طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تعاريف زيادي از كسب و كار اينترنتي شده است. منابع مختلفي به ارائه تعريف از كسب و كار اينترنتي پرداخته اند. تنوع سايتهايي كه چنين تعاريفي را ارائه داده اند چنان زياد است كه نميتوان دليل ارائه برخي از اين تعاريف را يافت، مثلاً سايت رسمي دولت استراليا اين تعريف را از كسب و كار اينترنتيارائه داده است:

كسب و كار اينترنتي عبارت است از هرگونه كسب درآمدي از اينترنت، كسب و كار اينترنتي ميتواند شامل خريد و فروش كالا در اينترنت و يا ارائه يكسرويس آنلاين بصورت غير رايگان باشد.

گذشته از اين تعاريف پراكنده در اينترنت تعريف كسب و كار اينترنتي را از متخصصين اين امر جويا شده ايم.


كسب و كار اينترنتي و فروشگاه الكترونيكي چيست؟


اگرچه كه واژه هاي كسب وكار اينترنتي و فروشگاه الكترونيكي در بسياري از مقالات بجاي يكديگر بكار ميروند. ولي بين اين دو اختلاف هايي وجود دارد. فروشگاه الكترونيكي عبارت است از مكان آنلايني، بر روي بستر وب و يا شبكه هاي كامپيوتري، براي خريد و فروش كالا و خدمات. هر فروشگاهي مي تواند با افزودن يك ويترين مجازي آنلاين تبديل به يك فروشگاه الكترونيكي شود.

 

در بسياري از مواقع تجارت الكترونيكي به معناي تجارت اينترنتي بكار برده ميشود. اما تجارت الكترونيكي ميتواند شامل هر تجارتي كه از تكنولوژي اينترنت براي بهبود منافع و كارايي خود استفاده كند؛ شود.


انواع كسب و كار اينترنتي


كسب و كار  اينترنتي ميتوانند به اشكال مختلفي ظاهر شوند.

  • وب سايت ها
  • فروشگاه هاي اينترنتي
  • وبلاگها
  • اكانت هاي شبكه هاي اجتماعي

1 – كسب و كارهاي اينترنتي فروش محصولات و كالا هاي فيزيكي : مانند وب سايت ديجي كالا ، وب سايت باميلو و . . .

2 – كسب و كار هاي اينترنتي فروش خدمات : سايت هاي فروش خدمات بليط هواپيما و قطار و. . . مانند : وب سايت علي بابا ،

3 – كسب و كار هاي اينترنتي فروش محتواي آموزشي و محصولات ديجيتال : مانند وب سايت مديران وب دات كام.


اگر شما كارشناس تغذيه هستيد مي توانيد يك كسب و كار اينترنتي در زمنيه آموزش تغذيه و تناسب اندام و چاقي و لاغري راه اندازي كنيد و با تهيه يك محصول آموزشي بنام چطوري در عرض 21 روز لاغر شويد و لاغر بمانيد و با معرفي و فروش آن درآمد بسيار بالايي بدست آوريد و تكنيك بازاريابي و فروش اينترنتي اين محصول آموزشي شما منتشر مقاله هاي رايگان در مورد تغذيه و تناسب اندام در وب سايت تان است كه به كسب و كارشما كمك خيلي زيادي مي كند.

 

كسب و.كار اينترنتي

سرمايه اوليه براي راه اندازي  و شروع كسب و كار اينترنتي

سرمايه اوليه براي راه اندازي و شروع كسب و كار اينترنتي نسبت به كسب و كار هايي كه به صورت فيزيكي راه اندازي مي شوند بسيار پايين است و شما مي توانيد با كمترين هزينه كسب و كار اينترنتي تان را راه اندازي و شروع كنيد و كسب و كارهاي اينترنتي هستند كه به سرمايه گذاري هايي به مراتب بيشتر نياز دارند.

در بسياري موارد، شروع يك كسب و كار اينترنتي شبيه به شروع يك فروشگاه سنتي است. شما براي كسب و كار خود برنامه‌ريزي خواهيد كرد، منابع مالي خود را سازماندهي مي‌كنيد، محصول خود را توليد مي‌كنيد و كار مي‌كنيد. اما جنبه‌هاي منحصر به فردي جهت اجراي كسب و كارهاي آنلاينوجود دارد كه كارآفرينان بايد در نظر بگيرند. در اين مقاله مي خواهيم شما را با مراحل مختلف راه اندازي كسب و كار اينترنتي آشنا كنيم.


روش هاي ايجاد كسب و كار اينترنتي

 

1- سايت فروشگاه اينترنتي

يك سايت تجارت الكترونيك يا فروشگاه اينترنتي، ساده ترين شكل كسب و كار آنلايني است كه شما مي‌توانيد كسب درامد آنلاين خود را از آن شروع كنيد. با يك سايت تجارت 

الكترونيك كه خود ميزبان آن باشيد، مي‌توانيد محصولات و خدمات خود را به طور مستقيم و بدون هيچ واسطه‌اي به مشتري‌تان بفروش برسانيد.

بهترين بخش در مورد يك سايت تجارت الكترونيك، اين است كه مي‌توانيد به طور مستقيم بر روي فروشگاه خود كنترل داشته باشيد. شما قادر خواهيد بود تقريبا تمام گزينه‌ها را در هنگام تنظيمات سايت تجارت الكترونيك خود مانند ظاهر و نماي فروشگاه را سفارشي كنيد. اما اين انعطاف‌پذيري باعث مي‌شود اين فرايند نيز بسيار پيچيده‌تر شود. 

بزرگترين ملاحظات شما براي سايت تجارت الكترونيك، تنظيم وبسايت خود براي ارائه بهترين تجربه كاربري مي‌باشد. انتخاب طراحي وب صحيح مهم است، زيرا اطمينان حاصل مي‌كند كه نرم‌افزار سبد خريد شما براي كسب و كار شما مناسب است. بنابراين در موفقيت فروشگاه اينترنتي المان‌هاي زيادي بايد در كنار هم چيده شوند تا سايت تجارت الكترورنيك موفقي داشته باشيم. شركت وب 24 در تمامي اين مراحل شما را ياري مي‌كند، براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد صفحه طراحي سايت فروشگاهي را ملاحظه نماييد.


2- راه اندازي فروشگاه با استفاده از فروشگاه سازها

شمات مي توانيئد فروشگاه اينترنتي خود را با استفاده از فروشگاه سازها راه اندازي كنيد. به عنوان مثال Etsy يك فروشگاه و بازار براي ارائه، خريد و فروش،  آموزش و ساخت محصولات دست‌ساز خانگي است، راه‌اندازي اين فروشگاه در etsy.com بسيار آسان است،

در اين نوع فروشگاه، شما توانايي كمي براي سفارشي سازي طرح‌بندي خود داريد. با اين حال مشتريان از طريق رابط كاربري Etsy خريد مي‌كنند و آن بخش از كار كه مستلزم بيرون رفتن از اداره و حتي سفر كردن است، براي تنظيمات و اجراي فروشگاه حداقل است. اين ممكن است بسته به چگونگي ميزان كنترل كردن شما كه مي‌خواهيد براي برقراري سايت خود انجام دهيد، مثبت يا منفي باشد.


Etsy سايتي براي انواع خلاقيت‌هاست كه بر روي آيتم‌هاي دست‌ساز تمركز مي‌كند. به عبارت ديگر مانند بازارچه است كه شما در آن مي‌توانيد محصولات دست‌ساز مختلف و متنوعي براي فروش قرار دهيد و كسب درآمد كنيد. البته مدل‌هاي ايراني چنين سايت‌هايي هم راه‌اندازي شده است و نمونه هاي بسيار موفقي در اين زمينه داريم، به عنوان مثال وب24 سايت هايي مانند آي تي بازار ، آي تي قيمت و خانه پزشكان را در اين زمينه طراحي كرده است.

 

فروشگاه EBYE

3- بازارهايي مانند eBay

اين فروشگاه داراي مزاياي قابل توجهي است؛ در اين نوع از بازارها مانند Etsy، مجبور نيستيد يك وبسايت را راه‌اندازي كنيد، فروشگاه اينترنتي خود را سفارشي سازي كنيد، يا يك نرم‌افزار سبد خريد را انتخاب كنيد، هنگامي كه شما از eBay براي فروش محصولات خود استفاده مي‌كنيد همه اينها را شامل مي‌شود.

با اين حال بدين معناست كه مانند Etsy، مشتريان شما بايد از طريق eBay براي خريد از شما اقدام كنند، و همچنين شما كنترل كمي بر روي طرح بصري فروشگاه خود خواهيد داشت، همانطور كه در مورد Etsy گفته شد اين مدل فروشگاه هم ممكن است داراي جنبه‌هاي مثبت و منفي بسته به نوع كسب و كار شما داشته باشد. بنابراين فروشگاه eBay سايتي است كه به اشخاص اجازه مي‌دهد محصولات خود را خريد و فروش كنند. از اين رو سايت  eBay فضايي را براي فروشندگان فراهم مي‌كند كه مي‌توانند طي مدت زماني مشخصي محصولات نو و دست دوم خود را به حراج بگذارند. البته مدل‌هاي ايراني سايت شبيه eBay هم راه‌اندازي شده است.


نمونه هاي ايراني زيادي نيز در اين زمينه براي فروش كالاهاي دست دوم ايجاد شده اند، مانند سايت ايسام، ديوار، شيپور و... كه از طريق اين سايت ها مي توانيد اجناس دست دوم و نو خود را بفروش برسانيد و در آنها آگهي ثبت كنيد.


6گام براي تغيير مدل كسب و كار اينترنتي خود


آقاي تپسكات 6 گام را براي تغيير يك مدل كسب و كار مبتني بر وب پيشنهاد كرده است كه عبارتند از:

  • شرح و توصيف وضعيت فعلي و نحوه ايجاد ارزش براي مشتريان
  • تجزيه
  • تعيين چشم انداز و نحوه ايجاد ارزش
  •   تركيب بندي دوباره
  • آماده كردن نقشه ارزش
  • تعيين تركيب

 

شايان ذكر مي باشد كه مدل هاي كسب و كار به عوامل مختلفي وابسته مي باشد بنابراين شركتي در بازار رقابت برنده مي باشد كه به اين عوامل آگاهي كامل را داشته باشد و قابليت انعطاف پذيري بالايي در موقعيت هاي پيش بيني نشده را داشته و سريعاً راهكار و استراتژي مناسب را اتخاذ كنند.

 

چطور  در كسب وكار اينترنتي موفق شدند

چطور موفقيت كسب و كار اينترنتي خود را اندازه‌گيري كنيم؟


براي رسيدن به موفقيت در هر فعاليتي بايد آن را نسبت به يك معيار يا شاخص مشخصي اندازه گيري كنيم و بسنجيم.


در واقع هركسب وكار اينترنتي براي اينكه بتواند به موفقيت برسد بايد تلاش كند تا به مرور زمان اين شاخص‌ها را افزايش داده تا به هدف نهايي برسد. مسلماً دنياي كسب و كار اينترنتي هم از اين قانون مستثني نيست.

براي اندازه‌گيري موفقيت كسب و كار اينترنتي و بهينه سازي سايت يا هر نوع فعاليت بازاريابي يا فروش اينترنتي، شاخص‌هايي وجود دارد كه هر كدام معنايي خاص دارند.

در ادبيات الكترونيك به اين نوع شاخصها (KPI  (key performance indicator  يا شاخص عملكردي ميگويند.

تعداد KPIها بسيار زياد بوده و بسته به نوع فعاليت هر كسب و كار اينترنتي، از تعدادي از آنها استفاده ميكند. خوبي اين KPIها اين است كه ميتوان بعضي از آنها را با هم تركيب كرد و عدد تازه اي به دست آورد كه معنايي متفاوت از اجزاي سازنده خود دارد.


1- تعامل در سايت


اين شاخص نشان دهنده ميزان اثربخشي سايت شما در جذب مشتري هاي بالقوه است.


2- تعداد بازديد

اين شاخص بيانگر اين است كه سايت شما در هر بازه زماني (روز ، هفته، ماه) چه ميزان بازديد داشته است. درواقع هر چه اين عدد بيشتر باشد وضعيت سايت ما نيز بهتر است اما در بعضي موارد ممكن است ترافيك اشتباه وارد سايت ما شوند. يعني افرادي وارد سايت ما شوند كه در بازار هدفما قرار ندارند و طبيعتا خريدي هم از ما نخواهند داشت.


3- خالص بازديد

در شاخص قبلي اگر يك كاربر در دو روز متفاوت، پياپي به سايت شما سر بزند، هر بار جزو بازديد ها به حساب مي آيد. اما در اين شاخص هر شخص فقط يك بار به حساب مي آيد. يعني اگر شخصي براي بار اول وارد سايت شما شود، جزو خالص بازديد به حساب مي آيد اما در دفعات بعدي اگر به سايت سر بزند، ديگر خالص بازديد تغييري نخواهد كرد.


4- نرخ بازگشت

اين مقدار درصد افرادي را نشان ميدهد كه نسبت به كل افرادي كه سايت را مشاهده كردند ، بيش از يك بار وارد سايت شما شدند. بنابراين هر چه اين مقدار بيشتر باشد يعني رضايت كاربراني كه از سايت شما بازديد ميكنند زيادتره و اين نشانه ي خوبي ست! چراكه بازديدكننده بيشتر يعني افزايش ترافيك و فروش بيشتر.


5- متوسط زمان بازديد

اين شاخص به شما نشان ميدهد به طور متوسط هر كاربر چه مدتي در سايت شما به گردش ميپردازد؛ اين شاخص يكي از نرخ هاي مهمي است كه بيانگر ميزان موفقيت در نگهداري كاربران در سايتتان ميباشد. هر چه اين عدد بيشتر باشد، گوياي اين مطلب است كه مطالب و محتواي سايت شما براي مشتريان مفيد و جذاب بوده است. 

يكي از مهمترين نكاتي كه صاحب هر كسب و كار اينترنتي در فضاي اينترنت و الكترونيك بايد بداند اين است كه ترافيك وارد شده به سايتش از چه بخش هايي وارد مي‌شود. به عبارت ديگر كدام سايت ها يا منابع اينترنتي، كابران را به سايت او هدايت ميكند.
 

  source: entrepreneur thebalancesmb 

businessnewsdaily 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كسب و كار اينترنتي،
موضوع:
[ ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ] [ ۱۲:۲۴:۲۴ ] [ emami ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی