طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

طراحي سايت در زمينه هاي مختلف، موجب سهولت كارها و هم چنين شناخت بيشتر كاربران از آن و در نتيجه، مشتري بيشتر مي شود. از جمله زمينه هايي كه طراحي يك وب سايت مي تواند هم براي مشتريان موجب سهولت شود و هم به صاحب كار سود بيشتري رساند، طراحي سايت براي رستوران هاست. در حقيقت طراحي اپليكيشن رستوران هم همين مزايا را خواهد داشت.

در اين مقاله قصد داريم مزاياي استفاده از وبسايت و اپليكيشن براي رستوران ها و نكاتي درباره نحوه طراحي آن ها را ذكر كنيم.

طراحي سايت براي رستوران

طراحي سايت رستوران موجب دسترسي سريع و آسان مشتري به خدمات و آشنايي آن ها با فضا و امكانات و زيبايي رستوران مي شود. از ديگر مزايا و ويژگي هاي طراحي وب سايت براي رستوران مي توان به موارد زير اشاره كرد. ارائه منوي آنلاين، سفارش سريع و آنلاين غذا، معرفي شعب مختلف و ارائه منو آن ها، فرم رزرو رستوران، فرم رزرو رستوران، برگزاري قرعه كشي براي اعضاي سايت، اخبار و اطلاعيه ها و غيره.

طراحي سايت رستوران 

با طراحي يك وب سايت اصولي با رعايت نكات زير مي توانيد از تك تك اين خدمات براي مشتريان خود بهره مند شويد و از حداكثر بازدهي برخوردار شويد.

اولين قدم، شناخت مشتريان رستوران:

قبل از طراحي سايت براي رستوران، بايد يك شناخت كلي از مشتريان خود داشته باشيد. رستوران شما نزديك دانشگاه است پس مشتريانتان اكثرا دانشجو هستند. يا اگر در نزديكي يك پاساژ يا مركز تجاري قرار گرفته ايد بايد توجه ويژه اي به قرارهاي كاري و محيط رسمي در طراحي سايت رستوران خود داشته باشيد. در مجموع توجه به گروه سني و موقعيت جغرافيايي رستوران نقش بسزايي در طراحي رستوران دارد. پس از شناخت مشتريان مي توانيد طراحي سايت را متناسب با سليقه و ذائقه مشتريان خود آغاز كنيد.

قدم دوم، طراحي ساده

طراحي سايت شما بايد به گونه باشد كه استاندارد هاي لازم از قبيل صفحه اصلي، منوي غذا، درباره ما و فرم تماس با ما را دارا باشد اما يادتان نرود كه بايد يك طراحي ساده براي سايت خود در نظر بگيريد كه چنانچه مشتري به سايت شما سر زد، صفحات اضافي برايش باز نشود. اكثر مشتريان بعد باز شدن سه صفحه از سايت خشته مي شوند و سايت شما را ترك مي كنند.

قدم سوم، نحوه تركيب رنگ

معمولا در طراحي سايت هاي رستوران از چهار رنگ استفاده مي كنند كه عبارتند از: قهوه اي، سفيد، قرمز و مشكي. قهوه اي نشان از اطمينان دارد و سفيد حس تازگي را براي بيننده به ارمغان مي آورد. مشكي موجب انتقال حسي مرموز كه نشان از خلاقيت است مي شود و قرمز كه بيشترين كاربرد را در طراحي سايت رستوران دارد، موجب ايجاد اشتياق و شور در انسان ها مي شود.

قدم چهارم، طراحي فرم تماس با ما

در طراحي سايت بايد قسمتي را  براي ثبت نام و فرم تماس با ما پيش بيني كنيد كه در آن علاوه بر شماره تماس و آدرس بايد يك فرم تماس از يك درگاه خاص را داشته باشد.

قدم پنجم، استفاده از شبكه هاي اجتماعي

شما مي توانيد از طريق سايت ها و شبكه هاي اجتماعي اخبار و اطلاعات خود را با مشتريان به اشتراك بگذاريد و از اين راه افراد بيشتري را با رستوران خود آشنا كنيد و مشتري بيشتري جذب كنيد.

قدم ششم، طراحي سايت رستوران با تصاوير مناسب

طراحي وب سايت رستوران بايد جذابيت بصري مناسبي داشته باشد. استفاده از تصوير پس زمينه بزرگ بهترين انتخاب براي وبسايت رستوران است. با استفاده از تصاوير نحوه چيدمان غذا و ميز و صندلي و در كل نماي كلي از رستوران را براي تحريك مشتري به مراجعه به رستوران در سايت قرار دهيد.

قدم آخر، خلاقيت در طراحي

سايت شما در دنياي رقابت با ساير رقبا قرار خواهد گرفت كه پيشي گرفتن از آن ها بستگي به خلاقيت شما دارد. خلاقيت در طراحي صفحه درباره ما به همراه ارائه اطلاعات تكميلي ميتواند اين تمايز را براي شما تضمين كند . تمام پرسنل رستوران را معرفي كنيد و اجازه دهيد تا احساس دوستي و نزديكي بيشتري با شما داشته باشند. با برجسته كردن مطالب مهمتر مانند وظيفه هر يك از كاركنان يا رزومه سرآشپز ميتوانيد آنچه براي خودتان مهم تر است را به بيننده نشان دهيد.

جمع بندي

ممكن است تمام موارد بالا را در طراحي سايت رستوران خود رعايت كرده باشيد و اين موجب هزينه بالاتري شود ولي اين ها موجب مي شود بازدهي كار شما افزايش پيدا كند و بر اعتبار مجموعه شما مي افزايد.

طراحي اپليكيشن براي رستوران

طراحي اپليكيشن رستوران 

علاوه بر طراحي سايت براي رستوران، طراحي اپليكيشن براي رستوران نتايج زيادي دارد كه در ادامه به بررسي آن ها و نكاتي در طراحي اپليكيشن براي رستوران مي پردازيم.

۱- دسترسي راحت به منو: با منو موجود در اپليكيشن و تصاوير آن ها مشتريان به راحتي مي توانند به انواع غذا ها و اطلاعات آن ها پي ببرند و انتخاب كنند. لذا بايد در طراحي منو به گونه اي عمل كرد كه طراحي آسان به همراه اطلاعات غني از غذا ها در آن گنجانده شده باشد.

 

2- تصاوير براي جلب مشتري: اين نكته را به ياد داشته باشيد كه تصاوير غذاهاي آماده خوردن در جلب مشتري تأثير گذار است. عكس هاي  باكيفيت از غذاهاي رستورانتان را در اپليكيشن قرار دهيد تا مشتريان با ديدن آن ها گرسنه تر شوند و ترغيب شوند كه غذاهاي رستوران شما را امتحان كنند.

 

۳- به روز رساني و دسترسي سريع به اطلاعات رستوران: اپليكيشن ها اين مزايا را دارند كه به راحتي مي توانيد آيتمي را به منوي آن ها اضافه يا كم كنيد، قيمت ها را تغيير دهيد، تصاويري را اضافه كنيد و... . با اين كار ها مشتريان شما از خدمات نوين شما آگاه مي شوند.

۴- تعامل بيشتر با مشتري و اعمال حس دوستي: اپليكيشن ها راه هاي ارتباطي را براي مشتريان آسان كرده اند. اين كار موجب مي شود علاوه بر سهولت ارتباط با  مشتري، حس دوستي به او دست داده و به رستوران جذب شود. با  ارسال پيام فوري يا پوش نوتيفيكيشن(Push Notification) ميتوانيد مشتري ها را از رويدادها،اخبار و آخرين تخفيف ها مطلع سازيد.

۵- امكان رزرو : در اپليكيشن رستوران قسمتي را براي رزرو طراحي كنيد. اين كار از مراجعه حضوري مشتري يا تماس تلفني مشتري با رستوران و عواقبش مي كاهد و مشتري را قادر مي سازد هر تعداد لازم غذا را رزرو كند و شما نيز يك آمار دقيق از هر روزتان خواهيد داشت. 


۶- دسترسي به موقعيت مكاني : در اپليكيشن رستوران موقعيت مكاني را قرار دهيد تا مشتري بتواند به راحتي با نقشه آنلاين به رستوران شما مراجعه كند.

۷- ايجاد يك مزيت رقابتي : امروزه اكثر افراد گوشي هوشمند دارند. اما اكثر رستوران ها اپليكيشن موبايل ندارند. استفاده از اپليكيشن مي تواند شما را پيشتاز كند.

۸- ايجاد كارت وفاداري براي مشتريان : شما مي توانيد براي كاربران اپليكيشن خود كارت تخفيف بسازيد و روز به روز به مشتريانتان بيفزاييد.

۹- امكان تماس با يك كليك : اين قابليت را در اپليكيشن تان قرار دهيد تا مشتريان با يك كليك بتوانند راحت با شما تماس بگيرند. اين باعث مي شود كه ديگر مشتريان شماره تماس شما را جستجو نكنند و راحت با شما تماس بگيرند و درخواست هايشان را مطرح كنند.

۱۰- رسانه هاي اجتماعي : در اپلپيكيشن موبايل رستوران لينك كانال رستوران خود در شبكه هاي اجتماعي را قرار دهيد تا مشتريان را از آخرين اخبار و اطلاعيه هاي رستوران تان آگاه سازيد و مشتري بيشتري را جذب كنيد.

نتيجه گيري

هنوز بسياري از رستوران ها، اپليكيشن موبايل براي رستوران خود ندارند(حدود 95 درصد). احتمالا دليلش اين هست كه صاحبان رستوران‌ها معمولا سرشان شلوغ است و فرصت عملي كردن اين كار را ندارند. و لذا اگر شما براي رستوران تان يك اپليكيشن طراحي كنيد مي توانيد جزء 5 رستوران برتر در منطقه خود شويد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۹:۰۲:۱۸ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی