد

استاندارد كاربري به معني آسان نمودن روندهايي كه كاربران مي بايست طي كنند تا به هدف خود برسند مي باشد، شايد اين هدف خريد از سايت باشد و يا ثبت نام و يا استفاده از محتواهايي كه در طراحي سايت قرار داده ايد تا كاربران از آنها به صورت رايگان ويا در ازاي مبلغي كوچك استفاده نمايند و يا هر فرآيند و هدف ديگري كه كاربر مي بايست آن را طي نمايد. يكي از موارد بارز نقض اين استاندارد وجود تبليغات هاي غير استاندارد همچون POP-UP ها كه هيچ سودي به غير از گيج كردن كاربران سايتتان و از بين بردن اعتبار سايت و زحماتتان نخواهند داشت. در ضمن اين به دليل اهميت اين نكته گوگل نيز اهميت بسيار زيادي به رعايت استاندارد كاربري قائل است و بهينه سازي استاندارد كاربري ميتواند در فرآيند سئو سايت و ارتقاء سايتتان در گوگل تاثير داشته باشد.

 

  • تجربه كاربري مناسب، عاملي براي انتقال اعتبار برند و فرآيند برندينگ

تجربه كاربري (يو ايكس) مي تواند پيام ها و احساسات مختلفي را در مخاطبين وب سايت ايجاد نمايد. تك تك ما از سايت هاي مختلفي كه بازديد مي كنيم انتظارات مختلفي داريم يكي از آنها را پر سرعت ميخواهيم و ديگري را ساده و يا حتي فاخر همراه با زيبايي هاي هنري و يا شايد تجملاتي و شيك، برآورده شدن اين انتظارات ما را تحت تاثير خود قرار خواهد داد و آن وب سايت را براي هميشه در ذهن و خاطر ما حك خواهد نمود احتمال بازگشت ما را به آن وب سايت بسيار بالا خواهد برد.

تجربه كاربري يكي از مهمترين عوامل در جهت ارتقاي اعتبار ، فروش بيشتر، سود آوري و در كل برندينگ است و به هيچ عنوان نبايد بي اهميت رها شود. پس سعي كنيد سايتي در خور كسب و كارتان داشته باشيد و طراحي سايت تان را مطابق با كاربري و نوع كسب و كارتان انتخاب نماييد.

 

  •  نقش محتواي تصويري در تجربه كاربري UX تاثيرگذار و كارآمد

عكس، ويدئو، انيميشن و ديگر محتواهاي گرافيكي نقش موثري در انتقال هدف ايفا مي نمايند، توليد محتواي گرافيكي استاندارد و با كيفيت اهميت ويژه اي بر كاربران دارند و مي توانند تاثير به سزايي در جذب مخاطبان بيشتر و نگهداري از مخاطبين فعلي داشته باشند. اين نكته جزو نكاتي است كه اكثر سايت ها به آن اهميت نمي دهند و شما مي توانيد با رعايت و توليد محتواي مناسب و با كيفيت متمايز عمل كنيد و نسبت به رقبا كاربران بيشتري را به سايت خود هدايت كنيد و سودتان را دوچندان كنيد.

منبع: سايت كارا وب سايت

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ ] [ ۱۱:۴۹:۲۰ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی