طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 4
همه : 0
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تاريخچه اي در مورد طراحي وب سايت

طراحي وب سايت به فناوري ساخت و راه‌اندازي صفحات وب گفته مي‌شود.
تيم برنرز لي، مخترع وب، با برپايي يك وب سايت در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستين سازندهٔ وب سايت در تاريخ نگاشت. او در نخستين وب‌سايتش، از اَبَرمتن و پيوندي براي ايميل (پست الكترونيك) استفاده كرده بود.
در آغاز،وب سايتها با كُدهاي ساده «اچ‌تي‌ام‌ال» نوشته مي‌شدند، گونه‌اي از زبان كُدنويسي كه ساختار ساده‌اي به وب‌گاه‌ها مي‌داد، شامل سرتيتر و پاراگراف، و توانايي پيوند دادن به صفحه‌هاي ديگر كه در مقايسه با روش‌هاي ديگر، اين راه تازه و متفاوتي بود كه كاربران به سادگي مي‌توانستند با يك مرورگر، صفحه‌هاي پيوند خورده را باز كنند.
با پيشرفت وب و هنر طراحي آن، زبان كُد نويسي، اَبَرمتن يا اچ‌تي‌ام‌ال، پيچيده‌تر و پرانعطاف‌تر شد. ابزاري مانند جدول‌ها كه بيشتر براي نمايش نمودارهاي داده‌اي بودند، بزودي مورد استفاده نادرست، براي چيدمان‌هاي پنهان در صفحه‌هاي وب قرار گرفتند. با پيدايش الگوهاي آبشاري وب يا «CSS»، روش نادرست طراحي با جدول‌هاي پنهان در صفحه از گردونه خارج، و بجاي آن استفاده مناسب از «CSS» جايگزين شد.
فناوري‌هاي يكپارچه سازي پايگاه هاي داده (Database)، مانند زبان‌هاي كُدنويسي سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI, PHP, ASP.NET, ASP, JSP و ColdFusion، و استانداردهاي طراحي مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سايت‌ها را باز هم تغيير داده و آنرا پيشرفته تر كرد.
همچنين با آمدن نگاره‌هاي جاندار و فن آوري‌هاي پويانمايي به صفحه ها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بيشتر از پيش تغيير كرد و توانمندي‌هاي تازه به سازندگان رسانه و طراح‌هاي وب داده شد، و توانايي‌هاي بيشتر و كارايي‌ها تازه مرورگرها براي اچ‌تي‌ام‌ال. 

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۵ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۳:۳۴:۲۰ ] [ emami ]

قصد داريم در اين بخش براي يك مؤسسه گردشگري و زيارتي كه تورهاي داخلي برگزار مي كند يك وب سايت اطلاع رساني ايجاد نماييم بنابراين برداشتن گام هاي اوليه براي رسيدن به مرحله پياده سازي، مستلزم طي مراحل زير است:روش هاي جديد طراحي وب سايت
الف) نيازسنجي روش رايج براي نيازسنجي و تعيين اهداف طراحي وب سايت كوچك عموما با پاسخگويي به سؤالاتي كه در ادامه مي آيد بر آورده مي شود.
1. هدف از راه اندازي اين وب سايت چيست؟ اطلاع رساني در خصوص تورهاي گردشگري و زيارتي جذب مشتري و نيز آشنايي مخاطبان با فوايد سفرهاي تفريحي و زيارتي و همچنين جاذبه هاي گردشگري ايران.

۲. وب سايت جزء كدام دسته از پايگاه هاي اينترنتي قرار مي گيرد؟ جزء وب سايتهايي به منظور جذب مشتري و رسيدن به اهداف اقتصادي و فرهنگي، در بستر اينترنت اطلاع رساني مي كنند.

۳. مخاطبان وب سايت چه افرادي هستند در درجه اول، افرادي كه براي آنها امكان سفر به صورت شخصي وجود ندارد با ترجيح مي دهند با استفاده از تسهيلات و امكانات مؤسسات گردشگري به سفر بروند. همچنين افرادي كه به دنبال كسب اطلاع از جاذبه هاي گردشگري و مناطق زيارتي ايران هستند به عنوان دسته دوم مخاطبان محسوب ميشوند.

۴. برآورد اوليه از تعداد مخاطبان به چه ميزان است؟ وب سايت در آغاز راه اندازي صرفا جنبه اطلاع رساني دارد و غالب افراد از طريق موتورهاي جستجو به آن هدايت ميشوند اما با ايجاد قابليت ثبت نام اينترنتي تورها، در برخي بازه هاي زماني مراجعات به وب سايت و ترافيك آن افزايش خواهد يافت
۵. ميزان تغيير در ساختار، تعداد و محتواي صفحات چقدر است؟ با توجه به مشخص بودن اهداف راه اندازي وب سايت و نيز برنامه كاري سه ماهه، تغييرات در ساختار و تعداد صفحات به ندرت اتفاق ميافتد و مطالب هم به طور متوسط هر سه ماه يك بار به روز رساني خواهند شد.

اصول طراحي اپليكيشن موبايل
ب) تهيه طرح اوليه: براي ايجاد يك طرح اوليه كه بخش هاي اصلي و فرعي وب سايت را مشخص نمايد غالبا از روشي به نام طوفان ذهني استفاده ميشود. در اين روش شما بايد به تنهايي يا ترجيحا در يك جمع كوچك، فكر خود را بر روي موضوع و هدف وب سايت. و امكانات قابل گنجانيدن در آن متمركز نماييد و همه آنچه را كه به ذهن شما و يا افراد حاضر در جلسه ميرسد بر روي يك تخته با كاغذ مكتوب نماييد. اين كار بايد در فضايي با تمركز ذهني بالا و با انگيزه رسيدن به ايده هاي نو صورت بگيرد تا نتايج حاصل از آن خارج از كليشه هاي رايج و متمايز از نمونه هاي مشابه باشد.

پس از اتمام اين كار بايد با هم فكري، نتايج به دست آمده را دسته بندي نموده و سپس با توجه به ميزان كاربردي بودن هر يك، اقدام به تكميل آن ها نماييد. مراجعه به وب سايت هاي مشابه و استفاده از تجارب ديگران روشي است كه در ادامه كار تهيه طرح اوليه مي تواند شما را براي رسيدن به نتايج قابل قبول تر كمك كند
اكنون كه در مورد اهداف ايجاد وب سايت و كاركرد آن به نتايج اوليه اما تعيين كننده اي رسيده ايد بايد در مورد ساختار وب سايت، دسته بندي محتوا و نحوه چينش صفحات تصميم گيري كنيد. چنانچه نتايج به دست آمده از مرحله قبل را ارزيابي نموده و ميزان توانايي فني گروه طراحي و خواسته هاي كارفرما را نيز در كنار هم قرار ميدهيد ميتوانيد ساختار وب سايت را ترجيحا در يك مدل سلسله مراتبي بر روي صفحه كاغذ ترسيم نماييد.

متأسفانه برخي افراد ترجيح ميدهند به جاي طي كردن اين مراحل و طراحي اصولي وبسايت مستقيما به سراغ مرحله پياده سازي بروند و يك طرح اوليه را ايجاد و به مرور زمان آن را اصلاح نمايند اما از اين نكته غافل هستند كه زمان اختصاص داده شده براي اعمال تغييرات مكرر درون وب سايت غالبا از زماني كه براي ايجاد طرح اوليه صرف ميشود بيشتر است و به خصوص براي يك كار گروهي مي تواند مضر و پرهزينه باشد.

هنگامي كه در مورد ساختار وب سايت به نتيجه قابل قبولي رسيديد نوبت به تصميم گيري در مورد نوع طرح بندي يا Layout صفحات ميرسد. محل قرارگيري لوگوي وب سايت، منوها، تصاوير و ساير مطالب را در حالت هاي گوناگون روي يك صفحه كاغذ ترسيم نموده و يا با استفاده از نرم افزارهايي مانند Fireworks طرح اوليه يا اصطلاحا Prototype وب سايت را ايجاد كنيد.
در اغلب وب سايت ها، عناصر و اجزاي اصلي وب سايت مانند لوگو، منو، تصوير پس زمينه و … براي اكثر صفحات مشترك است و تنها محتواي هر صفحه دستخوش تغيير مي شود.

ج) تهيه محتوا، در سومين گام از مراحل طراحي وب سايت بايد با توجه به نيازسنجي صورت گرفته در خصوص اهداف وب سايت و مخاطبان آن و نيز استفاده از نتايج به دست آمده از مرحله تهيه طرح اوليه اقدام به جمع آوري محتوا براي وب سايت نماييد.
محتوا بايد در قالب هايي نظير فايل هاي متني، تصاوير قابل شناسايي توسط مرورگرهاي رايج و نيز فايلهاي چند رسانه اي تهيه و در اختيار طراح وب سايت قرار داده شود تا پس از نهايي شدن طرح بندي صفحات، درون آنها گنجانيده شود.

در وب سايت هاي پويا و پورتال هاي سازماني كه حجم انبوهي از اطلاعات را دريافت نموده و ذخيره سازي مي كنند، طراح و برنامه نويس صرفا ساختار وب سايت را ايجاد مي كند و با قرار دادن قابليت هايي در وب سايت براي مديريت محتوا وظيفه ورود داده ها را به مديران و كاربران وب سايت محول مي كند، به همين دليل گاهي به اين وب سايت هاي پيچيده، سيستمهاي مديريت محتوا يا به اختصار CMS هم گفته مي شود.
اين سيستم ها به گونهاي طراحي مي شوند تا كاربر مبتدي هم كه اطلاع چنداني در خصوص جنبه هاي فني طراحي وب ندارد بتواند صفحات مورد نظر را با قالب هاي دلخواه ايجاد نموده و محتواي در نظر گرفته شده براي صفحه را به آن اضافه كند. يك مثال آشنا براي چنين سيستم هايي وب سايت هايي است كه سرويس وبلاگ را در اختيار كاربران قرار مي دهند. يعني محيطي را ايجاد مي كنند تا كاربران مبتدي هم بتوانند با چند كليك ساده و پيروي از دستورالعمل هاي موجود براي خود يك وبلاگ در اينترنت داشته باشند و مطالب دلخواه را در آن درج يا ويرايش كنند.
اما در اغلب وب سايت هاي ايستا، به دليل محدود بودن تعداد صفحات و ساختار وب سايت. خود طراح اقدام به افزودن محتوا به صفحات ساخته شده مي كند چون ايجاد سيستم مديريت محتوا علاوه بر پيچيدگي هاي فني از لحاظ اقتصادي پر هزينه است
د) پياده سازي: در مرحله پياده سازي با اجراي وب سايت. طراح بر مبناي طرح بندي نهايي، اقدام به طراحي صفحات مي كند و با ايجاد قالب مناسب و انتخاب بهترين روش براي پيمايش ميان صفحات محتواي مورد نظر مديران وب سايت را درون صفحات قرار مي دهد. اين مرحله را ميتوان مهم ترين گام در ايجاد يك وب سايت محسوب كرد چرا كه نتيجه كار طراحي در معرض ديد و قضاوت مخاطبين قرار مي گيرد و در كارايي و تأثيرگذاري وب سايت كاملا مؤثر است.

ه) آماده سازي و انتشار: در اين مرحله با انتخاب يك دامنه و تهيه فضاي ميزبان مناسب مي توان وب سايت ساخته شده را در اينترنت منتشر نمود.
و) اشكال زدايي و توسعه: هنگامي كه يك وب سايت يا هر نرم افزار ديگري براي نخستين بار پياده سازي ميشود، استفاده از آن براي مدت زماني حالت آزمايشي با پايلوت دارد تا اشكالات موجود در آن استخراج شده و به تدريج رفع گردد.
وقتي عملكرد وب سايت از نظر فني به حد قابل قبولي رسيد و روش بروزرساني محتوا و ايجاد تغييرات در قالب ها براي مديران وب سايت مشخص گرديد، به تدريج نيازهاي جديدي مطرح ميشود. اين نيازها ممكن است در اثر توسعه مؤسسه اي كه وب سايت براي آن طراحي شده ايجاد گردد؛ براي مثال چنان چه در يك مؤسسه گردشگري نياز به واريز آنلاين وجه توسط مشتريان براي ثبت نام در تورها مطرح شود، به دنبال آن توسعه وب سايت و افزايش قابليتهاي آن موضوعيت پيدا مي كند.
بخشي از نياز به توسعه نيز ممكن است به دليل وجود نقص در طرح اوليه باشد. يعني بايد قابليتي توسط سفارش دهندگان وب سايت به طراحان اعلام مي شده اما به دليل سهل انگاري از قلم افتاده و اكنون بايد به عنوان بخش توسعه اي وب سايت محسوب گردد. اين بخش از نيازهاي توسعه اي را كه دوباره كاري در طراحي تلقي ميشود ميتوان با يك نيازسنجي دقيق و ايجاد يك طرح اوليه جامع برطرف نمود.

اصول طراحي سايت حرفه اي


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۳ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۵۳:۲۱ ] [ emami ]

استفاده درست از ابزار هاي طراحي وب سايت سبب مي شود تا شما كارآمد تر و سريع تر كار كنيد. در ادامه به بررسي درخشان ترين ابزار هاي طراحي وب سايت در سال 2018 مي پردازيم.

Sketch

Sketch به سرعت ابزار فتوشاپ را به عنوان ابزار طراحي UI جايگزين مي كند. اجازه دهيد كمي واضح تر بگويم: بله، ما مي دانيم كه همه ابزار طراحي Vector UI Sketch را شنيده ايد، اما به نظر مي رسد هنوز بسياري از طراحان وب سايت از فتوشاپ براي طراحي UI استفاده مي كنند.

روري بري، مدير خلاق در Superrb اعتقاد دارد استفاده از فتوشاپ براي طراحي سايت اشتباه است. او مدت ده سال از فتوشاپ استفاده مي كرد و اعتقاد داشت ياد گرفتن چيز هاي جديد و انجام تغييرات سايت به سختي انجام مي شد. از جمله دلايل او اين بود كه Sketch در مقايسه با فتوشاپ، تمام اسناد شما را كه مرتب كرده و انجام تغييرات در Sketch بسيار ساده تر است. همچنين سيستم داخلي ساخته شده در Sketch بزرگ است و باعث طراحي رابط كاربري بسيار ساده تر مي شود. امروزه جامعه Sketch صدها پلاگين را ارائه مي دهد تا جريان كار طراحان را ساده تر و روان تر كند.

ابزار طراحي سايت 

Adobe XD

ادوبي امروزه ابزار هاي اختصاصي طراحي برداري و ابزار wireframing خود را دارد كه جديدا نسخه بتا آن را هم منتشر كرده است. Adobe XD شامل ابزارهايي است كه شما را قادر مي سازد تا تعاملات غير استاتيك، پيش نمايش هاي تلفن همراه و دسكتاپ را تعريف كنيد و از ابزارهاي به اشتراك گذاري براي دريافت بازخورد در طرح ها استفاده نماييد. 

اليس راجرز، طراح گرافيك در Receptional مي گويد: "هنگامي كه طراحي اوليه كامل مي شود، ادوبي XD به شما امكان مي دهد تا به سرعت به انتخاب عناصر و ايجاد تغييرات در صفحه بپردازيد كه اين صفحه مي تواند از طريق يك لينك به اشتراك گذاشته شود. از اين لينك براي دريافت بازخورد استفاده مي شود. بنابراين مشتري هميشه مي تواند آخرين نسخه را مشاهده نمايد."

وب سايت 

Figma

Figma يك ابزار طراحي رابط كاربري وب سايت است كه به طراحان اين اجازه را مي دهد تا چند نفر به طور همزمان كار كنند. اين ابزار در مرورگر يا در ويندوز، مك يا لينوكس در دسترس است و بسته به نياز خود مي توانيد از نسخه رايگان يا پولي آن استفاده كنيد.

Figma داراي يك USP مشابه با Sketch است و روند استفاده از آن بسيار ساده و روان مي باشد. همچنين با استفاده از اين ابزار مي توانيد گرافيك را با ديگران به اشتراك بگذاريد. 

figma 

Affinity Designer

دان ادواردز، مدير No Divide، مي گويد: "اولين برداشت من اين است كه برنامه فوق العاده خوب طراحي شده و احساس مي كنم كه اين برنامه شامل ابزار هاي طراحي وب سايت و گرافيكي اختصاص يافته است." از جمله ويژگي هاي مهم Affinity Designer اين است كه شما مي توانيد تصاوير و يا بردارها را بدون وارد شدن صدمه اي به آن ها تنظيم كنيد. زوم 1،000،000،000 درصد نيز از جمله مزاياي فوق العاده اين ابزار طراحي سايت مي باشد. به نظر مي رسد Affinity يكي از رقباي جدي فتوشاپ خواهد بود.

طراحي وب سايت 

Anime

با استفاده از موتور انيميشن Anime مي توانيد برنامه هاي خود را ويرايش كنيد. اگر چه استفاده از انيميشن ها در طراحي وب سايت اغلب اوقات مناسب نيست ولي توسعه دهندگان هميشه به دنبال راه هايي براي ساده تر شدن كارها هستند. استفاده از انيميشن هاي css خوب است، اما تعاملات پيچيده تر اغلب نياز به يك كتابخانه دارند. Anime ابزار جديدي است كه مي توانيد از آن براي ايجاد انيميشن هاي جذاب در وب سايت خود استفاده نماييد كه يك نمونه كد آن را در زير قرار داده ايم:

var myAnimation = anime({
targets: ['.box1', '.box2'],
translateX: '5rem',
rotate: 180,
duration: 3000,
loop: true
});

اين API به شما اجازه مي دهد كه عناصر را با استفاده از انتخابگرهاي CSS، عناصر DOM يا حتي اشياء جاوا اسكريپت استفاده كنيد.

انيميشن 

Avocode

Avocode باعث مي شود توسعه دهندگان رابط كاربري براي كد كردن وب سايت ها يا برنامه ها راحت تر باشند. Avocode به سرعت و به طور خودكار فايل PSD يا Sketch را تجزيه و تحليل مي كند و يك UI زيبا به شما تحويل مي دهد. شما همچنين مي توانيد بر روي عناصر در طراحي كليك كنيد و كد آن را به يك ويرايش گر متني دلخواه ارسال نماييد. وو هوانگ آنه، يكي از بنيانگذاران Avocode، مي گويد:"بهترين چيزي كه اين برنامه ارائه مي دهد اين است كه توسعه دهندگان هرگز به Photoshop يا Sketch نياز نخواهند داشت."

طراحي سايت 

Vivaldi

گاهي اوقات بهترين ابزار مي تواند يك مرورگر جديد باشد. Vivaldi يك مرورگر وب سريع، قدرتمند و قابل تنظيم براي كاربران است كه توسط برخي از افرادي است كه Opera را شروع كرده بودند ساخته شده است. Vivaldi قابل تنظيم ترين مرورگر وب است و همچنين ويژگي هاي ديگري مانند كنترل خط فرمان، پانل براي گرفتن يادداشت ها، جمع آوري و مرتب سازي بروشور و پانل هاي وب را فرآهم مي كند كه شما را قادر مي سازد تمام سايت هاي مورد علاقه خود را براي دسترسي آسان در يك مكان قرار دهيد.

طراحي 

CodePen

CodePen در سال 2012 توسط Alex Vazquez تاسيس گرديد از بزرگترين و شايسته ترين جوامع وب براي تست و نمايش كد هاي HTML، CSS و jаvascript مي باشد. طي پنج سال گذشته، اين برنامه داراي دو ويرايشگر كد آنلاين و يك محيط آموزشي مجازي با قابليت اجرا بوده است كه توسعه دهندگان مي توانند از طريق آن بازخورد هاي مهمي را دريافت كنند. به تازگي CodePen يك جهش بزرگ ديگر را با راه اندازي IDE خود انجام داده است، كه به شما اجازه مي دهد وب سايت هاي خود را در مرورگر خود، ايجاد كنيد. با استفاده از اين ابزار شما مي توانيد سايت خود را قبل از ساختن آن پيش نمايش دهيد.

codepen 

بوت استرپ 

بوت استرپ قطعا يك ابزار جديد نيست ولي نسخه جديد محبوب ترين فريم ورك طراحي رابط كاربري سايت در جهان شامل تغييراتي بوده كه در زير ذكر كرده ايم:

  • كاهش پشتيباني از IE8 و iOS6
  • حركت فايل هاي CSS از Less به Sass
  • واحد هاي اندازه گيري اصلي از px به rem تغيير كرده است.
  • پشتيباني از Flexbox در گريد ها
  • استفاده از يك كامپوننت جديد براي جايگزيني اجزاي قديمي تر

بوت استرپ پيشرفت هاي انقلابي كرده است و بدون شك اين فريم ورك همچنان نيز براي طراحي وب سايت ها استفاده خواهد شد.

بوت استرپ 

كويل

كويل به عنوان يك ويرايشگر WYSIWYG متن باز براي طراحي سايت هاي مدرن به حساب مي آيد. اين ويرايشگر بسياري از زمينه هاي مختلف برنامه هاي كاربردي را شامل مي شود، بنابراين جاي تعجب نيست Quill از زمان عرضه نسخه 1.0 بتا در اواسط سال 2016 محبوبيت زيادي نداشته است.

اما قدرتمند ترين ويژگي هاي كويل انعطاف پذيري و قابليت توسعه آن با استفاده از ماژول ها و يك API قدرتمند است. كويل تم ها و ماژول هايي ارائه مي دهد كه حاوي نوار ابزار، صفحه كليد، كليپ بورد و تاريخ است. شما مي توانيد بسياري از اين ويژگي ها را در كويل تست كنيد.

كويل 

SVGito 

SVGito يك برنامه وب رايگان است كه فايل هاي SVG شما را پاك مي كند تا شما را از ويرايش دستي آن ها نجات دهد. با استفاده از اين ابزار به طور خودكار SVG هاي خود را با لمس يك دكمه بهينه مي كنيد و معمولا اندازه و پيچيدگي آن ها را بدون تغيير آنچه كه در واقع بر روي صفحه نمايش است، كاهش مي دهد.

svg

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: ابزار هاي طراحي وب سايت،
موضوع:
[ ۳ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۵۲:۱۶ ] [ emami ]

با توجه به  فراگيري اينترنت نياز به داشتن يك سايت حرفه اي براي شركت ها  و سازمان به عنوان يك نياز اصلي به شمار مي رود كه مي تواند اهداف سازمان و نياز مشتريان

سازمان را پياده سازي ، اجرا و به بهره برداري برساند . توجه داشته باشيد كه طراحي سايت حرفه اي با يك طراحي وب سايت آماده بسيار متفاوت مي باشد زيرا در طراحي سايت حرفه اي تمام نياز ها و فرآيند هاي كاري تعريف و در كنار گرافيكي متفاوت و منحصر به خود به تصوير كشيده مي شوند كه اين از نظر هزينه با وب سايت هاي آماده كاملا متفاوت است اما در نظر داشته باشيد طراحي سايت شما نشانه شان و جايگاه سازمان شما خواهد بود زيرا امروزه تقريبا در تمام دنيا طراحي وب سايت شركتي است كه مي تواند تمام اطلاعات ، محصولات و خدمات يك شركت را با سرعت و سهولت در اختيار مشتريان خود قرار دهد .

كارشناسان شركت با مدل سازي كسب كار شما امكان تعريف تمام فرآيند هاي سازمان شما را ايجاد مي كنند و يك طراحي سايت حرفه اي توانايي تغيير پذير بودن اين فرآيند ها را نيز به شما مي دهد .

شركت نرم افزاري رابين با طراحي بيش از 1200 سايت حرفه اي در زمينه هاي مختلف كسب و كار موفقيت وب سايت شما را تضمين مي كند .

در طراحي سايت حرفه اي رعايت بعضي اصول الزامي مي باشد كه اين اصول موجب موفقيت يك وب سايت حرفه اي است كه موجب جذب و حفظ بازديد كنندگان مي شود و در نهايت آن ها را به مشتريان بالفعل تبديل مي كند .

بعضي از اين موارد عبارتند از :

طراحي گرافيكي

سرعت بارگذاري صفحات

قابل درك بودن فعاليت ها

امنيت و حفظ حريم شركت

اصول اوليه بهينه سازي سايت و سئو سايت

طراحي سايت ريسپانسيو

قابليت نمايش در تمام مرورگر ها

داشتن محتواي تخصصي و كاربردي

سايت منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
برچسب: طراحي سايت حرفه اي،
موضوع:
[ ۳ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۹:۵۰:۵۷ ] [ emami ]

استفاده از يك وب سايت بهتر به معناي تجربه اي بهتر براي همه خواهد بود. كاربران بايد بتوانند بدون نگراني درباره چيزي كه به دنبال آن هستند در دنياي وب جستجو كنند. توسعه دهندگان بايستي سايت هايي را طراحي كنند كه به آساني به روز رساني و نگه داري شوند. طراحي وب سايت بايد به طور تاثيرگذار باشد. تاثير گذاري بايد در قلب پروژه باشد و دسترسي، واكنش گرا بودن، استراتژي محتوا يا عملكرد بارگذاري صفحات را شامل مي شود. كارآمد بودن پروژه به معناي سريع تر عمل كردن نيست، بلكه به معناي ساختن چيز هايي بهتر و استفاده از تكنيك هاي حرفه اي است كه در زير به تحليل اين موارد مي پردازيم:

طراحي سايت تاثيرگذار 

پرسيدن سوال

طراح UX مي گويد: براي چه كسي آن را ساختي؟ "چرا آن ها به آن نياز دارند؟ كجا آن ها از آن استفاده مي كنند؟ چه دستگاه هايي از آن استفاده مي كنند؟ آيا شما با آن ها صحبت كرده ايد؟ چطور مي دانيد كه چه زماني انجام مي شود؟ طرح آزمايشي چيست؟ آيا كسي نمونه اوليه را توليد مي كند؟ آيا مي دانيد چه چيزي از شما خواسته شده است؟ آيا پاسخ به هر يك از اين سوال ها داريد؟ نه، قبل از ساخت بايد به آن ها پاسخ دهيد. "

به كد هاي خود گوش دهيد

بازديد كنندگان وب سايت شما را دقيقا همانطور كه كدهاي html آن نوشته شده است مشاهده مي كنند. سعي كنيد كيفيت معنايي صفحات خود را با گوش دادن به كد هاي html افزايش دهيد. اگر مورد نامنظمي را مشاهده كرديد براي بهبود آن كد ها را تغيير دهيد.

حفاظت از دسترسي به وب سايت

وب رسانه اي قابل دسترس است. يك سند HTML را مي توان توسط هر كسي در هر دستگاهي حتي در كمترين ارتباطات مشاهده كرد. هر انتخابي كه شما به عنوان يك طراح يا توسعه دهنده انجام مي دهيد، مي تواند از قابليت دسترسي آن محافظت كند يا آن را به آن آسيب برساند، پس بايد تصميمي عاقلانه بگيريد.

تصويري بزرگ را در ذهن داشته باشيد

انتخاب هاي فني خود را قبل از درك مشكلات، انجام ندهيد. سعي كنيد انتخاب هاي خود را با تصويري بزرگ و تيم پروژه گسترده تر خود در نظر بگيريد. بسياري از فناوري ها مي توانند هر چيزي را انجام دهند، اما آيا بايد ديد آن ها چه تاثيري بر مردم، فرآيندها، فن آوري و تجربيات دارند؟

در مورد مكالمات فكر كنيد، نه صفحات

فكر كردن به طراحي تلفن هاي همراه يك راه مفيد براي رسيدگي به اولويت بندي محتواي صفحات است و سپس مي توانيد تصميم بگيريد كه كدام بخش هاي آن مهم تر هستند. بايستي در طراحي سايت به درخواست هاي كاربران و نحوه پاسخ دادن وب سايت شما به آن ها توجه ويژه اي داشته باشيد.

درباره خطا ها تحقيق كنيد

مهم نيست كه چند بار برنامه خود را آزمايش كرده ايد و چه تعداد دستگاه از آن استفاده مي كنند. هرگز برنامه اي را اجرا نخواهيد كرد كه حاوي اشكالات مختلفي باشد. با استفاده از API GitHub مي توانيد خطا هاي وب سايت خود را تجزيه و تحليل كنيد و از window.onerror براي پيگيري خطاهاي جاوا اسكريپت استفاده كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱ اسفند ۱۳۹۶ ] [ ۰۴:۰۵:۵۶ ] [ emami ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی